Mies käsi poskella

Asiakaspalvelu

Kysyttävää tai palautetta?

Kun haluat löytää vastauksia kysymyksiisi tai antaa palautetta, anna asiakaspalvelumme auttaa. Yleisimmät kysymykset olemme koonneet Top 10-listalle.

Tarkista ennen yhteydenottoa, josko löytäisit kysymykseesi vastauksen usein kysytyistä kysymyksistä.


Yleisimmät kysymykset

1.Mistä kaikkialta saa Bonusta?

Bonus kertyy S-ryhmän ja sen yhteistyökumppaneiden yli 2000 bonustoimipaikasta ympäri Suomen. S-ryhmän omia ketjuja ovat S-market, Prisma, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Sokos, Emotion, Pukumies, Mick's, Sokos Hotellit, Radisson Blu Hotellit Suomessa, Rosso, Sevilla, Fransmanni, Torero, Trattoria, Grill it!, Amarillo, Buffa, Coffee House, Presso, Public Corner ja muut S-ryhmän ravintolat, S-Rauta, Kodin Terra, S-ryhmän autoliikkeet, Karla sekä ABC-liikennemyymälät ja automaattiasemat. Suomen bonustoimipaikkojen lisäksi S-Etukortilla kertyy Bonusta erikseen määritellyistä S-ryhmän toimipaikoista ulkomailla.

Bonusta kertyy myös S-kanavalla esiteltävistä S-ryhmän hotellien ja yhteistyökumppaneiden kotimaan ja ulkomaan lomamatkoista.

Bonusta kertyy myös yhteistyökumppaneiltamme. Valtakunnallisia yhteistyökumppaneita ovat LähiTapiola, Elisa/Saunalahti, Silmäasema, Oral Hammaslääkärit, Viking Line, Eckerö Line, Vantaan Energia, EasyFit- ja LadyLine-liikuntasaliketjut. Valtakunnallisista ja paikallisista yhteistyökumppaneista saat lisätietoa myös omasta osuuskaupastasi tai S-ryhmän asiakasomistajapalvelusta puh. 010 76 5858 ma–pe klo 8–20 (0,084 €/min).

Saat Bonusta, kun kirjaat ostokset S-Etukortillasi maksun yhteydessä kassalla bonusostoiksi. Voit kirjata Bonuksen myös S-mobiilin mobiilibonus-toiminnolla, jos käytössäsi on Android-puhelin. Mikäli kyseessä on laskutusperusteinen yhteistyökumppani, tunnistaudu asiakasomistajana tai ilmoita jäsennumerosi palvelun tarjoajalle palvelun tarjoajan antamien ohjeiden mukaisesti.

Mistä ei saa Bonusta?

Bonusta ei kerry yrityskortilla maksetuista tai yrityksille tehdyistä ostoista • sopimushinnoitelluista tai laskutettavista ostoista • välitysmyynnistä, kuten Veikkauksen Online- ja arpamyynnistä ja pääsylipuista • yli 1,2 % alkoholia sisältävistä juomista ja yli 2,8 % alkoholia sisältävistä elintarvikkeista • tupakkatuotteista, tupakan vastikkeista, tupakointivälineistä, tupakkajäljitelmistä, sähkösavukkeista ja nikotiininesteistä • tax free -ostoista • matkakorttien latauksista • pullopanttien palautuksista • lahjakorttien ostosta.

Bonuksen kertymisessä eri ketjuista on joitakin erityisehtoja, jotka voit tarkistaa Asiakasomistajajärjestelmän säännöistä.

Avaa kysymys omalla sivullaan
2.Mistä näen S-Tilini tapahtumat ja saldon?

S-Tilisi saldon ja tapahtumat voit tarkistaa:

  • S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa, kun sinulla on S-Pankin pankkitunnukset, lue lisää täältä.

  • Omalla S-kanavalla, kun otat saldon esittämisen käyttöön pankkitunnuksilla tunnistautuen.

