KUINKA VOIMME AUTTAA?
KYSYTTÄVÄÄ TAI PALAUTETTA?

Kun haluat löytää vastauksia kysymyksiisi tai antaa palautetta, anna asiakaspalvelumme auttaa. Yleisimmät kysymykset olemme koonneet Top 10-listalle. Tarkista ennen yhteydenottoa, josko löytäisit kysymykseesi vastauksen yleisimmistä kysymyksistä.

YLEISIMMÄT KYSYMYKSET

  • S-mobiilissa ja Omalla S-kanavalla voit tarkastaa ja seurata monia asiakkuuteesi liittyviä asioita. Voit esimerkiksi päivittää siellä sähköpostiosoitteesi ja matkapuhelinnumerosi sekä niihin liittyviä markkinointilupia. Saat myös käyttöösi sähköiset kassakuitit ja voit seurata etujen maksutilisi tilannetta.

    Omalla S-kanavalla voit mm. tilata kadonneen tai vioittuneen käteiskortin tilalle uuden sekä itsellesi että asiakasomistajatalouden pääjäsenenä myös perheenjäsenellesi. Lisäksi voit ylläpitää asiakasomistajataloutesi kokoonpanoa poistamalla tai lisäämällä siihen perheenjäseniä. Tarvittaessa voit muuttaa S-tunnuksesi käyttäjätunnusta tai salasanaa ja löydät tiedoistasi myös asiakastunnuksesi S-Etukorttipäätettä varten.

    Omalla S-kanavalla voit myös tehdä ja ylläpitää uutiskirjetilauksiasi, sekä päivittää markkinointiin tai viestintään liittyviä lupia ja rajoituksia.

    Osoitteen- ja nimenmuutokset saamme automaattisesti väestötietojärjestelmästä noin parin viikon kuluessa muutoksen rekisteröinnistä, mikäli et ole estänyt tietojen luovuttamista.

  • Jos käytössäsi ollut käteiskortti on kadonnut tai vioittunut, saat tilattua uuden Omalla S-kanavalla, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min). Toimipaikassa asioidessasi voit saada käyttöösi väliaikaisen kortin. Tarkista lähin toimipaikka tästä.

    Jos käytössäsi on maksuominaisuuksia sisältävä S-Etukortti, tulee kadonneesta kortista ilmoittaa välittömästi korttien sulkupalveluun puh. 020 333 (avoinna 24 h, ulkomailta soitettaessa +358 20 333). Jos käytössäsi on Visa-tunnuksella merkitty kortti tai S-Etukortti Debit -kortti, sinulle lähetetään ilmoituksen jälkeen uusi kortti automaattisesti.

    Vioittuneen kortin tilalle voit tilata uuden kortin S-Pankin verkkopankissa joko kortin tiedoista tai viestillä, tai soittamalla S-Pankin Asiakaspalveluun puh. 010 765 800 ma–to klo 9–20, pe 9-18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).

    Maksukortin uusimisesta veloitetaan S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu.

  • Asiakasomistajataloutesi pääjäsenenä voit poistaa haluamasi henkilön taloudestasi Omalla S-kanavalla Omat tiedot -osiossa. Sinun tulee ilmoittaa taloudesta poistamallesi henkilölle, että hänen oikeutensa S-Etukorttiin ja muihin asiakasomistajaetuihin on päättynyt.

    Asiakasomistajatalouden henkilönä voit itse poistua asiakasomistajataloudesta Omalla S-kanavalla tai ilmoittamalla siitä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min).

    Huom! Asiakasomistajataloudesta poistaminen ei automaattisesti lopeta S-Pankin tuotteita ja palveluita, mutta niistä saatavat asiakasomistajaedut päättyvät. Mahdolliset tilin käyttöoikeudet ja tiliin liitetyt maksuominaisuuskortit tulee lopettaa erikseen. Lisätietoa S-Pankista.

