Voit osaltasi vähentää koronaviruksen leviämisriskiä, kun vältät asiointia toimipaikoissamme, jos olet flunssainen tai epäilet saaneesi koronavirustartunnan. Jos asiointi on kuitenkin välttämätöntä, niin muistathan nämä ohjeet.
Kun haluat löytää vastauksia kysymyksiisi tai antaa palautetta, anna asiakaspalvelumme auttaa. Yleisimmät kysymykset olemme koonneet Top 10-listalle.
Tarkista ennen yhteydenottoa, josko löytäisit kysymykseesi vastauksen usein kysytyistä kysymyksistä.
S-mobiilissa ja Omalla S-kanavalla voit tarkastaa ja seurata monia asiakkuuteesi liittyviä asioita. Voit esimerkiksi päivittää siellä sähköpostiosoitteesi ja matkapuhelinnumerosi sekä niihin liittyviä markkinointilupia. Saat myös käyttöösi sähköiset kassakuitit ja voit seurata etujen maksutilisi tilannetta.
Omalla S-kanavalla voit mm. tilata kadonneen tai vioittuneen käteiskortin tilalle uuden sekä itsellesi että asiakasomistajatalouden pääjäsenenä myös perheenjäsenellesi. Lisäksi voit ylläpitää asiakasomistajataloutesi kokoonpanoa poistamalla tai lisäämällä siihen perheenjäseniä. Tarvittaessa voit muuttaa S-tunnuksesi käyttäjätunnusta tai salasanaa ja löydät tiedoistasi myös asiakastunnuksesi S-Etukorttipäätettä varten.
Omalla S-kanavalla voit myös tehdä ja ylläpitää uutiskirjetilauksiasi, sekä päivittää markkinointiin tai viestintään liittyviä lupia ja rajoituksia.
Osoitteen- ja nimenmuutokset saamme automaattisesti väestötietojärjestelmästä noin parin viikon kuluessa muutoksen rekisteröinnistä, mikäli et ole estänyt tietojen luovuttamista.
Löydät toimipaikkojemme tiedot aukioloaikoineen S-mobiilista Oma kauppa -osiosta sekä S-kanavalta (Etu- ja bonuspaikat).
Jos käytössäsi ollut käteiskortti on kadonnut tai vioittunut, saat tilattua uuden Omalla S-kanavalla, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min). Toimipaikassa asioidessasi voit saada käyttöösi väliaikaisen kortin. Tarkista lähin toimipaikka tästä.
Jos käytössäsi on maksuominaisuuksia sisältävä S-Etukortti, tulee kadonneesta kortista ilmoittaa välittömästi korttien sulkupalveluun puh. 020 333 (avoinna 24 h, ulkomailta soitettaessa +358 20 333). Jos käytössäsi on Visa-tunnuksella merkitty kortti tai S-Etukortti Debit -kortti, sinulle lähetetään ilmoituksen jälkeen uusi kortti automaattisesti.
Vioittuneen kortin tilalle voit tilata uuden kortin S-Pankin verkkopankissa joko kortin tiedoista tai viestillä, tai soittamalla S-Pankin Asiakaspalveluun puh. 010 765 800 ma–to klo 9–20, pe 9-18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).
Maksukortin uusimisesta veloitetaan S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu.
Asiakasomistajataloutesi pääjäsenenä voit poistaa haluamasi henkilön taloudestasi Omalla S-kanavalla Omat tiedot -osiossa. Sinun tulee ilmoittaa taloudesta poistamallesi henkilölle, että hänen oikeutensa S-Etukorttiin ja muihin asiakasomistajaetuihin on päättynyt.
Asiakasomistajatalouden henkilönä voit itse poistua asiakasomistajataloudesta Omalla S-kanavalla tai ilmoittamalla siitä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min).
Huom! Asiakasomistajataloudesta poistaminen ei automaattisesti lopeta S-Pankin tuotteita ja palveluita, mutta niistä saatavat asiakasomistajaedut päättyvät. Mahdolliset tilin käyttöoikeudet ja tiliin liitetyt maksuominaisuuskortit tulee lopettaa erikseen. Lisätietoa S-Pankista.
Saamme pääsääntöisesti yhteistyökumppaneiltamme bonustiedot kerran kuussa aivan kuun lopulla, jonka jälkeen ne kirjautuvat ostotapahtumiin. Yhteistyökumppaneillamme on omat aikataulut, miltä ajalta Bonus kirjautuu millekin kuulle. Esim. kuun 20. päivään mennessä kirjautuneet LähiTapiolan maksut huomioidaan pääsääntöisesti kyseiselle kuulle, ja tämän jälkeen tulleet seuraavan kuun ostoihin seuraavan kuun lopussa. Elisan maksut kirjautuvat meille 1-2 kuukauden viiveellä.
Kun liityt osuuskaupan jäseneksi eli asiakasomistajaksi, saat 10-numeroisen jäsennumeron. Löydät sen S-Etukortiltasi sekä omista tiedoistasi Omalta S-kanavalta.
Myös asiakasomistajatalouteen kuuluvien henkilöiden S-Etukortissa on oma, henkilökohtainen 10-numeroinen numerosarja. Se on asiointinumero, jota perheenjäsen käyttää, kuten asiakasomistaja jäsennumeroaan.
S-Etukortissa jäsen-/asiointinumero löytyy osuuskaupan nimen yhteydestä, täältä näet missä se kortilla sijaitsee. Jäsen-/asiointinumero ei ole sama kuin S-Etukortissa kortinhaltijan nimen yläpuolella oleva korttinumero.
