Huolehdithan käsihygieniasta asioidessasi meillä

Huom!

Voit osaltasi vähentää koronaviruksen leviämisriskiä, kun vältät asiointia toimipaikoissamme, jos olet flunssainen tai epäilet saaneesi koronavirustartunnan. Jos asiointi on kuitenkin välttämätöntä, niin muistathan nämä ohjeet.


Mies käsi poskella

Asiakaspalvelu

Kysyttävää tai palautetta?

Kun haluat löytää vastauksia kysymyksiisi tai antaa palautetta, anna asiakaspalvelumme auttaa. Yleisimmät kysymykset olemme koonneet Top 10-listalle.

Tarkista ennen yhteydenottoa, josko löytäisit kysymykseesi vastauksen usein kysytyistä kysymyksistä.


Yleisimmät kysymykset

1.Mitä asiakkuuteeni liittyviä muutoksia voin tehdä itse sähköisissä kanavissa?

S-mobiilissa ja Omalla S-kanavalla voit tarkastaa ja seurata monia asiakkuuteesi liittyviä asioita. Voit esimerkiksi päivittää siellä sähköpostiosoitteesi ja matkapuhelinnumerosi sekä niihin liittyviä markkinointilupia. Saat myös käyttöösi sähköiset kassakuitit ja voit seurata etujen maksutilisi tilannetta.

Omalla S-kanavalla voit mm. tilata kadonneen tai vioittuneen käteiskortin tilalle uuden sekä itsellesi että asiakasomistajatalouden pääjäsenenä myös perheenjäsenellesi. Lisäksi voit ylläpitää asiakasomistajataloutesi kokoonpanoa poistamalla tai lisäämällä siihen perheenjäseniä. Tarvittaessa voit muuttaa S-tunnuksesi käyttäjätunnusta tai salasanaa ja löydät tiedoistasi myös asiakastunnuksesi S-Etukorttipäätettä varten.

Omalla S-kanavalla voit myös tehdä ja ylläpitää uutiskirjetilauksiasi, sekä päivittää markkinointiin tai viestintään liittyviä lupia ja rajoituksia.

Osoitteen- ja nimenmuutokset saamme automaattisesti Väestötietorekisteristä noin parin viikon kuluessa muutoksen rekisteröinnistä, mikäli et ole estänyt tietojen luovuttamista.

Avaa kysymys omalla sivullaan
2.Mistä löydän lähimpien toimipakkojen aukioloajat?

Löydät toimipaikkojemme tiedot aukioloaikoineen S-mobiilista Oma kauppa -osiosta sekä S-kanavalta (Etu- ja bonuspaikat).

Avaa kysymys omalla sivullaan
3.Mitä teen, jos S-Etukorttini katoaa? Miten saan uuden S-Etukortin kadonneen tai vioittuneen tilalle?

Jos käytössäsi ollut käteiskortti on kadonnut tai vioittunut, saat tilattua uuden Omalla S-kanavalla, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min). Toimipaikassa asioidessasi voit saada käyttöösi väliaikaisen kortin. Tarkista lähin toimipaikka tästä.

Jos käytössäsi on maksuominaisuuksia sisältävä S-Etukortti, tulee kadonneesta kortista ilmoittaa välittömästi korttien sulkupalveluun puh. 020 333 (avoinna 24 h, ulkomailta soitettaessa +358 20 333). Jos käytössäsi on Visa-tunnuksella merkitty kortti tai S-Etukortti Debit -kortti, sinulle lähetetään ilmoituksen jälkeen uusi kortti automaattisesti.

Vioittuneen kortin tilalle voit tilata uuden kortin S-Pankin verkkopankissa joko kortin tiedoista tai viestillä, tai soittamalla S-Pankin Asiakaspalveluun puh. 010 765 800 ma–to klo 9–20, pe 9-18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).

Maksukortin uusimisesta veloitetaan S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu.

Avaa kysymys omalla sivullaan
4.Muutoksia asiakasomistajataloudessa – miten poistan rinnakkaisjäsenen taloudestani tai miten poistun taloudesta?

