KUINKA VOIMME AUTTAA?
Tervetuloa asiakaspalvelun sivulle!

Täältä löydät apua ja ohjeita moneen asiakasomistajuuteesi liittyvään tilanteeseen. Tarkista ensin, löytyykö vastaus kysymykseesi yleisimmistä kysymyksistä.

YLEISIMMÄT KYSYMYKSET
  • S-mobiilissa ja S-käyttäjätilillä voit tarkastaa ja seurata monia asiakkuuteesi liittyviä asioita. Voit esimerkiksi:

    • päivittää sähköpostiosoitteesi ja matkapuhelinnumerosi sekä niihin liittyviä markkinointilupia.
    • ottaa käyttöön sähköiset kassakuitit
    • tarkistaa, kuinka paljon olet saanut alennuksia S-Etukortillasi

    S-käyttäjätililtä löydät myös asiakastunnuksesi S-Etukorttipäätettä varten.

    Osoitteen- ja nimenmuutokset saamme automaattisesti väestötietojärjestelmästä noin parin viikon kuluessa muutoksen rekisteröinnistä, mikäli et ole estänyt tietojen luovuttamista.

    S-käyttäjätilillä voit lisäksi mm. tilata kadonneen tai vioittuneen käteiskortin tilalle uuden sekä itsellesi että asiakasomistajatalouden pääjäsenenä myös perheenjäsenellesi. Lisäksi voit ylläpitää asiakasomistajataloutesi kokoonpanoa poistamalla tai lisäämällä siihen perheenjäseniä.

  • Sinulla on oikeus tarkastaa omat, sinua koskevat tiedot S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristeristä. Helpoin tapa tutustua suurimpaan osaan sinusta rekisterissämme olevista tiedoista on katsoa ne kirjautumalla osoitteeseen s-käyttäjätili.fi. Varaudu tunnistautumaan vahvasti joko mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksillasi.

  • Jos käytössäsi ollut käteiskortti on kadonnut tai vioittunut, saat tilattua uuden S-käyttäjätilin kautta, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-pe 9-16 (mpm/pvm). Toimipaikassa asioidessasi voit saada käyttöösi väliaikaisen kortin. Tarkista lähin toimipaikka tästä.

    Jos käytössäsi on maksuominaisuuksia sisältävä S-Etukortti, tulee kadonneesta kortista ilmoittaa välittömästi korttien sulkupalveluun puh. 020 333 (avoinna 24 h, ulkomailta soitettaessa +358 20 333). Jos käytössäsi on Visa-tunnuksella merkitty kortti tai S-Etukortti Debit -kortti, sinulle lähetetään ilmoituksen jälkeen uusi kortti automaattisesti.

    Vioittuneen kortin tilalle voit tilata uuden kortin S-Pankin verkkopankissa joko kortin tiedoista tai viestillä, tai soittamalla S-Pankin Asiakaspalveluun puh. 010 765 800 ma–pe 9-16 (mpm/pvm).

    Maksukortin uusimisesta veloitetaan S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu.

  • Asiakasomistajataloutesi pääjäsenenä voit poistaa haluamasi henkilön taloudestasi S-käyttäjätilillä. Sinun tulee ilmoittaa taloudesta poistamallesi henkilölle, että hänen oikeutensa S-Etukorttiin ja muihin asiakasomistajaetuihin on päättynyt.

    Asiakasomistajatalouden henkilönä voit itse poistua asiakasomistajataloudesta S-käyttäjätilillä tai ilmoittamalla siitä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-16 (mpm/pvm).

    Huom! Asiakasomistajataloudesta poistaminen ei automaattisesti lopeta S-Pankin tuotteita ja palveluita, mutta niistä saatavat asiakasomistajaedut päättyvät. Mahdolliset tilin käyttöoikeudet ja tiliin liitetyt maksuominaisuuskortit tulee lopettaa erikseen. Lisätietoa S-Pankista.

  • Elisa:

    Bonusta kerryttävät tietyt Elisan palvelut. Lue lisää S-ryhmän Bonus – Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

    Matkapuhelinlaskutuksessa bonusoston kirjautumishetki määräytyy laskutuskauden loppupäivän perusteella. Jos laskutuskausi päättyy kuukauden 1.-22. päivä, kirjautuu bonusosto seuraavan kuukauden bonuslaskentaan. Mikäli laskutuskausi päättyy kuukauden 23.–31. päivä, kirjautuu bonusosto sitä seuraavan kuukauden bonuslaskentaan eli noin kahden kuukauden päähän.

