S-MOBIILIN KÄYTTÖEHDOT

Näitä käyttöehtoja sovelletaan S-mobiili -sovellukseen, joka on S-ryhmän asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville henkilöille tarkoitettu palvelu. S-mobiili sisältää myös S-Pankki-konsernin (jäljempänä ”S-Pankki”) tarjoamia pankkipalveluja asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville henkilöille. 

S-mobiilin palveluntarjoajat ovat Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (jäljempänä "SOK") ja S-Pankki Oyj. S-Pankki vastaa sovelluksen pankki- ja sijoituspalvelutoiminnallisuuksista ja SOK sovelluksen asiakasomistajien palveluita koskevista toiminnallisuuksista. Lisäksi S-mobiilissa on muiden palveluntarjoajien tuottamaa sisältöä ja toiminnallisuuksia, joista muut palveluntarjoajat vastaavat itsenäisesti. 

S-mobiilin pankki- ja sijoituspalvelutoiminnallisuuksien käyttöönottaminen edellyttää S-Pankin hyväksymiä tunnistusvälineitä. 

S-MOBIILIIN SOVELLETTAVAT MUUT EHDOT 

Asiakasomistajien palveluiden osalta tämän sopimuksen osana ovat S-ryhmän digitaalisten palveluiden käyttöehdot, jotka ovat nähtävillä osoitteessa: https://tunnistus.s-ryhma.fi/terms-of-use/fi .  

S-Pankin tarjoamiin palveluihin sovelletaan seuraavia ehtoja, mikäli olet ottanut S-Pankin palveluita käyttöösi: S-Pankin digitaalisten palveluiden ja tunnistusvälineiden yleisiä ehtoja ja S-Pankin tuotteiden ehtoja, jotka hyväksyt erikseen. 

S-mobiilissa on muitakin palveluita, joilla on erityisehtoja. Mikäli otat muita palveluita käyttöösi, hyväksyt erikseen palvelukohtaiset erityisehdot. 

VASTUU S-MOBIILISTA JA SEN SISÄLLÖSTÄ 

S-mobiilissa näytetään asiakasetuja ja kaupallisia viestejä. 

SOK ja S-Pankki eivät vastaa muiden palveluntarjoajien tuottamien palveluiden mahdollisesti aiheuttamasta vahingosta, linkeistä, markkinoinnista tai sisällöistä. S-mobiilin kautta toteutettavasta markkinoinnista ja mainonnasta vastaa kutakin tuotetta tai palvelua markkinoiva ja mainostava taho. 

Palveluntarjoajat määrittävät tuetut päätelaitteet. Palveluntarjoajat voivat lopettaa tuen tietylle päätelaitteelle milloin tahansa. Häiriöt verkkoyhteyksissä saattavat vaikuttaa S-mobiilin käytettävyyteen tai S-mobiilissa näkyvään sisältöön. 

ASIAKASREKISTERIT, TIETOSUOJA JA EVÄSTEET 

S-mobiilissa esitettävät tiedot pohjautuvat palvelusta ja käsiteltävästä henkilötiedosta riippuen erillisiin asiakasrekistereihin. S-mobiiliin liittyvää henkilötietoa käsitellään SOK:n ja S-Pankin yhteisrekisterissä, SOK:n asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä sekä S-Pankin asiakasrekisterissä.  

Voit tutustua kuinka eri palveluntarjoajat käsittelevät henkilötietojasi: 

SOK:n S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin osalta osoitteessa https://tietosuoja.s-ryhma.fi/asiakkaana/asiakasomistajuus-ja-henkilotietojen-kasittely  

S-Pankki-konsernin asiakasrekisterien osalta osoitteessa https://www.s-pankki.fi/tietosuoja  

Lisätietoa yhteisrekisteriin kuuluvien henkilötietojen käsittelystä SOK:n S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietosuojaselosteessa osoitteessa https://tietosuoja.s-ryhma.fi/asiakkaana/asiakasomistajuus-ja-henkilotietojen-kasittely  ja S-Pankki Oyj:n tietosuojaselosteessa osoitteessa https://www.s-pankki.fi/tietosuoja

Lainsäädännön edellyttäessä pyydämme erillisen suostumuksen S-mobiilin keräämien henkilötietojen käyttöön tiettyyn käyttötarkoitukseen. Voit tutustua S-mobiilin käsittelemiin henkilötietoihin ja hallinnoida niitä S-mobiilin asetuksissa. 

