Siirtymä sovelluksen uuteen versioon saattaa aiheuttaa ruuhkia, jotka ilmenevät tilapäisinä häiriöinä sovelluksen käyttöönoton yhteydessä, joten käyttöönottoa kannattaa yrittää myöhemmin uudelleen. Voit myös koittaa vaihtaa Wi-Fi-verkosta mobiiliverkkoon tai toisin päin, jos lataus ei etene.
Kannattaa myös tutustua sovelluskaupan tarjoajan ohjeisiin, esim. Googlen Play Kaupan osalta täällä: https://support.google.com/googleplay/answer/7513003?hl=fi ja AppleStoren osalta täällä: https://support.apple.com/fi-fi/HT207165
Tarvittaessa voit vapauttaa laitteesta tilaa esim. poistamalla sovelluksia tai kuvia, tai tyhjentämällä Play-kaupan välimuistin asetuksista (-> tallennustila). Tämän sijainti voi vaihdella eri puhelinmallien kohdalla esim: Nokia: Asetukset -> Tallennustila -> Muut sovellukset -> Google Play Kauppa tai Samsung (A3): Asetukset -> Laitteen ylläpito -> Tallennustila. Ja siellä on nappi "Vapauta tallennustilaa poistamalla tarpeettomat tiedot…”