    Elisa Laajakaistan osalta Elisan tilille kuukauden 21. päivään mennessä saapuneet maksut ehtivät saman kuukauden bonuslaskentaan, muutoin ostot kirjautuvat seuraavalle kuukaudelle.

    Laskun tulee olla maksettu kokonaisuudessaan viimeistään eräpäivänä, jotta Bonus kertyy.

    LähiTapiola:

    Bonusta kerryttävään vakuutukseen merkityn maksajan tulee rekisteröidä S-ryhmän asiakasomistajuus LähiTapiolaan. Lue lisää: http://www.lahitapiola.fi/henkilo/edut/asiakasedut/rekisteroi-bonuksesi

    Bonus alkaa kertyä vakuutusmaksuista, jotka on maksettu asiakasomistajuuden rekisteröimisen jälkeen.

    Kuukauden 20. päivään mennessä maksetut Bonuksen piiriin kuuluvat vahinkovakuutusmaksut ehtivät pääsääntöisesti saman kuukauden bonusostokertymään. Bonusostoihin tapahtumat rekisteröityvät kuukauden viimeisinä päivinä.

    Oral Hammaslääkärit:

    Bonusta saa esittämällä S-Etukortin maksun yhteydessä Oralin toimipaikassa.

    Bonusosto kirjataan maksun yhteydessä maksukuukaudelle.

    Sector Alarm:

    Sopimukselle merkityn maksajan tulee rekisteröidä asiakasomistajuutensa Sector Alarmin asiakaspalvelun kautta. Lue lisää: www.sectoralarm.fi/bonus

    Bonus kirjautuu laskun muodostumisen yhteydessä ja bonusosto kirjautuu parin päivän sisällä laskun muodostumisesta.

    Silmäasema:

    Bonusta saa Bonusta kerryttävistä ostoista esittämällä S-Etukortin maksun yhteydessä Silmäaseman toimipaikassa.

    Bonusosto kirjataan maksun yhteydessä maksukuukaudelle.

    Viking Line:

    Matkavarauksen maksajan tulee ilmoittaa oma jäsennumeronsa varauksen yhteydessä. S-Etukortti on näytettävä lähtöselvityksessä.

    Lue lisää: http://www.vikingline.fi/fi/suomi/varaa-maksa-muuta/s-etukortti/bonusehdot/

    Matkoista, joiden lähtöpäivä on viimeistään kuukauden 23. päivä, kirjataan Bonus pääsääntöisesti matkustuskuukaudelle.

  • Kun liityt osuuskaupan jäseneksi eli asiakasomistajaksi, saat 10-numeroisen jäsennumeron. Löydät sen S-Etukortiltasi sekä asiakastiedoistasi S-käyttäjätililtä.

    Myös asiakasomistajatalouteen kuuluvien henkilöiden S-Etukortissa on oma, henkilökohtainen 10-numeroinen numerosarja. Se on asiointinumero, jota perheenjäsen käyttää, kuten asiakasomistaja jäsennumeroaan.

    S-Etukortissa jäsen-/asiointinumero löytyy osuuskaupan nimen yhteydestä, Jäsen-/asiointinumero ei ole sama kuin S-Etukortissa kortinhaltijan nimen yläpuolella oleva korttinumero.

    Jäsen-/asiointinumeron neljä ensimmäistä numeroa kertovat osuuskaupan ja kuusi viimeistä oman yksilöivän jäsen-/asiointinumerosi. Numerosarjan muoto on siis 4 + 6 numeroa.

