Mies käsi poskella

Asiakaspalvelu

Kysyttävää tai palautetta?

Kun haluat löytää vastauksia kysymyksiisi tai antaa palautetta, anna asiakaspalvelumme auttaa. Yleisimmät kysymykset olemme koonneet Top 10-listalle.

Tarkista ennen yhteydenottoa, josko löytäisit kysymykseesi vastauksen usein kysytyistä kysymyksistä.


Yleisimmät kysymykset

1.S-mobiili uudistuu ja saa uusia ominaisuuksia. Mikä muuttuu?

Uusi S-mobiili on asiakasomistajien oma sovellus, joka kokoaa yhteen kaupan ja S-Pankin palvelut sekä LähiTapiolan vakuutukset.

Uutta S-mobiilissa:

  • mikrosäästämisen palvelu Säästäjä
  • Omat ostot -palvelu: tutki mitä ostat, paljonko, mistä ja milloin
  • Sähköiset kuitit sekä bonus- ja tilitapahtumat kätevästi aikajanalla
  • Sinulle -palvelu: Entistä henkilökohtaisemmat edut
  • Uudistunut ulkoasu

Muut muutokset

Uudistuksen myötä S-mobiilin käyttöönoton edellytys on, että olet asiakasomistaja tai kuulut asiakasomistajatalouteen. Ellet vielä ole asiakasomistaja, voit liittyä joko verkossa tai lähimmässä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteessä.

Uudessa S-mobiilissa tuki vanhimmille laitteille ja käyttöjärjestelmille päättyy. Muutos johtuu siitä, että Microsoft, Google ja Apple eivät tee niihin enää automaattisia tietoturvapäivityksiä.

Jatkossa S-mobiilin saa:

  • Android-laitteisiin, joissa käyttöjärjestelmäversio on 4.4. tai uudempi
  • iPhone- ja iPad-laitteisiin, joiden käyttöjärjestelmäversio on iOS 10.0 tai uudempi

Varmistathan, että käytössäsi on S-mobiilin kanssa yhteensopiva puhelin.

S-mobiilia ei ole saatavilla:

  • Windows Phone -puhelimiin
  • Android-laitteisiin, joissa käyttöjärjestelmäversio on vanhempi kuin 4.4.
  • iPhone- ja iPad-laitteisiin, joiden käyttöjärjestelmäversio on vanhempi kuin iOS 10.0.
  • henkilöille, jotka eivät kuulu asiakasomistajatalouteen

Mitä sinun tulee tehdä saadaksesi uuden S-mobiilin käyttöösi:

  • Jos olet sallinut puhelimeesi automaattiset päivitykset, ei sinun tarvitse tehdä mitään. Uusi S-mobiili päivittyy puhelimeesi itsestään.
  • Jos et ole sallinut automaattisia päivityksiä, voit päivittää S-mobiilin sovelluskapassasi.

Voit tarkistaa puhelimesi käyttöjärjestelmäversion seuraavasti:

Android (esim. Samsung tai Huawei): Asetukset > Järjestelmä > Tietoja puhelimesta. (Android-ohjeet)

iPhone: Asetukset > Yleiset > Tietoja.

Avaa kysymys omalla sivullaan
2.Mitä parannuksia S-mobiiliin on viime aikoina tehty?

Päivitimme S-mobiilia viimeksi 25.6.2019. Silloin teimme seuraavat parannukset:

  • Näet uusimmat ja lähellä olevat edut yhdellä painalluksella
  • Löydät Omat ostot ja kuitit entistä helpommin
  • Sovelluksen käyttöehdot löytyvät nyt kätevästi Minä-osiosta
  • Voit ottaa S-mobiilin käyttöön myös Mobiilivarmenteella ja OmaSp:n pankkitunnuksilla (S-Pankin palvelut saat käyttöön S-Pankin pankkitunnuksilla)
  • Voit jatkossa lunastaa osan tai kaikki Säästäjä-sijoituksistasi
  • Voit tarkistaa S-Pankin verkkopankin käyttäjätunnuksesi Minä-osiosta
  • Sijoitukset-osion tapahtumatiedoissa toteutuneiden tapahtumien näyttämiseen liittyvä virhe korjattu
  • LähiTapiolan LemmikkiHelppi, jonka avulla saat eläinlääkärin avun, kellon ympäri ja vuoden jokaisena päivänä
  • LähiTapiolan TerveysHelppi, jolla pääset lääkärin vastaanotolle vaikka kotisohvaltasi ja saat korvausasiasi samalla vireille.

