S-käyttäjätili - avain S-ryhmän palveluihin
Lue lisää

S-käyttäjätili on helppo ja turvallinen tapa kirjautua ja tunnistautua asiakasomistajaksi S-ryhmän verkkokaupoissa ja sovelluksissa. Kun liität S-käyttäjätiliin S-Etukorttisi, saat Bonuksen ja muut asiakasomistajaedut myös verkko-ostoista.

NÄIN LUOT S-KÄYTTÄJÄTILIN:

  1. Siirry S-ryhmän verkkosivulle (prisma.fi, sokos.fi, sokoshotels.fi, yhteishyvä.fi tai s-kaupat.fi), klikkaa "Kirjaudu" ja valitse "Luo S-käyttäjätili". Tai luo tili osoitteessa s-kayttajatili.fi.
  2. Anna sähköpostiosoitteesi ja paina "Jatka". Saat vahvistuskoodin sähköpostiisi.
  3. Vahvista sähköpostiosoitteesi antamalla sähköpostiisi lähetetty vahvistuskoodi.
  4. Liitä tiliin S-Etukorttisi: Varaudu tunnistautumaan pankkitunnuksillasi. Kun S-Etukorttisi on liitetty, saat kaikki asiakasomistajan edut myös verkossa.
  5. Tarkista ja täydennä puuttuvat yhteystiedot sekä hyväksy käyttöehdot.

    Muista vahvistaa myös puhelinnumerosi, niin voit jatkossa kirjautua sähköpostin lisäksi myös tekstiviestillä. Erillistä salasanaa et tarvitse, saat valitsemaasi kirjautumiskanavaan kirjautumisessa tarvittavan vahvistuskoodin.
S-käyttäjätili
Lisää S-käyttäjätiliin oma S-Etukorttisi

Kun liität S-käyttäjätiliin oman S-Etukorttisi saat Bonuksen ja muut asiakasomistajan edut myös verkko-ostoistasi. Lisäksi voit jatkossa tarkistaa ja hallinnoida omia asiakaomistajatietojasi osoitteessa s-käyttäjätili.fi, esimerkiksi:

  • näet ajankohtaiset etusi ja etukuponkisi
  • voit tarkistaa ja muokata asiakastietojasi ja päivittää sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi
  • voit kutsua perheenjäsenet mukaan kerryttämään Bonusta ja hyötymään asiakasomistajaeduista
  • voit seurata bonustilannettasi ja tarkistaa, kuinka paljon olet saanut alennuksia
  • voit tarkistaa ostoistasi kertyneet sähköiset kassa- ja takuukuitit ja luopua paperikuiteista

Kirjaudu osoitteessa S-käyttäjätili.fi ja liitä tiliin S-Etukorttisi Omat tiedot -sivulla, kohdassa Etukortit ja jäsenyydet. Varaudu vahvaan pankkitunnistautumiseen.

Kirjaudu S-käyttäjätilille

KIRJAUTUMINEN S-KÄYTTÄJÄTILILLE:

  1. Avaa Kirjaudu-linkki verkkosivun oikeasta ylänurkasta.
  2. Anna sähköpostiosoitteesi tai vahvistettu puhelinnumerosi.
  3. Saat valintasi mukaan joko sähköpostitse tai tekstiviestinä puhelimeesi vahvistuskoodin, jolla pääset kirjautumaan sisään palveluun. Et tarvitse erillistä salasanaa.

Voit kirjautua myös pankkitunnuksilla, jos S-käyttäjätiliisi on liitetty S-Etukortti:

  1. Avaa Kirjaudu-linkki verkkosivun oikeasta ylänurkasta.
  2. Anna sähköpostiosoitteesi.
  3. Valitse "Pankkitunnukset" sekä haluamasi pankki tai mobiilivarmenne.
  4. Viimeistele tunnistautuminen pankin sivustolla, mistä palaat automaattisesti kirjautuneena takaisin käyttämällesi S-ryhmän sivustolle.