Voit myös hallinnoida SOK:n henkilötietojen käyttöä ja markkinointilupia yleisesti kirjautumalla S-kanavalle https://www.s-kanava.fi, ja S-Pankin osalta S-Pankin verkkopankissa tai ottamalla yhteyttä palveluntarjoajien asiakaspalveluun. S-mobiili voi lähettää ilmoituksia mm. etukupongeista tai tiedotteista asiakkaalle. Ilmoitusasetuksia voit hallinnoida S-mobiilissa. S-mobiilin asetuksista huolimatta voimme lähettää sinulle tiedotteita (esimerkiksi tuote- tai tietoturvallisuuteen tai sopimusehtoihin liittyen). 

TIETOTURVA 

Lataa S-mobiili ainoastaan virallisesta sovelluskaupasta (App Store ja Google Play). Älä käytä S-mobiilia, mikäli päätelaitteeseen on asennettu valmistajan ohjeidenvastainen päivitys. 

Rekisteröidyttyäsi S-mobiiliin ja kirjauduttuasi sisään hyväksyt, että S-mobiili on käytössäsi ilman erillistä uutta kirjautumista siihen saakka, kunnes kirjaudut ulos sovelluksesta. 

Nähdäksesi pankki- ja sijoituspalvelutietoja sinun on aina tunnistauduttava S-Pankin kanssa sovitulla tavalla sovellukseen. Pankkitapahtumien suorittaminen tai sopimusten hyväksyminen edellyttää aina vahvaa tunnistamista pankkipalveluja koskevien sopimusehtojen mukaisesti. Säilytä huolellisesti päätelaitetta, jolla käytät S-mobiilia. 

Mikäli kadotat päätelaitteen tai muutoin ilmenee vaara tai epäilys S-mobiilin oikeudettomasta käytöstä, tulee sinun ottaa yhteyttä:  

- S-mobiilin asiakasomistajien palveluiden osalta p. 010 76 5858 (0,084 €/min) (avoinna ma-pe klo 9-16 )  

- ja mikäli käytössäsi on S-Pankin palveluita: Pankkitunnusten sulkupalvelunumeroon (avoinna 24h/vrk): Suomesta soitettaessa p. (09) 6964 6820 (pvm/mpm) ja ulkomailta soitettaessa p. +358 9 6964 6820 (pvm/mpm). Pyydä sulkupalvelua estämään S-mobiilin pankkipalveluiden käyttö. 

IMMATERIAALIOIKEUDET 

Kaikki S-mobiiliin liittyvät immateriaalioikeudet, kuten tavaramerkit, verkkotunnukset, tekijänoikeudet ja mahdolliset patentit kuuluvat yksin palveluntarjoajille. 

PALVELUNTARJOAJIEN OIKEUS RAJOITTAA S-MOBIILIN KÄYTTÖÄ 

Meillä on oikeus keskeyttää tai rajoittaa S-mobiilin käyttöä huolto- ja korjaustoimien aikana. Emme takaa, että S-mobiili on käytössäsi keskeytyksittä, emmekä vastaa katkosten aiheuttamista vahingoista. Meillä on myös oikeus rajoittaa S-mobiilin käyttöä, jos käyttämäsi laitteet, ohjelmat tai tietoliikenneyhteytesi varantavat S-mobiilin turvallisuuden tai tietoturvallisuuden varmistaminen muutoin vaatii S-mobiilin käytön rajoittamista. 

EHTOJEN VOIMAANTULO, IRTISANOMINEN JA PURKAMINEN SEKÄ S-MOBIILIN KÄYTÖN PÄÄTTYMINEN 

Saat S-mobiilin käyttöösi hyväksymällä S-mobiilin käyttöehdot sovelluksessa.  