Uutena S-mobiilin iOS-versioihin:

  • Paljon kyselty Face-ID toiminto on nyt toteutettu! Voit tunnistautua ja lisäksi myös vahvistaa toimeksiantoja Face-ID:ta käyttäen

Android-versioihin teimme lisäksi seuraavat parannukset:

  • Viivakoodin lukutoimintoa parannettu
  • LähiTapiola-osiossa viestin kenttä tyhjenee nyt automaattisesti kun palaa takaisin yhteydenottolomakkeelta
  • LähiTapiola-osiossa puhelinnumeroissa on nyt mukana Suomen suuntanumero
  • Käyttöoikeustilien yhteissumma näytetään
  • Tapahtui virhe -tilanteita korjattu merkittävästi

21.5.2019 teimme seuraavat parannukset:

  • Asetuksesi siirtyvät sellaisinaan S-mobiilista uudistuneeseen S-mobiilin, kun otat sen käyttöön.
  • Tyytyväisyyskyselyn asteikot ovat keskenään yhteneväisiä.
  • S-mobiilin virheviestit ovat aiempaa selkeämpiä.
  • Tilitapahtumat näkyvät S-mobiilissa samoin kuin verkkopankissa.
  • Kertyneen Bonuksen määrä päivittyy samanaikaisesti etusivulle ja Bonusostot-sivulle.
  • Lainan seuraavan erääntyvän maksun eräpäivä näkyy oikein kaikissa tilanteissa.
  • Voit avata e-laskun liitteen Android-puhelimella.
  • Voit tallentaa käyttöehdot laitteellesi tai jakaa ne toiseen laitteeseen sovelluksen käyttöönoton yhteydessä.
  • Näet maksettavissa eduissa Bonuksen lisäksi myös muut rahana maksettavat edut, kuten maksutapaedun.
  • Pääset siirtymään ruotsinkielisestä S-mobiilista suoraan ruotsinkieliseen Omat ostot -palveluun.
  • Aukioloaikojen parempi näkyvyys.
  • Yhteystietosi tulevat automaattisesti antamasi palautteen yhteyteen.
  • Saat avattua MobilePay-sovelluksen suoraan S-mobiilissa olevasta linkistä, jos olet jo ladannut MobilePayn.
Avaa kysymys omalla sivullaan
3.Mistä kaikkialta saa Bonusta?

Bonus kertyy S-ryhmän ja sen yhteistyökumppaneiden yli 2000 bonustoimipaikasta ympäri Suomen. S-ryhmän omia ketjuja ovat S-market, Prisma, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Sokos, Emotion, Pukumies, Mick's, Sokos Hotellit, Radisson Blu Hotellit Suomessa, Rosso, Sevilla, Fransmanni, Torero, Trattoria, Grill it!, Amarillo, Buffa, Coffee House, Presso, Public Corner ja muut S-ryhmän ravintolat, S-Rauta, Kodin Terra, S-ryhmän autoliikkeet, Karla sekä ABC-liikennemyymälät ja automaattiasemat. Suomen bonustoimipaikkojen lisäksi S-Etukortilla kertyy Bonusta erikseen määritellyistä S-ryhmän toimipaikoista ulkomailla.

Bonusta kertyy myös S-kanavalla esiteltävistä S-ryhmän hotellien ja yhteistyökumppaneiden kotimaan ja ulkomaan lomamatkoista.

Bonusta kertyy myös yhteistyökumppaneiltamme. Valtakunnallisia yhteistyökumppaneita ovat LähiTapiola, Elisa/Saunalahti, Silmäasema, Oral Hammaslääkärit, Viking Line, Eckerö Line sekä Vantaan Energia. Valtakunnallisista ja paikallisista yhteistyökumppaneista saat lisätietoa myös omasta osuuskaupastasi tai S-ryhmän asiakasomistajapalvelusta puh. 010 76 5858 ma–pe klo 8–20 (0,084 €/min).