VINKKI: VAHVISTA PUHELINNUMEROSI, NIIN KIRJAUDUT HELPOSTI TEKSTIVIESTILLÄ

Vahvistettu puhelinnumero lisää myös tilisi tietoturvaa.

Näin vahvistat puhelinnumerosi: 

  • Mene osoitteeseen s-kayttajatili.fi ja kirjaudu palveluun sähköpostiosoitteellasi
  • Siirry "Omat tiedot"-osion kohtaan "Yhteystiedot"
  • Tarkista, että puhelinnumerosi on oikein
  • Valitse "Vahvista puhelinnumero"
  • Syötä vahvistuskoodi, jonka sait tekstiviestinä puhelimeesi.

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

  • Voit vaihtaa sähköpostiosoitteen joko S-mobiilissa tai osoitteessa s-käyttäjätili.fi

    1. S-mobiilissa: Avaa S-mobiili ja siirry Minä-osioon > Valitse nimesi alta ”Omat tiedot” > Valitse ”Sähköposti” > Anna sähköpostiosoite ja klikkaa ”Vahvista” > > Avaa sähköpostiisi lähetetty vahvistusviesti ja ota talteen vahvistuskoodi > anna vahvistuskoodi.

     

    1. S-käyttäjätilillä: Mene osoitteeseen s-käyttäjätili.fi ja kirjaudu palveluun. Omat tiedot -sivulla näet asiakastiedoissasi olevan sähköpostiosoitteen. > Klikkaa ”Muokkaa”-painiketta > Anna sähköpostiosoite ja klikkaa ”Vahvista” > Avaa sähköpostiisi lähetetty vahvistusviesti ja ota talteen vahvistuskoodi > anna vahvistuskoodi.

    Vastaavalla tavalla voit vaihtaa myös puhelinnumerosi joko S-mobiilissa tai S-käyttäjätilillä.

  • Käyttäjätunnuksesi on sähköpostiosoitteesi.

    Jos sinulla ei enää ole pääsyä sähköpostitiliin, jolla olet S-käyttäjätilin luonut, voit kirjautua pankkitunnuksillasi edellyttäen, että olet liittänyt asiakastietoihin oman S-Etukorttisi.

    Näin kirjaudut pankkitunnuksilla:

    1. Syötä näkymään sähköpostiosoite (johon sinulla ei ole enää pääsyä) ja valitse seuraavasta näkymästä “Pankkitunnukset”.
    2. Viimeistele tunnistautuminen valitsemasi pankin sivulla.
    3. Vaihda heti kirjautumisen jälkeen asiakastietoisi sähköpostiosoite, johon sinulla on pääsy.

    Jos kirjautuminen pankkitunnuksilla ei ole mahdollista, soita S-ryhmän asiakasomistajapalveluun p. 010 76 5858, ma-pe 9–16 (mpm/pvm) tai laita viestiä palautelomakkeen kautta osoitteessa https://www.s-kanava.fi/palautelomake/.Valitse aiheeksi Asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus.

  • Voit kirjautua pankkitunnuksillasi edellyttäen, että olet liittänyt asiakastietoihin oman S-Etukorttisi.

    Näin kirjaudut pankkitunnuksilla:

    1. Syötä näkymään sähköpostiosoite (johon sinulla ei ole enää pääsyä) ja valitse seuraavasta näkymästä “Pankkitunnukset”.
    2. Viimeistele tunnistautuminen valitsemasi pankin sivulla.
    3. Vaihda heti kirjautumisen jälkeen asiakastietoisi sähköpostiosoite, johon sinulla on pääsy.

    Jos kirjautuminen pankkitunnuksilla ei ole mahdollista, soita S-ryhmän asiakasomistajapalveluun p. 010 76 5858, ma-pe 9–16 (mpm/pvm) tai laita viestiä palautelomakkeen kautta osoitteessa https://www.s-kanava.fi/palautelomake/.Valitse aiheeksi Asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus.

  • Varmista, että annoit oikean sähköpostiosoitteen ja pyydä uudelleen vahvistuskoodin lähetystä.