  • S-Tilisi saldon ja tapahtumat voit tarkistaa:

    • S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa, kun sinulla on S-Pankin pankkitunnukset, lue lisää täältä.
    • S-ryhmän toimipaikoissa olevilta S-Etukorttipäätteiltä voit tarkastaa S-Etukortillasi ja asiakastunnuksellasi etujen maksutilisi saldon, tilin viisi viimeistä tapahtumaa sekä tilinumeron. Tätä varten tarvitset asiakastunnuksen, jonka löydät S-käyttäjätili Asiakasomistajuus -osiosta. S-Etukorttipäätteellä tilitiedot näytetään vain tilinomistajalle. Jos käytössäsi on rinnakkaiskortti ja sinulla on tilin käyttöoikeus, voit tarkistaa tilin saldon S-Pankin verkkopankista tai S-mobiilista.
    • Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä, lähimmän voit tarkistaa täältä.
  • Bonus maksetaan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutiliksi määritellylle tilille S-Pankkiin aina kuun 10. päivään mennessä (maksupäivän osuessa viikonlopulle tai pyhälle, maksetaan Bonus edeltävänä pankkipäivänä). Tilillä olevia rahoja voi

    • käyttää ostosten maksuun tiliin liitetyllä S-Etukortilla, jossa on maksuominaisuus. Tutustu S-Pankin kortteihin.
    • käyttää S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa laskujen maksuun tai tilisiirtoihin
    • ohjata rahastoon S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilin Säästäjä-palvelussa.
    • nostaa käteisenä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit). Tarkista lähin toimipaikkasi tästä.
    • jättää tilille korkoa kasvamaan

    Tilille maksettuna Bonus ei vanhene eli sen käyttämiselle ei ole takarajaa.

  • Kätevimmin voit seurata Bonuksen kertymistä lataamalla S-mobiilin kännykkään. S-mobiili on saatavilla Applen iOS- ja Googlen Android-puhelimelle. S-mobiili toimii useimpien pankkien pankkitunnuksilla – täysin maksutta!

    Bonustiedot voit myös tarkistaa S-käyttäjätililtä.  Bonustiedot löydät myös kirjautumalla seuraaviin S-ryhmän palveluihin: verkkokaupat (Sokos, Prisma ja Kodin Terra), sokoshotels.fi sekä abcasemat.fi.

    Asiakasomistajatalouden pääjäsenelle sekä talouden henkilölle lähetetään sähköpostiin kuukausittain tieto maksetun Bonuksen määrästä. Viesti lähetetään, jos yhteystiedoista löytyy sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen päivittäminen on nopeaa ja vaivatonta, voit päivittää yhteystiedot S-käyttäjätilillä.

    Mikäli et koe verkkopalveluita omaksesi, voit tarkistaa bonustilanteesi myös toimipaikan itsepalvelupisteessä S-Etukorttipäätteellä. S-Etukorttipäätteellä asioidessasi tarvitset S-Etukorttisi lisäksi myös nelinumeroisen asiakastunnuksesi. Asiakastunnus ei ole sama kuin kassalla maksettaessa käytettävä kortin pin-koodi. Jollet muista omaa asiakastunnustasi, voit tarvittaessa tarkistaa sen S-käyttäjätililtä. Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–pe 9-16 (mpm/pvm).

  • Sokos Hotelleista ja Suomen Radisson Blu hotelleista kertyy Bonusta silloin, kun varaus on tehty hotellien omissa verkkopalveluissa sokoshotels.fi tai radissonblu.com, hotellien myyntipalvelussa tai hotellissa paikan päällä. Ulkopuolisista varauspalveluista varatuista majoituksista ei kerry Bonusta.

    Hotellissa paikan päällä maksetusta majoituksesta bonusosto kirjautuu vasta hotellista uloskirjautumisen yhteydessä ja näkyy bonusostoissa parin päivän kuluessa majoituksen päättymisestä.

    Sokos Hotellien verkkopalvelussa tai myyntipalvelussa etukäteen maksetusta majoituksesta bonusosto kirjautuu maksuhetkelle ja näkyy bonusostoissa parin päivän kuluessa. Radisson Blu hotelleissa bonusosto kirjautuu aina majoituksen päättyessä uloskirjautumisen yhteydessä.

    Bonusta kertyy yksityistalouden ostoista. Bonuksen saamiseksi majoitus tulee maksaa henkilökohtaisella maksuvälineellä.