Saat Bonusta, kun kirjaat ostokset S-Etukortillasi maksun yhteydessä kassalla bonusostoiksi. Voit kerryttää Bonusta toimipaikoissamme myös maksamalla MobilePayllä. Mikäli kyseessä on laskutusperusteinen yhteistyökumppani, tunnistaudu asiakasomistajana tai ilmoita jäsennumerosi palvelun tarjoajalle palvelun tarjoajan antamien ohjeiden mukaisesti.

Mistä ei saa Bonusta?

Bonusta ei kerry yrityskortilla maksetuista tai yrityksille tehdyistä ostoista, sopimushinnoitelluista tai laskutettavista ostoista, välitysmyynnistä, kuten Veikkauksen Online- ja arpamyynnistä ja pääsylipuista, yli 1,2 % alkoholia sisältävistä juomista ja yli 2,8 % alkoholia sisältävistä elintarvikkeista, tupakkatuotteista, tupakan vastikkeista, tupakointivälineistä, tupakkajäljitelmistä, sähkösavukkeista ja nikotiininesteistä, tax free -ostoista, matkakorttien latauksista, pullopanttien palautuksista eikä lahjakorttien ostosta.

Bonuksen kertymisessä eri ketjuista on joitakin erityisehtoja, jotka voit tarkistaa Asiakasomistajajärjestelmän säännöistä.

Avaa kysymys omalla sivullaan
4.Mistä näen S-Tilini tapahtumat ja saldon?

S-Tilisi saldon ja tapahtumat voit tarkistaa:

  • S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa, kun sinulla on S-Pankin pankkitunnukset, lue lisää täältä.

  • Omalla S-kanavalla, kun otat saldon esittämisen käyttöön pankkitunnuksilla tunnistautuen.

  • S-ryhmän toimipaikoissa olevilta S-Etukorttipäätteiltä voit tarkastaa S-Etukortillasi ja asiakastunnuksellasi etujen maksutilisi saldon, tilin viisi viimeistä tapahtumaa sekä tilinumeron. S-Etukorttipäätteen käyttöä varten tarvitset asiakastunnuksen, jonka löydät Omalta S-kanavalta Tunnusten hallinta -osiosta. S-Etukorttipäätteellä tilitiedot näytetään vain tilinomistajalle. Jos käytössäsi on rinnakkaiskortti ja sinulla on tilin käyttöoikeus, voit tarkistaa tilin saldon S-Pankin verkkopankista tai S-mobiilista.

  • Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä, lähimmän voit tarkistaa täältä.

Avaa kysymys omalla sivullaan
5.Miten Bonus maksetaan ja miten voin käyttää sitä?

Bonus maksetaan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutiliksi määritellylle tilille S-Pankkiin aina kuun 10. päivään mennessä (maksupäivän osuessa viikonlopulle tai pyhälle, maksetaan Bonus edeltävänä pankkipäivänä). Tilillä olevia rahoja voi

  • käyttää ostosten maksuun tiliin liitetyllä S-Etukortilla, jossa on maksuominaisuus. Tutustu S-Pankin kortteihin.

  • käyttää S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa laskujen maksuun tai tilisiirtoihin

  • nostaa käteisenä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit). Tarkista lähin toimipaikkasi tästä.

  • jättää tilille korkoa kasvamaan

Tilille maksettuna Bonus ei vanhene eli sen käyttämiselle ei ole takarajaa.

Avaa kysymys omalla sivullaan
6.Mitä teen, jos S-Etukorttini katoaa? Miten saan uuden S-Etukortin kadonneen tai vioittuneen tilalle?

Jos käytössäsi ollut käteiskortti on kadonnut tai vioittunut, saat tilattua uuden Omalla S-kanavalla, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–pe klo 8–20 (0,084 €/min). Toimipaikassa asioidessasi voit saada käyttöösi väliaikaisen kortin. Tarkista lähin toimipaikka tästä.