Jäsen-/asiointinumeron neljä ensimmäistä numeroa kertovat osuuskaupan ja kuusi viimeistä oman yksilöivän jäsen-/asiointinumerosi. Numerosarjan muoto on siis 4 + 6 numeroa.
S-Tilisi saldon ja tapahtumat voit tarkistaa:
S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa, kun sinulla on S-Pankin pankkitunnukset, lue lisää täältä.
Omalla S-kanavalla, kun otat saldon esittämisen käyttöön pankkitunnuksilla tunnistautuen.
S-ryhmän toimipaikoissa olevilta S-Etukorttipäätteiltä voit tarkastaa S-Etukortillasi ja asiakastunnuksellasi etujen maksutilisi saldon, tilin viisi viimeistä tapahtumaa sekä tilinumeron. S-Etukorttipäätteen käyttöä varten tarvitset asiakastunnuksen, jonka löydät Omalta S-kanavalta Tunnusten hallinta -osiosta. S-Etukorttipäätteellä tilitiedot näytetään vain tilinomistajalle. Jos käytössäsi on rinnakkaiskortti ja sinulla on tilin käyttöoikeus, voit tarkistaa tilin saldon S-Pankin verkkopankista tai S-mobiilista.
Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä, lähimmän voit tarkistaa täältä.
Bonus maksetaan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutiliksi määritellylle tilille S-Pankkiin aina kuun 10. päivään mennessä (maksupäivän osuessa viikonlopulle tai pyhälle, maksetaan Bonus edeltävänä pankkipäivänä). Tilillä olevia rahoja voi
käyttää ostosten maksuun tiliin liitetyllä S-Etukortilla, jossa on maksuominaisuus. Tutustu S-Pankin kortteihin.
käyttää S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa laskujen maksuun tai tilisiirtoihin
ohjata rahastoon S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilin Säästäjä-palvelussa.
nostaa käteisenä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit). Tarkista lähin toimipaikkasi tästä.
jättää tilille korkoa kasvamaan
Tilille maksettuna Bonus ei vanhene eli sen käyttämiselle ei ole takarajaa.
Kätevimmin voit seurata Bonuksen kertymistä lataamalla S-mobiilin kännykkään. S-mobiili on saatavilla Applen iOS- ja Googlen Android-puhelimelle. S-mobiili toimii useimpien pankkien pankkitunnuksilla – täysin maksutta!
Bonustiedot voit myös tarkistaa asiakasomistajan omasta verkkopalvelusta Omalta S-kanavalta. Bonustiedot löydät myös kirjautumalla seuraaviin S-ryhmän palveluihin: verkkokaupat (Sokos, Prisma ja Kodin Terra), sokoshotels.fi, foodie.fi sekä abcasemat.fi.
Myös S-Pankin verkkopankin kautta pääset Omalle S-kanavalle tarkastelemaan bonustietojasi.
Asiakasomistajatalouden pääjäsenelle sekä talouden henkilölle lähetetään sähköpostiin kuukausittain tieto maksetun Bonuksen määrästä. Viesti lähetetään, jos yhteystiedoista löytyy sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen päivittäminen on nopeaa ja vaivatonta, voit päivittää yhteystiedot omissa tiedoissasi Omalla S-kanavalla.
Mikäli et koe verkkopalveluita omaksesi, voit tarkistaa bonustilanteesi myös toimipaikan itsepalvelupisteessä S-Etukorttipäätteellä. S-Etukorttipäätteellä asioidessasi tarvitset S-Etukorttisi lisäksi myös nelinumeroisen asiakastunnuksesi. Asiakastunnus ei ole sama kuin kassalla maksettaessa käytettävä kortin pin-koodi. Jollet muista omaa asiakastunnustasi, voit tarvittaessa tarkistaa sen Omalta S-kanavalta, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–to, 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min).
Viimeisimmät päivitykset S-mobiiliin julkaisimme 5.2.2021 (iOS) ja 8.2.2021 (Android). Silloin teimme seuraavat parannukset:
24.11.2020 (Android) ja 30.11.2020 (iOS) teimme seuraavat parannukset:
26.10.2020 teimme seuraavat parannukset:
25.8.2020 teimme seuraavat parannukset:
16.6.2020 teimme seuraavat parannukset:
8.4.2020 teimme seuraavat parannukset:
26.2.2020 (Android) ja 27.2.2020 (iOS) teimme seuraavat parannukset:
5.2.2020 teimme seuraavat parannukset:
Jos olet tehnyt virallisen muuttoilmoituksen väestörekisteriin, nimi- ja osoitetiedot päivittyvät automaattisesti eikä erillistä osoitteenmuutosta tarvita.
Ilmoita meille muuttuneista yhteystiedoistasi vain, jos sinulla on voimassa oleva osoitteenluovutuskielto väestötietojärjestelmässä.
Palaute on meille erityisen tärkeää kehittäessämme palveluitamme asiakasomistajiemme tarpeisiin. Kiitos vaivannäöstäsi!
*S-ryhmän asiakasomistajapalvelussa ruuhkaa
S-ryhmän asiakasomistajapalvelussa ja palautteiden käsittelyssä on tällä hetkellä tilapäisesti ruuhkaa. Pahoittelemme tilannetta*.
Puh. 010 76 5858
ma-to 9-20 ja pe 9-18 (0,084 €/min)
S-gruppens ägarkundtjänst
tfn. 010 76 5859, må-to 9-20 och fr 9-18 (0,084 €/min)
Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteet palvelevat sinua osuuskaupan asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyvissä asioissa. Voit mm. liittyä asiakasomistajaksi tai hakea S-Etukorttiisi maksuominaisuuksia. Saat meiltä tukea myös asiakasomistajan sähköisten palveluiden, kuten S-mobiilin käytössä.