    Tarkista tarvittaessa myös sähköpostitilisi roskaposti-/mainos- ym. kansiot. Jos et edelleenkään saa sähköpostia voit yrittää myös tekstiviestikirjautumista.

    Eräiden suomalaisten sähköpostipalveluiden ja käyttämämme palveluntarjoajan  välillä sähköpostien kuluissa voi olla viivettä. Tiedossamme olevia ongelmallisia sähköpostiosoitteita ovat mm. *@iki.fi; *@kolumbus.fi.

    Jos et saa useamman yrityksenkään jälkeen saa vahvistuskoodia sähköpostiosoitteeseesi, niin suosittelemme mahdollisuuksien mukaan käyttämään S-käyttäjätilisi tiedoissa jotain toista sähköpostiosoitetta.

    Voit myös kirjautua S-käyttäjätilille pankkitunnuksillasi edellyttäen, että olet liittänyt asiakastietoihin oman S-Etukorttisi. Näin kirjaudut pankkitunnuksilla:

    1. Syötä näkymään sähköpostiosoite (johon sinulla ei ole enää pääsyä) ja valitse seuraavasta näkymästä “Pankkitunnukset”.
    2. Viimeistele tunnistautuminen valitsemasi pankin sivulla.
    3. Vaihda heti kirjautumisen jälkeen asiakastietoisi sähköpostiosoite, johon sinulla on pääsy.

    Jos kirjautuminen ei edelleenkään onnistu, soita S-ryhmän asiakasomistajapalveluun p. 010 76 5858, ma-pe 9–16 (mpm/pvm) tai laita viestiä palautelomakkeen kautta osoitteessa https://www.s-kanava.fi/palautelomake/.Valitse aiheeksi Asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus.

  • Selaimesi tietoturva-asetukset saattavat estää kirjautumisen kannalta tärkeän evästeen tallentamisen. Evästeen tallentamisen epäonnistuessa päädyt kirjautumiskoodin syöttämisen jälkeen “Kirjautuminen epäonnistui” sivulle (virhekoodi: AUTH-4376).

    Kirjautumisen epäonnistumisen on havaittu toistuvan mobiililaitteiden selaimilla ja erityisesti Samsung Internet -selaimella.
    Virheen tapahtuessa yritä kirjautumista toisella selaimella tai laitteella. Ongelma voi myös korjaantua yrittämällä kirjautumista uudelleen.

    Virhetilanteen jatkuessa ole yhteydessä S-Asiakaspalveluun, puh. 010 76 5858 (mpm/pvm)

  • Tarkista, että olet antanut oikean puhelinnumeron ja varmista, että olet myös vahvistanut sen numeroon lähetetyllä vahvistuskoodilla. Kun puhelinnumero on vahvistettu S-käyttäjätilillä, voit käyttää sitä jatkossa kirjautumiseen.

    Ensimmäisellä kerralla tarvitset kirjautumiseen sähköpostivahvistuksen. Kun vahvistat matkapuhelinnumerosi, niin voit käyttää sitä kirjautumiseen jatkossa. Voit vahvistaa puhelinnumeron S-käyttäjätilin Omat tiedot -sivulla.

    Vahvistettu puhelinnumero lisää tilisi tietoturvaa sekä mahdollistaa tekstiviestikirjautumisen. Puhelinnumero voi olla vahvistettuna yhteen S-käyttäjätiliin kerrallaan.

    Varmista myös, että puhelinnumero on oikeassa muodossa. Maakoodi valitaan alasvetovalikosta ja tekstikenttään laitetaan puhelinnumero ilman maakoodia, esim. 0501234567 tai 501234567

    Jos tekstiviestiä ei saavu, voit pyytää tekstiviestin uudelleen lähetystä klikkaamalla “Lähetä uudelleen”. Jos et edelleenkään saa tekstiviestiä, kirjaudu sähköpostiosoitteellasi ja tarkista matkapuhelinnumerosi tilanne S-käyttäjätililtä.