På grund av den extrema situationen som coronaviruset har medfört kan vår kundservice bli överlastad och det är möjligt att vi måste begränsa öppettider i några av våra verksamhetställen.
Med ärenden som gäller ägarkundsförhållandet rekommenderar vi att kunderna använder självbetjäningskanalerna i S-mobil eller S-kanava. Kolla här vad allt du kan få med självbetjäning. Vid behov kan du också utnyttja våra responskanaler i S-kanava och S-mobil.
Med bankärenden rekommenderar vi att du använder S-mobilens banksektion och S-Bankens webbank. Mer information om S-Bankens kundservice hittar du här.
Vi beklagar situationen och tackar för ditt tålamod.
S-Banken är en finländsk butiksbank som ägs av S-gruppen och LokalTapiola-gruppen. Den erbjuder sina kunder tjänster för skötsel av den dagliga ekonomin, sparande, investering och finansiering av inköp.
Dessa tjänster är främst riktade till S-gruppens och LokalTapiola-gruppens ägarkunder. Användarna av S-Förmånskortet erbjudes de bästa förmåner – betalkort, brukskonto och bankkoder avgiftsfritt.
S-Banken erbjuder sina kunder tjänster för skötsel av den dagliga ekonomin vid S-gruppens och LokalTapiola-gruppens verksamhetsställen över hela landet. Vid stora beslut, till exempel bostadsfinansiering eller investeringar, har kunderna med tidsbeställning hjälp av 100 S-Bankirer. Dessutom erbjuder S-Banken tjänster via webbanken, mobilen och telefontjänsten.
De fonder och kapitalförvaltningstjänster som S-Banken förmedlar tillhandahålls av dess dotterbolag FIM.
S-Banken är en helt finländsk bank. Den ägs av S-gruppen (75 %) och LokalTapiola-gruppen (25 %). S-gruppens ägarandel fördelas jämt mellan SOK och S-gruppens handelslag. S-Banken har beviljats Nyckelflaggan, som är ett bevis på inhemskt ursprung.