  • S-ryhmän toimipaikoissa olevilta S-Etukorttipäätteiltä voit tarkastaa S-Etukortillasi ja asiakastunnuksellasi etujen maksutilisi saldon, tilin viisi viimeistä tapahtumaa sekä tilinumeron. S-Etukorttipäätteen käyttöä varten tarvitset asiakastunnuksen, jonka löydät Omalta S-kanavalta Tunnusten hallinta -osiosta. S-Etukorttipäätteellä tilitiedot näytetään vain tilinomistajalle. Jos käytössäsi on rinnakkaiskortti ja sinulla on tilin käyttöoikeus, voit tarkistaa tilin saldon S-Pankin verkkopankista tai S-mobiilista.

  • Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä, lähimmän voit tarkistaa täältä.

Avaa kysymys omalla sivullaan
3.Miten Bonus maksetaan ja miten voin käyttää sitä?

Bonus maksetaan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutiliksi määritellylle tilille S-Pankkiin aina kuun 10. päivään mennessä (maksupäivän osuessa viikonlopulle tai pyhälle, maksetaan Bonus edeltävänä pankkipäivänä). Tilillä olevia rahoja voi

  • käyttää ostosten maksuun tiliin liitetyllä S-Etukortilla, jossa on maksuominaisuus. Tutustu S-Pankin kortteihin.

  • käyttää S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa laskujen maksuun tai tilisiirtoihin

  • nostaa käteisenä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit). Tarkista lähin toimipaikkasi tästä.

  • jättää tilille korkoa kasvamaan

Tilille maksettuna Bonus ei vanhene eli sen käyttämiselle ei ole takarajaa.

Avaa kysymys omalla sivullaan
4.Miten saan uuden S-Etukortin kadonneen tai vioittuneen tilalle?

Jos käytössäsi ollut käteiskortti on kadonnut tai vioittunut, saat tilattua uuden joko Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–pe klo 8–20 (0,084 €/min). Toimipaikassa asioidessasi voit saada käyttöösi väliaikaisen kortin. Tarkista lähin toimipaikka tästä.

Jos käytössäsi on maksuominaisuuksia sisältävä S-Etukortti, tulee kadonneesta kortista ilmoittaa välittömästi korttien sulkupalveluun puh. 020 333 (avoinna 24 h, ulkomailta soitettaessa +358 20 333). Jos käytössäsi on Visa-tunnuksella merkitty kortti tai S-Etukortti Debit -kortti, sinulle lähetetään ilmoituksen jälkeen uusi kortti automaattisesti.

Vioittuneen kortin tilalle voit tilata uuden kortin S-Pankin verkkopankissa joko kortin tiedoista tai viestillä, tai soittamalla S-Pankin Asiakaspalveluun puh. 010 765 800 ma–pe klo 9–20, (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min.

Maksukortin uusimisesta veloitetaan S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu.

Avaa kysymys omalla sivullaan
5.Paljonko S-Etukortti maksaa?

S-Etukortti itsessään ei maksa mitään. Jäseneksi liittyessä maksetaan osuuskaupan osuusmaksu, jolloin jäsenestä tulee yksi osuuskaupan omistajista. Osuuskaupan osuusmaksu on 100 euroa, josta liittymisen yhteydessä tulee maksaa vähintään 20 euroa, loppuosan voi kerryttää täyteen vaikkapa Bonuksilla.

Tämä osuusmaksu on sijoitus osuuskauppaan ja sille voidaan myös vuosittain maksaa edustajiston näin päättäessä korkoa. Maksetun osuusmaksun saa kokonaisuudessaan takaisin, mikäli jäsenyydestä joskus haluaa luopua.

Liity asiakasomistajaksi ja hanki S-Etukortti >

Avaa kysymys omalla sivullaan
6.Mistä löydän jäsennumeroni tai asiointinumeroni?