  • Elisa:

    Bonusta kerryttävät tietyt Elisan palvelut. Lue lisää S-ryhmän Bonus – Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

    Matkapuhelinlaskutuksessa bonusoston kirjautumishetki määräytyy laskutuskauden loppupäivän perusteella. Jos laskutuskausi päättyy kuukauden 1.-22. päivä, kirjautuu bonusosto seuraavan kuukauden bonuslaskentaan. Mikäli laskutuskausi päättyy kuukauden 23.–31. päivä, kirjautuu bonusosto sitä seuraavan kuukauden bonuslaskentaan eli noin kahden kuukauden päähän.

    Elisa Laajakaistan osalta Elisan tilille kuukauden 21. päivään mennessä saapuneet maksut ehtivät saman kuukauden bonuslaskentaan, muutoin ostot kirjautuvat seuraavalle kuukaudelle.

    Laskun tulee olla maksettu kokonaisuudessaan viimeistään eräpäivänä, jotta Bonus kertyy.

    LähiTapiola:

    Bonusta kerryttävään vakuutukseen merkityn maksajan tulee rekisteröidä S-ryhmän asiakasomistajuus LähiTapiolaan. Lue lisää: http://www.lahitapiola.fi/henkilo/edut/asiakasedut/rekisteroi-bonuksesi

    Bonus alkaa kertyä vakuutusmaksuista, jotka on maksettu asiakasomistajuuden rekisteröimisen jälkeen.

    Kuukauden 20. päivään mennessä maksetut Bonuksen piiriin kuuluvat vahinkovakuutusmaksut ehtivät pääsääntöisesti saman kuukauden bonusostokertymään. Bonusostoihin tapahtumat rekisteröityvät kuukauden viimeisinä päivinä.

    Oral Hammaslääkärit:

    Bonusta saa esittämällä S-Etukortin maksun yhteydessä Oralin toimipaikassa.

    Bonusosto kirjataan maksun yhteydessä maksukuukaudelle.

    Sector Alarm:

    Sopimukselle merkityn maksajan tulee rekisteröidä asiakasomistajuutensa Sector Alarmin asiakaspalvelun kautta. Lue lisää: www.sectoralarm.fi/bonus

    Bonus kirjautuu laskun muodostumisen yhteydessä ja bonusosto kirjautuu parin päivän sisällä laskun muodostumisesta.

    Silmäasema:

    Bonusta saa Bonusta kerryttävistä ostoista esittämällä S-Etukortin maksun yhteydessä Silmäaseman toimipaikassa.

    Bonusosto kirjataan maksun yhteydessä maksukuukaudelle.

    Viking Line:

    Matkavarauksen maksajan tulee ilmoittaa oma jäsennumeronsa varauksen yhteydessä. S-Etukortti on näytettävä lähtöselvityksessä.

    Lue lisää: http://www.vikingline.fi/fi/suomi/varaa-maksa-muuta/s-etukortti/bonusehdot/

    Matkoista, joiden lähtöpäivä on viimeistään kuukauden 23. päivä, kirjataan Bonus pääsääntöisesti matkustuskuukaudelle.

  • Kun liityt osuuskaupan jäseneksi eli asiakasomistajaksi, saat 10-numeroisen jäsennumeron. Löydät sen S-Etukortiltasi sekä omista tiedoistasi Omalta S-kanavalta.

    Myös asiakasomistajatalouteen kuuluvien henkilöiden S-Etukortissa on oma, henkilökohtainen 10-numeroinen numerosarja. Se on asiointinumero, jota perheenjäsen käyttää, kuten asiakasomistaja jäsennumeroaan.

    S-Etukortissa jäsen-/asiointinumero löytyy osuuskaupan nimen yhteydestä, täältä näet missä se kortilla sijaitsee. Jäsen-/asiointinumero ei ole sama kuin S-Etukortissa kortinhaltijan nimen yläpuolella oleva korttinumero.

    Jäsen-/asiointinumeron neljä ensimmäistä numeroa kertovat osuuskaupan ja kuusi viimeistä oman yksilöivän jäsen-/asiointinumerosi. Numerosarjan muoto on siis 4 + 6 numeroa.