Jos käytössäsi on maksuominaisuuksia sisältävä S-Etukortti, tulee kadonneesta kortista ilmoittaa välittömästi korttien sulkupalveluun puh. 020 333 (avoinna 24 h, ulkomailta soitettaessa +358 20 333). Jos käytössäsi on Visa-tunnuksella merkitty kortti tai S-Etukortti Debit -kortti, sinulle lähetetään ilmoituksen jälkeen uusi kortti automaattisesti.

Vioittuneen kortin tilalle voit tilata uuden kortin S-Pankin verkkopankissa joko kortin tiedoista tai viestillä, tai soittamalla S-Pankin Asiakaspalveluun puh. 010 765 800 ma–to klo 9–20, pe 9-18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).

Maksukortin uusimisesta veloitetaan S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu.

Avaa kysymys omalla sivullaan
7.Mistä löydän jäsennumeroni tai asiointinumeroni?

Kun liityt osuuskaupan jäseneksi eli asiakasomistajaksi, saat 10-numeroisen jäsennumeron. Löydät sen S-Etukortiltasi sekä omista tiedoistasi Omalta S-kanavalta.

Myös asiakasomistajatalouteen kuuluvien henkilöiden S-Etukortissa on oma, henkilökohtainen 10-numeroinen numerosarja. Se on asiointinumero, jota perheenjäsen käyttää, kuten asiakasomistaja jäsennumeroaan.

S-Etukortissa jäsen-/asiointinumero löytyy kortin alareunasta, osuuskaupan nimen yhteydestä. Jäsen-/asiointinumero ei ole sama kuin S-Etukortissa kortinhaltijan nimen yläpuolella oleva korttinumero.

Jäsen-/asiointinumeron neljä ensimmäistä numeroa kertovat osuuskaupan ja kuusi viimeistä oman yksilöivän jäsen-/asiointinumerosi. Numerosarjan muoto on siis 4 + 6 numeroa.

Avaa kysymys omalla sivullaan
8.Muutoksia asiakasomistajataloudessa – miten poistan rinnakkaisjäsenen taloudestani tai miten poistun taloudesta?

Asiakasomistajataloutesi pääjäsenenä voit poistaa haluamasi henkilön taloudestasi Omalla S-kanavalla Omat tiedot -osiossa. Sinun tulee ilmoittaa taloudesta poistamallesi henkilölle, että hänen oikeutensa S-Etukorttiin ja muihin asiakasomistajaetuihin on päättynyt.

Asiakasomistajatalouden henkilönä voit itse poistua asiakasomistajataloudesta Omalla S-kanavalla tai ilmoittamalla siitä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-pe 8-20 (0,084 €/min).

Huom! Asiakasomistajataloudesta poistaminen ei automaattisesti lopeta S-Pankin tuotteita ja palveluita, mutta niistä saatavat asiakasomistajaedut päättyvät. Mahdolliset tilin käyttöoikeudet ja tiliin liitetyt maksuominaisuuskortit tulee lopettaa erikseen. Lisätietoa S-Pankista.

Avaa kysymys omalla sivullaan
9.Miten voin seurata Bonuksen kertymistä?

Kätevimmin voit seurata Bonuksen kertymistä lataamalla S-mobiilin kännykkään. S-mobiili on saatavilla Applen iOS- ja Googlen Android-puhelimelle. S-mobiili toimii useimpien pankkien pankkitunnuksilla – täysin maksutta!

Bonustiedot voit myös tarkistaa asiakasomistajan omasta verkkopalvelusta Omalta S-kanavalta. Bonustiedot löydät myös kirjautumalla seuraaviin S-ryhmän palveluihin: verkkokaupat (Sokos, Prisma ja Kodin Terra), sokoshotels.fi, Yhteishyvä.fi sekä abcasemat.fi.

Myös S-Pankin verkkopankin kautta pääset Omalle S-kanavalle tarkastelemaan bonustietojasi.