Voit poistaa S-mobiili-sovelluksen ”Poista sovellus käytöstä” -toiminnolla, jolloin myös S-mobiilin käyttöehdot päättyvät ja S-mobiili sovellus poistetaan kaikista laitteista, joilla olet ottanut S-mobiilin käyttöösi.   

Voimme muuttaa tai poistaa S-mobiilin sisältämiä palveluita ja osioita ilman erillisilmoitusta. Tunnistusvälinettä koskevista muutoksista ilmoitamme erikseen. 

Palveluntarjoajilla on oikeus irtisanoa S-mobiilia koskevat käyttöehdot ja samalla päättää S-mobiilin käyttö kahden (2) kuukauden kuluttua irtisanomisilmoituksen lähettämisestä. Lähetämme irtisanomisilmoituksen kirjallisesti kanssasi sopimaamme sähköposti- tai postiosoitteeseen, jonka olet ilmoittanut meille tai Digi- ja väestötietovirastolle. 

Tämän lisäksi palveluntarjoajilla on oikeus päättää S-mobiilin käyttöehdot ja S-mobiilin käyttö jos: 

- käytät S-mobiilia lain tai hyvän tavan vastaisesti taikka siten, että käyttö saattaa aiheuttaa vahinkoa tai vahingonvaaraa; 

- asiakasomistajuutesi päättyy tai et enää kuulu asiakasomistajatalouteen; 

- sinulle määrätään edunvalvoja tai menehdyt tai 

-  joudut kansainvälisten pakotteiden kohteeksi. 

Mikäli et ole kirjautunut S-mobiiliin kahteen (2) vuoteen, palvelutarjoajat voivat päättää sopimuksen ilman erillistä irtisanomista tai ilmoitusta. Tällöin oikeutesi S-mobiiliin käyttöön lakkaa. 

ASIAKASNEUVONTA JA PALVELUNTARJOAJIEN YHTEYSTIEDOT 

Mikäli sinulla on kysyttävää näihin ehtoihin liittyen, voit olla yhteydessä joko SOK:n tai S-Pankin asiakaspalveluun. 

Palveluntarjoajaa koskevat tiedot SOK:n osalta 

Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK), Centrallaget för Handelslagen i Finland PL 1 00088 S-RYHMÄ Kotipaikka; Helsinki, Suomi Y-tunnus: 0116323-1 

S-ryhmän asiakasomistajapalvelu puh. 010 76 5858 (mpm/pvm)  

Palveluntarjoajaa koskevat tiedot S-Pankin osalta 

S-Pankki Oyj PL 77 00088 S-RYHMÄ Kotipaikka: Helsinki, Suomi Y-tunnus: 2557308-3 

S-Pankin asiakaspalvelu puh. 010 76 5800 (mpm/pvm)  

S-Pankilla on luottolaitostoiminnasta annetun lain mukainen luottolaitostoimilupa. S-Pankin toimintaa valvova viranomainen on Finanssivalvonta. Finanssivalvonnan yhteystiedot: Finanssivalvonta, Snellmaninkatu 6, PL 103, 00101 Helsinki (www.fiva.fi). 

ERIMIELISYYDET, OIKEUSPAIKKA JA SOVELLETTAVA LAKI 

Erimielisyystilanteissa kuluttajalla on aina oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan, jonka osoite on Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki, puhelinnumero 029 566 5200 ja sähköpostiosoite kril@oikeus.fi. 

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn suosittelemme olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta ), jonka tavoittaa puhelinnumerosta 029 505 3050. Euroopan komissio tarjoaa myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin, joka on erityisesti tarkoitettu toisessa EU-maassa asuvalle kuluttajalle, https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Pankkipalveluita koskeva erimielisyys voidaan osoittaa käsiteltäväksi myös Vakuutus- ja rahoitusneuvonnassa (FINE, www.fine.fi ). 

Näistä palveluista aiheutuvat riitaisuudet käsitellään siinä käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä palveluntarjoajalla on kotipaikka tai sen hallintoa pääasiallisesti hoidetaan tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä sinulla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka. Jollei sinulla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä palveluntarjoajalla on kotipaikka tai sen hallintoa pääasiallisesti hoidetaan. Näihin palveluihin sovelletaan Suomen lakia.