  • S-Tilisi saldon ja tapahtumat voit tarkistaa:

    • S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa, kun sinulla on S-Pankin pankkitunnukset, lue lisää täältä.
    • Omalla S-kanavalla, kun otat saldon esittämisen käyttöön pankkitunnuksilla tunnistautuen.
    • S-ryhmän toimipaikoissa olevilta S-Etukorttipäätteiltä voit tarkastaa S-Etukortillasi ja asiakastunnuksellasi etujen maksutilisi saldon, tilin viisi viimeistä tapahtumaa sekä tilinumeron. S-Etukorttipäätteen käyttöä varten tarvitset asiakastunnuksen, jonka löydät Omalta S-kanavalta Tunnusten hallinta -osiosta. S-Etukorttipäätteellä tilitiedot näytetään vain tilinomistajalle. Jos käytössäsi on rinnakkaiskortti ja sinulla on tilin käyttöoikeus, voit tarkistaa tilin saldon S-Pankin verkkopankista tai S-mobiilista.
    • Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä, lähimmän voit tarkistaa täältä.
  • Bonus maksetaan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutiliksi määritellylle tilille S-Pankkiin aina kuun 10. päivään mennessä (maksupäivän osuessa viikonlopulle tai pyhälle, maksetaan Bonus edeltävänä pankkipäivänä). Tilillä olevia rahoja voi

    • käyttää ostosten maksuun tiliin liitetyllä S-Etukortilla, jossa on maksuominaisuus. Tutustu S-Pankin kortteihin.
    • käyttää S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa laskujen maksuun tai tilisiirtoihin
    • ohjata rahastoon S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilin Säästäjä-palvelussa.
    • nostaa käteisenä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit). Tarkista lähin toimipaikkasi tästä.
    • jättää tilille korkoa kasvamaan

    Tilille maksettuna Bonus ei vanhene eli sen käyttämiselle ei ole takarajaa.

  • Kätevimmin voit seurata Bonuksen kertymistä lataamalla S-mobiilinkännykkään. S-mobiili on saatavilla Applen iOS- ja Googlen Android-puhelimelle. S-mobiili toimii useimpien pankkien pankkitunnuksilla – täysin maksutta!

    Bonustiedot voit myös tarkistaa asiakasomistajan omasta verkkopalvelusta Omalta S-kanavalta. Bonustiedot löydät myös kirjautumalla seuraaviin S-ryhmän palveluihin: verkkokaupat (Sokos, Prisma ja Kodin Terra), sokoshotels.fi, foodie.fi sekä abcasemat.fi.

    Myös S-Pankin verkkopankin kautta pääset Omalle S-kanavalle tarkastelemaan bonustietojasi.

    Asiakasomistajatalouden pääjäsenelle sekä talouden henkilölle lähetetään sähköpostiin kuukausittain tieto maksetun Bonuksen määrästä. Viesti lähetetään, jos yhteystiedoista löytyy sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen päivittäminen on nopeaa ja vaivatonta, voit päivittää yhteystiedot omissa tiedoissasi Omalla S-kanavalla.

    Mikäli et koe verkkopalveluita omaksesi, voit tarkistaa bonustilanteesi myös toimipaikan itsepalvelupisteessä S-Etukorttipäätteellä. S-Etukorttipäätteellä asioidessasi tarvitset S-Etukorttisi lisäksi myös nelinumeroisen asiakastunnuksesi. Asiakastunnus ei ole sama kuin kassalla maksettaessa käytettävä kortin pin-koodi. Jollet muista omaa asiakastunnustasi, voit tarvittaessa tarkistaa sen Omalta S-kanavalta, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–to, 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min).

  • Sokos Hotelleista ja Suomen Radisson Blu hotelleista kertyy Bonusta silloin, kun varaus on tehty hotellien omissa verkkopalveluissa sokoshotels.fi tai radissonblu.com, hotellien myyntipalvelussa tai hotellissa paikan päällä. Ulkopuolisista varauspalveluista varatuista majoituksista ei kerry Bonusta.