Kun liityt osuuskaupan jäseneksi eli asiakasomistajaksi, saat 10-numeroisen jäsennumeron. Löydät sen S-Etukortiltasi sekä omista tiedoistasi Omalta S-kanavalta.

Myös asiakasomistajatalouteen kuuluvien henkilöiden S-Etukortissa on oma, henkilökohtainen 10-numeroinen numerosarja. Se on asiointinumero, jota perheenjäsen käyttää, kuten asiakasomistaja jäsennumeroaan.

S-Etukortissa jäsen-/asiointinumero löytyy kortin alareunasta, osuuskaupan nimen yhteydestä. Jäsen-/asiointinumero ei ole sama kuin S-Etukortissa kortinhaltijan nimen yläpuolella oleva korttinumero.

Jäsen-/asiointinumeron neljä ensimmäistä numeroa kertovat osuuskaupan ja kuusi viimeistä oman yksilöivän jäsen-/asiointinumerosi. Numerosarjan muoto on siis 4 + 6 numeroa.

Avaa kysymys omalla sivullaan
7.Muutoksia asiakasomistajataloudessa – miten poistan rinnakkaisjäsenen taloudestani tai miten poistun taloudesta?

Asiakasomistajataloutesi pääjäsenenä voit poistaa haluamasi henkilön taloudestasi Omalla S-kanavalla Omat tiedot -osiossa. Sinun tulee ilmoittaa taloudesta poistamallesi henkilölle, että hänen oikeutensa S-Etukorttiin ja muihin asiakasomistajaetuihin on päättynyt.

Asiakasomistajatalouden henkilönä voit itse poistua asiakasomistajataloudesta Omalla S-kanavalla tai ilmoittamalla siitä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-pe 8-20 (0,084 €/min).

Huom! Asiakasomistajataloudesta poistaminen ei automaattisesti lopeta S-Pankin tuotteita ja palveluita, mutta niistä saatavat asiakasomistajaedut päättyvät. Mahdolliset tilin käyttöoikeudet ja tiliin liitetyt maksuominaisuuskortit tulee lopettaa erikseen. Lisätietoa S-Pankista.

Avaa kysymys omalla sivullaan
8.Miten voin seurata Bonuksen kertymistä?

Kätevimmin voit seurata Bonuksen kertymistä lataamalla S-mobiilin kännykkään. S-mobiili on saatavilla Applen iOS-, Googlen Android- sekä Microsoftin Windows-puhelimelle. S-mobiili toimii useimpien pankkien pankkitunnuksilla – täysin maksutta!

Bonustiedot voit myös tarkistaa asiakasomistajan omasta verkkopalvelusta Omalta S-kanavalta. Bonustiedot löydät myös kirjautumalla seuraaviin S-ryhmän palveluihin: verkkokaupat (Sokos, Prisma ja Kodin Terra), sokoshotels.fi, Yhteishyvä.fi sekä abcasemat.fi.

Myös S-Pankin verkkopankin kautta pääset Omalle S-kanavalle tarkastelemaan bonustietojasi.

Asiakasomistajatalouden pääjäsenelle sekä talouden henkilölle lähetetään sähköpostiin kuukausittain tieto maksetun Bonuksen määrästä. Viesti lähetetään, jos yhteystiedoista löytyy sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen päivittäminen on nopeaa ja vaivatonta, voit päivittää yhteystiedot omissa tiedoissasi Omalla S-kanavalla.

Mikäli et koe verkkopalveluita omaksesi, voit tarkistaa bonustilanteesi myös toimipaikan itsepalvelupisteessä S-Etukorttipäätteellä. S-Etukorttipäätteellä asioidessasi tarvitset S-Etukorttisi lisäksi myös nelinumeroisen asiakastunnuksesi. Asiakastunnus ei ole sama kuin kassalla maksettaessa käytettävä kortin pin-koodi. Jollet muista omaa asiakastunnustasi, voit tarvittaessa tarkistaa sen Omalta S-kanavalta, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–pe 8–20 (0,084 €/min).