Asiakasomistajataloutesi pääjäsenenä voit poistaa haluamasi henkilön taloudestasi Omalla S-kanavalla Omat tiedot -osiossa. Sinun tulee ilmoittaa taloudesta poistamallesi henkilölle, että hänen oikeutensa S-Etukorttiin ja muihin asiakasomistajaetuihin on päättynyt.

Asiakasomistajatalouden henkilönä voit itse poistua asiakasomistajataloudesta Omalla S-kanavalla tai ilmoittamalla siitä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min).

Huom! Asiakasomistajataloudesta poistaminen ei automaattisesti lopeta S-Pankin tuotteita ja palveluita, mutta niistä saatavat asiakasomistajaedut päättyvät. Mahdolliset tilin käyttöoikeudet ja tiliin liitetyt maksuominaisuuskortit tulee lopettaa erikseen. Lisätietoa S-Pankista.

Avaa kysymys omalla sivullaan
5.Olen maksanut yhteistyökumppanin (LähiTapiolan, Elisan tai muun) laskun ajallaan, miksei Bonusta näy?

Saamme pääsääntöisesti yhteistyökumppaneiltamme bonustiedot kerran kuussa aivan kuun lopulla, jonka jälkeen ne kirjautuvat ostotapahtumiin. Yhteistyökumppaneillamme on omat aikataulut, miltä ajalta Bonus kirjautuu millekin kuulle. Esim. kuun 20. päivään mennessä kirjautuneet LähiTapiolan maksut huomioidaan pääsääntöisesti kyseiselle kuulle, ja tämän jälkeen tulleet seuraavan kuun ostoihin seuraavan kuun lopussa. Elisan maksut kirjautuvat meille 1-2 kuukauden viiveellä.

Avaa kysymys omalla sivullaan
6.Mistä löydän jäsennumeroni tai asiointinumeroni?

Kun liityt osuuskaupan jäseneksi eli asiakasomistajaksi, saat 10-numeroisen jäsennumeron. Löydät sen S-Etukortiltasi sekä omista tiedoistasi Omalta S-kanavalta.

Myös asiakasomistajatalouteen kuuluvien henkilöiden S-Etukortissa on oma, henkilökohtainen 10-numeroinen numerosarja. Se on asiointinumero, jota perheenjäsen käyttää, kuten asiakasomistaja jäsennumeroaan.

S-Etukortissa jäsen-/asiointinumero löytyy osuuskaupan nimen yhteydestä, täältä näet missä se kortilla sijaitsee. Jäsen-/asiointinumero ei ole sama kuin S-Etukortissa kortinhaltijan nimen yläpuolella oleva korttinumero.

Jäsen-/asiointinumeron neljä ensimmäistä numeroa kertovat osuuskaupan ja kuusi viimeistä oman yksilöivän jäsen-/asiointinumerosi. Numerosarjan muoto on siis 4 + 6 numeroa.

Avaa kysymys omalla sivullaan
7.Mistä näen S-Tilini tapahtumat ja saldon?

S-Tilisi saldon ja tapahtumat voit tarkistaa:

  • S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa, kun sinulla on S-Pankin pankkitunnukset, lue lisää täältä.

  • Omalla S-kanavalla, kun otat saldon esittämisen käyttöön pankkitunnuksilla tunnistautuen.

  • S-ryhmän toimipaikoissa olevilta S-Etukorttipäätteiltä voit tarkastaa S-Etukortillasi ja asiakastunnuksellasi etujen maksutilisi saldon, tilin viisi viimeistä tapahtumaa sekä tilinumeron. S-Etukorttipäätteen käyttöä varten tarvitset asiakastunnuksen, jonka löydät Omalta S-kanavalta Tunnusten hallinta -osiosta. S-Etukorttipäätteellä tilitiedot näytetään vain tilinomistajalle. Jos käytössäsi on rinnakkaiskortti ja sinulla on tilin käyttöoikeus, voit tarkistaa tilin saldon S-Pankin verkkopankista tai S-mobiilista.

  • Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä, lähimmän voit tarkistaa täältä.

Avaa kysymys omalla sivullaan
8.Miten Bonus maksetaan ja miten voin käyttää sitä?

Bonus maksetaan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutiliksi määritellylle tilille S-Pankkiin aina kuun 10. päivään mennessä (maksupäivän osuessa viikonlopulle tai pyhälle, maksetaan Bonus edeltävänä pankkipäivänä). Tilillä olevia rahoja voi

  • käyttää ostosten maksuun tiliin liitetyllä S-Etukortilla, jossa on maksuominaisuus. Tutustu S-Pankin kortteihin.

  • käyttää S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa laskujen maksuun tai tilisiirtoihin

  • ohjata rahastoon S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilin Säästäjä-palvelussa.

  • nostaa käteisenä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit). Tarkista lähin toimipaikkasi tästä.

  • jättää tilille korkoa kasvamaan

Tilille maksettuna Bonus ei vanhene eli sen käyttämiselle ei ole takarajaa.

Avaa kysymys omalla sivullaan
9.Miten voin seurata Bonuksen kertymistä?

Kätevimmin voit seurata Bonuksen kertymistä lataamalla S-mobiilin kännykkään. S-mobiili on saatavilla Applen iOS- ja Googlen Android-puhelimelle. S-mobiili toimii useimpien pankkien pankkitunnuksilla – täysin maksutta!

Bonustiedot voit myös tarkistaa asiakasomistajan omasta verkkopalvelusta Omalta S-kanavalta. Bonustiedot löydät myös kirjautumalla seuraaviin S-ryhmän palveluihin: verkkokaupat (Sokos, Prisma ja Kodin Terra), sokoshotels.fi, foodie.fi sekä abcasemat.fi.

Myös S-Pankin verkkopankin kautta pääset Omalle S-kanavalle tarkastelemaan bonustietojasi.

Asiakasomistajatalouden pääjäsenelle sekä talouden henkilölle lähetetään sähköpostiin kuukausittain tieto maksetun Bonuksen määrästä. Viesti lähetetään, jos yhteystiedoista löytyy sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteen päivittäminen on nopeaa ja vaivatonta, voit päivittää yhteystiedot omissa tiedoissasi Omalla S-kanavalla.

Mikäli et koe verkkopalveluita omaksesi, voit tarkistaa bonustilanteesi myös toimipaikan itsepalvelupisteessä S-Etukorttipäätteellä. S-Etukorttipäätteellä asioidessasi tarvitset S-Etukorttisi lisäksi myös nelinumeroisen asiakastunnuksesi. Asiakastunnus ei ole sama kuin kassalla maksettaessa käytettävä kortin pin-koodi. Jollet muista omaa asiakastunnustasi, voit tarvittaessa tarkistaa sen Omalta S-kanavalta, Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit) tai soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma–to, 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min).

Avaa kysymys omalla sivullaan
10.Mitä parannuksia S-mobiiliin on viime aikoina tehty?

Viimeisimmät päivitykset S-mobiiliin julkaisimme 25.8.2020. Silloin teimme seuraavat parannukset:

  • Kupongit ja muut edut löytyvät helpommin uudistetulta Oma kauppa -sivulta
  • Ostohistoriatietojen käsittelyaika pitenee kahdesta vuodesta viiteen vuoteen syyskuun alusta alkaen
  • Kerromme jatkossa huoltokatkoista ja muista tärkeistä asioista tarkemmin etusivulla
  • Pilkku-painikkeen toimimisen joillain laitteilla estänyt virhe on korjattu (Android)

16.6.2020 teimme seuraavat parannukset:

  • Voit vahvistaa sähköpostiosoitteesi S-mobiilissa
  • Sovellus vie vähemmän tilaa puhelimestasi: pienensimme sen kokoa
  • Pääset tutustumaan tuotekatalogissa kaikkiin S-Pankin ja FIMin rahastoihin sekä merkitsemään yksinkertaisia rahastoja
  • Voit muokata yhteystietoja ja markkinointilupia Minä-osiossa entistä helpommin
  • Korjasimme virheen, joka esiintyi puhelimissa, joissa ei ollut automaattinen kellonajan asetus käytössä
  • Löydät nyt jäsennumerosi Minä -osion Omat tiedot -sivulta, josta sen kopiointi käy kätevästi esim. bonuspartnereille ilmoittamiseksi

8.4.2020 teimme seuraavat parannukset:

  • Saat jatkossa etukäteen S-mobiiliin tiedon suunnitelluista huoltokatkoista
  • Teimme parannuksia suosittelulaskentaan, joten Edut ja vinkit järjestyvät nyt entistäkin osuvammin
  • Useamman maksun samanaikaiseen vahvistamiseen liittyvä virhetilanne on korjattu (iOS)

26.2.2020 (Android) ja 27.2.2020 (iOS) teimme seuraavat parannukset:

  • Voit muuttaa Säästäjässä korttiostoksesta säästettävää summaa
  • Näet Säästäjä-tapahtumat avoimissa toimeksiannoissa

5.2.2020 teimme seuraavat parannukset:

  • Voit ottaa S-Pankin palvelut käyttöön toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos sinulla on jo S-Pankin tili ja verkkopankkitunnukset
  • Pääset kirjautumaan sovellukseen entistä nopeammin
Avaa kysymys omalla sivullaan

Tarkastele ja päivitä omia tietojasi

Kirjautumalla omiin tietoihisi voit hallinnoida omia asiakastietojasi. Näet mm. bonustietosi, ostosi, kuittisi, yhteystietosi sekä asiakasomistajataloutesi tiedot. Voit myös tilata itsellesi uuden käteiskortin kadonneen tai vioittuneen tilalle.

Kirjaudu

Hyvä tietää

Käsi näyttää ok-merkki

Osoitteenmuutosta ei yleensä tarvita

Jos olet tehnyt virallisen muuttoilmoituksen väestörekisteriin, nimi- ja osoitetiedot päivittyvät automaattisesti eikä erillistä osoitteenmuutosta tarvita.

Kirjaudu ja tarkista tietosi

Ilmoita meille muuttuneista yhteystiedoistasi vain, jos sinulla on voimassa oleva osoitteenluovutuskielto väestötietojärjestelmässä.

Mies kädet ristissä

Huijausviestit

Jos epäilet, että saamasi viesti on liian hyvää ollakseen totta, epäile sitä huijausviestiksi.

Lue lisää

Kuinka voimme auttaa?

talon sisällä sähköpostisymboli

Anna palautetta

Palaute on meille erityisen tärkeää kehittäessämme palveluitamme asiakasomistajiemme tarpeisiin. Kiitos vaivannäöstäsi!

Anna palautetta
puhelimen luuri

S-ryhmän asiakasomistajapalvelu

Puh. 010 76 5858

ma-to 9-20 ja pe 9-18 (0,084 €/min)

S-logo

Toimipaikkojen asiakaspalvelupisteet

Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteet palvelevat sinua osuuskaupan asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyvissä asioissa. Voit mm. liittyä asiakasomistajaksi tai hakea S-Etukorttiisi maksuominaisuuksia. Saat meiltä tukea myös asiakasomistajan sähköisten palveluiden, kuten S-mobiilin käytössä.

Katso lähinVaraa aika
Kaksi naista kädessään liitutaulut

Tule mukaan Ässäraatiin ja vaikuta

Asiakasomistajana olet S-ryhmän tärkein asiakas. Mielipiteesi on meille ensiarvoisen tärkeä. Tule mukaan Ässäraatiin ja kerro meille, mitä mieltä olet palveluistamme. Osallistumalla voit vaikuttaa siihen, että S-ryhmän palvelut vastaavat tarpeitasi ja odotuksiasi.

Kirjaudu ja liity