    Hotellissa paikan päällä maksetusta majoituksesta bonusosto kirjautuu vasta hotellista uloskirjautumisen yhteydessä ja näkyy bonusostoissa parin päivän kuluessa majoituksen päättymisestä.

    Sokos Hotellien verkkopalvelussa tai myyntipalvelussa etukäteen maksetusta majoituksesta bonusosto kirjautuu maksuhetkelle ja näkyy bonusostoissa parin päivän kuluessa. Radisson Blu hotelleissa bonusosto kirjautuu aina majoituksen päättyessä uloskirjautumisen yhteydessä.

    Bonusta kertyy yksityistalouden ostoista. Bonuksen saamiseksi majoitus tulee maksaa henkilökohtaisella maksuvälineellä.

  • Tarkista seuraavat asiat:

    1. Lyhentävätkö Bonuksesi osuusmaksuasi? Asiakasomistajaksi liittyessäsi olet voinut maksaa 100 euron osuusmaksusta vasta osan, ja sopia loppuosan kerryttämisestä Bonuksilla. Voit tarkistaa osuusmaksusi tilanteen ja halutessasi myös maksaa osuusmaksun täyteen Omalla S-kanavalla. Kun osuusmaksu on maksettu täyteen, alkavat Bonukset ja muut rahana maksettavat edut kertyä etujen maksutilillesi S-Pankkiin.
    2. Olethan itse asiakasomistajatalouden pääjäsen? Jos kerrytät Bonusta toiselle henkilölle, maksetaan Bonus hänen etujen maksutililleen S-Pankkiin.
    3. Onhan S-Tilisi merkitty etujen maksutiliksi? Voit varmistaa ja päivittää tilanteen S-mobiilin tai S-Pankin verkkopankin kautta S-Tilin asetuksista.

ONKO SÄHKÖPOSTIOSOITTEESI VIELÄ VAHVISTAMATTA?

Jos vahvistus vielä puuttuu, olet saanut meiltä sähköpostiisi vahvistuspyynnön.

image

OSOITTEENMUUTOSTA EI YLEENSÄ TARVITA

Jos olet tehnyt virallisen muuttoilmoituksen väestörekisteriin, nimi- ja osoitetiedot päivittyvät automaattisesti eikä erillistä osoitteenmuutosta tarvita.

Ilmoita meille muuttuneista yhteystiedoistasi vain, jos sinulla on voimassa oleva osoitteenluovutuskielto väestötietojärjestelmässä.

image

Huijausviestit

Jos viesti vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, älä klikkaa sitä. S-ryhmä ei koskaan lähetä sähköposteja, jossa pyydetään rahaa tai kysele asiakkaiden salasanoja, tai pankki- ja luottokorttitietoja.

Huijausviestien tarkoituksena on kyselyjen, osallistumispyyntöjen yms. avulla kerätä luottamuksellisia tietoja, levittää haittaohjelmia tai sitoa vastaaja kohtuuttomiin sopimusehtoihin. Huijarit hyödyntävät niin puhelinta, tekstiviestejä, sähköpostia kuin esimerkiksi sosiaalisen median kanavia huijausyrityksissään.

MITEN TOIMIA ASIAKASOMISTAJUUDEN PÄÄTTYESSÄ?

KUINKA VOIMME AUTTAA?

Palaute on meille erityisen tärkeää kehittäessämme palveluitamme asiakasomistajiemme tarpeisiin.
Voit antaa meille palautetta alla olevalla lomakkeella.

Kiitos vaivannäöstäsi!

Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteet palvelevat sinua osuuskaupan asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyvissä asioissa. Voit mm. liittyä asiakasomistajaksi tai hakea S-Etukorttiisi maksuominaisuuksia. Saat meiltä tukea myös asiakasomistajan sähköisten palveluiden, kuten S-mobiilin käytössä.

S-ryhmän asiakasomistajapalvelun yhteystiedot
Puh. 010 76 5858
ma-to 9-20 ja pe 9-18 (0,084 €/min)

S-gruppens ägarkundtjänst
tfn. 010 76 5859
må-to 9-20 och fr 9-18 (0,084 €/min)