Asiakasomistajatalouden pääjäsenelle sekä talouden henkilölle lähetetään sähköpostiin kuukausittain tieto maksetun Bonuksen määrästä. Viesti lähetetään, jos yhteystiedoista löytyy sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen päivittäminen on nopeaa ja vaivatonta, voit päivittää yhteystiedot omissa tiedoissasi Omalla S-kanavalla.

Mikäli et koe verkkopalveluita omaksesi, voit tarkistaa bonustilanteesi myös toimipaikan itsepalvelupisteessä S-Etukorttipäätteellä. S-Etukorttipäätteellä asioidessasi tarvitset S-Etukorttisi lisäksi myös nelinumeroisen asiakastunnuksesi. Asiakastunnus ei ole sama kuin kassalla maksettaessa käytettävä kortin pin-koodi. Jollet muista omaa asiakastunnustasi, voit tarvittaessa tarkistaa sen Omalta S-kanavalta, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–pe 8–20 (0,084 €/min).

Avaa kysymys omalla sivullaan
10.Olen maksanut yhteistyökumppanin (LähiTapiolan, Saunalahden tai muun) laskun ajallaan, miksei Bonusta näy?

Saamme pääsääntöisesti yhteistyökumppaneiltamme bonustiedot kerran kuussa aivan kuun lopulla, jonka jälkeen ne kirjautuvat ostotapahtumiin. Yhteistyökumppaneillamme on omat aikataulut, miltä ajalta Bonus kirjautuu millekin kuulle. Esim. kuun 20. päivään mennessä kirjautuneet LähiTapiolan maksut huomioidaan pääsääntöisesti kyseiselle kuulle, ja tämän jälkeen tulleet seuraavan kuun ostoihin seuraavan kuun lopussa. Saunalahden maksut kirjautuvat meille 1-2 kuukauden viiveellä.

Avaa kysymys omalla sivullaan

Kirjaudu omiin tietoihisi

Henkilökohtainen palvelu, jossa voit tarkastella ja päivittää omia tietojasi. Näet mm. bonustietosi, ostosi, yhteystietosi sekä kuittisi. Voit myös tilata itsellesi uuden käteiskortin kadonneen tai vioittuneen tilalle.

Kirjaudu

Hyvä tietää

Käsi näyttää ok-merkki

Osoitteenmuutosta ei yleensä tarvita

Jos olet tehnyt virallisen muuttoilmoituksen väestörekisteriin, nimi- ja osoitetiedot päivittyvät automaattisesti eikä erillistä osoitteenmuutosta tarvita.

Kirjaudu ja tarkista tietosi

Ilmoita meille muuttuneista yhteystiedoistasi vain, jos sinulla on voimassa oleva osoitteenluovutuskielto väestötietojärjestelmässä.

Mies kädet ristissä

Huijausviestit

Jos epäilet, että saamasi viesti on liian hyvää ollakseen totta, epäile sitä huijausviestiksi.

Lue lisää

Kuinka voimme auttaa?

talon sisällä sähköpostisymboli

Anna palautetta

Palaute on meille erityisen tärkeää kehittäessämme palveluitamme asiakasomistajiemme tarpeisiin. Kiitos vaivannäöstäsi!

Anna palautetta
puhelimen luuri

S-ryhmän asiakasomistajapalvelu

Puh. 010 76 5858

ma–pe klo 8–20 (0,084 €/min)

S-logo

Toimipaikkojen asiakaspalvelupisteet

Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteet palvelevat sinua osuuskaupan asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyvissä asioissa. Voit mm. liittyä asiakasomistajaksi tai hakea S-Etukorttiisi maksuominaisuuksia. Saat meiltä tukea myös asiakasomistajan sähköisten palveluiden, kuten S-mobiilin käytössä.

Katso lähin
Kaksi naista kädessään liitutaulut

Tule mukaan Ässäraatiin ja vaikuta

Asiakasomistajana olet S-ryhmän tärkein asiakas. Mielipiteesi on meille ensiarvoisen tärkeä. Tule mukaan Ässäraatiin ja kerro meille, mitä mieltä olet palveluistamme. Osallistumalla voit vaikuttaa siihen, että S-ryhmän palvelut vastaavat tarpeitasi ja odotuksiasi.

Kirjaudu ja liity