Hyvä tietää

  • Kuitit sähköisinä kaikille asiakasomistajille - lue lisää
  • Huijausviestejä liikkeellä - lue lisää
  • Oletko jo asiakasomistaja, mutta sinulta puuttuu tili S-Pankissa? - toimi näin
  • Asiakasomistajan etukupongit voi lunastaa myös mm. Yhteishyvä.fi:n kautta - lue lisää
  • Miten toimia, kun asiakasomistajuus päättyy? - lue lisää
  • Osuusmaksun täyteenmaksamisen määräaika on yleensä kaksi vuotta - lue lisää
  • S-Biili on asiakasomistajan liikkuva palvelupiste - lue lisää
  • Sähköpostiosoitteen vahvistamalla varmistat tietoturvan - lue lisää
  • Tili S-Pankissa tarvitaan Bonusta ja muita rahana maksettava etuja varten - lue lisää
Asiakasomistajan palvelupisteet

Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteen löydät yleisimmin Prismoista  ja Sokoksista sekä isoimmista S-marketeista. Palvelupisteissä voit hoitaa osuuskaupan asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyviä asioita.

Voit esimerkiksi liittyä asiakasomistajaksi tai hakea S-Etukorttiisi maksuominaisuuksia. Saat meiltä tukea myös asiakasomistajan sähköisten palveluiden, kuten S-mobiilin käytössä.

 

Puhelinpalvelu

S-ryhmän asiakasomistajapalvelu

Puh. 010 76 5858

ma-pe 9-16 (mpm/pvm)

 

S-gruppens ägarkundtjänst

tfn. 010 76 5859

må-fr 9-16 (mta/lna)

S-BIILI
S-BIILI PALVELEE ASIAKASOMISTAJIA TIEN PÄÄLLÄ

S-Biili on osuuskaupan toimialueella kiertävä palveluauto, joka parkkeeraa palvelemaan asiakasomistajia esimerkiksi lähimmän Salen pihalle. S-Biilit palvelevat asiakasomistajia Pohjois-Suomessa, Pohjois-Savossa, Keski-Suomessa sekä Pohjois-Karjalassa.

Tutustu tarkemmin S-Biilin palveluihin
OSOITTEENMUUTOSTA EI YLEENSÄ TARVITA

Jos olet tehnyt virallisen muuttoilmoituksen väestörekisteriin, nimi- ja osoitetiedot päivittyvät automaattisesti eikä erillistä osoitteenmuutosta tarvita.

Ilmoita meille muuttuneista yhteystiedoistasi vain, jos sinulla on voimassa oleva osoitteenluovutuskielto väestötietojärjestelmässä.

Anna palautetta

S olet sinä. Siksi meille on erityisen tärkeää kuulla palautteesi. Kerro siis, jos huomaat jotain kehitettävää. Kerro myös, jos onnistuimme. Voit antaa meille palautetta alla olevasta linkistä.

Kiitos vaivannäöstäsi!

OLETKO JO ASIAKASOMISTAJA, MUTTA SINULTA PUUTTUU VIELÄ TILI S-PANKISSA?

Tarvitset tilin S-Pankkiin, jotta voimme maksaa sinulle ostoistasi kertyvän Bonuksen ja mahdolliset muut rahana maksettavat edut. Voit avata puuttuvan S-Tilin helposti verkkopalvelussamme ja tilata samalla tilin käyttöä varten S-Etukortti Visa Debit -kortin ja verkkopankkitunnukset. Asiakasomistajille nämä kaikki ovat maksuttomia.

Toimi näin:

  • Klikkaa alla olevaa linkkiä.
  • Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
  • Tarkista henkilötietosi ja täydennä tarvittaessa sähköiset yhteystietosi.
    • Kun olet vahvistanut sähköpostiosoitteesi, se toimii jatkossa käyttäjätunnuksenasi S-ryhmän palveluissa.
  • Palvelussa sinut tunnistetaan asiakasomistajaksi, joten siirryt suoraan S-Pankin palveluiden avaamiseen.
  • Täydennä S-Pankin asiakkuutta varten tarvittavat tiedot.
  • Avaa S-Tili.
  • Tilaa S-Etukortti Visa Debit.
  • Avaa verkkopankkitunnukset.

Saat S-Etukortti Visa Debit -kortin ja verkkopankin tunnuslukutaulukon postitse noin kahden viikon kuluttua.

Avaa tili

MITEN TOIMIA, KUN ASIAKASOMISTAJUUS PÄÄTTYY?

Asiakasomistajuus voi päättyä esimerkiksi silloin, jos osuusmaksu ei tule täyteen maksetuksi määräaikana. Samalla purkautuu asiakasomistajatalous, jolloin myös talouteen liitettyjen henkilöiden oikeudet asiakasomistajaetuihin päättyvät.