Avaa kysymys omalla sivullaan
9.Mikä on Tankkausbonus ja miten se kertyy?

Asiakasomistaja saa Tankkausbonusta yhtä monta senttiä jokaisesta tankatusta litrasta kuin mitä hänen asiakasomistajataloutensa kalenterikuukauden bonusprosentti on. Jos esimerkiksi tankkauskuukauden aikana kaikkien bonusostojen yhteissumma oikeuttaa 3 % Bonukseen, niin asiakasomistajalle maksetaan jokaisesta ko. kuukauden aikana tankatusta litrasta 3 senttiä/litra Tankkausbonusta. Tankkausbonus korvaa tankkausostojen osalta prosenttiperusteisen Bonuksen.

Avaa kysymys omalla sivullaan
10.Olen maksanut yhteistyökumppanin (LähiTapiolan, Saunalahden tai muun) laskun ajallaan, miksei Bonusta näy?

Saamme pääsääntöisesti yhteistyökumppaneiltamme bonustiedot kerran kuussa aivan kuun lopulla, jonka jälkeen ne kirjautuvat ostotapahtumiin. Yhteistyökumppaneillamme on omat aikataulut, miltä ajalta Bonus kirjautuu millekin kuulle. Esim. kuun 20. päivään mennessä kirjautuneet LähiTapiolan maksut huomioidaan pääsääntöisesti kyseiselle kuulle, ja tämän jälkeen tulleet seuraavan kuun ostoihin seuraavan kuun lopussa. Saunalahden maksut kirjautuvat meille 1-2 kuukauden viiveellä.

Avaa kysymys omalla sivullaan

Kirjaudu omiin tietoihisi

Henkilökohtainen palvelu, jossa voit tarkastella ja päivittää omia tietojasi. Näet mm. bonuskertymäsi ja -tietosi, ostosi, yhteystietosi sekä kuittisi.

Kirjaudu

Hyvä tietää

Käsi näyttää ok-merkki

Osoitteenmuutosta ei yleensä tarvita

Jos olet tehnyt virallisen muuttoilmoituksen väestörekisteriin, nimi- ja osoitetiedot päivittyvät automaattisesti eikä erillistä osoitteenmuutosta tarvita.

Kirjaudu ja tarkista tietosi

Ilmoita meille muuttuneista yhteystiedoistasi vain, jos sinulla on voimassa oleva osoitteenluovutuskielto väestötietojärjestelmässä.

Mies kädet ristissä

Huijausviestit

Jos epäilet, että saamasi viesti on liian hyvää ollakseen totta, epäile sitä huijausviestiksi.

Lue lisää

Kuinka voimme auttaa?

talon sisällä sähköpostisymboli

Anna palautetta

Palaute on meille erityisen tärkeää kehittäessämme palveluitamme asiakasomistajiemme tarpeisiin. Kiitos vaivannäöstäsi!

Anna palautetta
puhelimen luuri

S-ryhmän asiakasomistajapalvelu

Puh. 010 76 5858

ma–pe klo 8–20 (0,084 €/min)

S-logo

Toimipaikkojen asiakaspalvelupisteet

Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteet palvelevat sinua osuuskaupan asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyvissä asioissa. Voit mm. liittyä asiakasomistajaksi tai hakea S-Etukorttiisi maksuominaisuuksia. Saat meiltä tukea myös asiakasomistajan sähköisten palveluiden, kuten S-mobiilin käytössä.

Katso lähin asiakaspalvelupiste
Kaksi naista kädessään liitutaulut

Tule mukaan Ässäraatiin ja vaikuta

Asiakasomistajana olet S-ryhmän tärkein asiakas. Mielipiteesi on meille ensiarvoisen tärkeä. Tule mukaan Ässäraatiin ja kerro meille, mitä mieltä olet palveluistamme. Osallistumalla voit vaikuttaa siihen, että S-ryhmän palvelut vastaavat tarpeitasi ja odotuksiasi.

Kirjaudu ja liity