18.10.2016

Pankkiasioiden ammattilainen löytyy Prismasta

S-Pankin palvelupisteen tiskin takaa löytyvä Tuula vinkkaa: meillä hoituvat pankkiasiat kätevästi kauppareissun yhteydessä. 
 
Halikon Prisman infopisteen yhteydessä sijaitsevalla palvelupisteellä voi nimittäin tehdä monenlaista: avata pankkitilin, hakea lainaa, nostaa ja tallettaa rahaa tai tilata itselleen S-Etukortin. 
 
– Monet asiat pystymme hoitamaan heti paikan päällä. Joissain suuremmissa asioissa, kuten asuntolaina-asioissa, asiakas ohjataan S-Pankkiirin luo, kertoo Tuula.
 
Palvelupisteen aukioloaikojen ulkopuolella palvelua saa myös Prisman infopisteeltä. 
 
– Meillä on Prisman infossa aina töissä vähintään yksi henkilö, joka osaa auttaa asiakasta pankkiasioissa. Esimerkiksi tilanteessa, jossa asiakkaan kortti ei toimikaan kassalla, tilanne saadaan yleensä ratkaistua ja asiakas pääsee ruokaostosten kanssa kotiin, kertoo Tuula.
 
– Sain pankkikoulutuksen S-Pankin aloittaessa toimintansa, minkä jälkeen olen osallistunut muutaman kerran vuodessa erilaisiin koulutuksiin. Työn puolesta on oltava jatkuvasti ajan hermolla, joten opiskelua täytyy tehdä koko ajan, kertoo Tuula. 
 

Aina ajantasalla

 
Lokakuun alussa apulaispalvelupäällikön työt aloittanut Tuula käy työn ohessa finanssialan ammattitutkintoa, josta hän valmistuu syyskuussa 2017. Tuulan työnkuva on monipuolinen, ja hän saattaa työvuoronsa aikana tehdä pankkityötä, hoitaa asiakaspalvelua infopisteellä ja käydä itse Prisman puolella auttamassa ruuhka-aikaan.
 
– Infossa työtehtäviin kuuluu myös yleinen tilanteen seuraaminen. Käymme välillä auttamassa kassalla ruuhka-aikana ja toisaalta kerrotaan missä tarvitaan apua. Tuulalla on hyvä kyky hahmottaa kokonaistilanne, ja hän hoitaa asioita ja tekee parannuksia, kehuu palvelupäällikkö Anna-Kaisa.
 
Seinäjoelta kotoisin oleva Tuula on alun perin kouluttautunut oppisopimuksella kahvilamyyjäksi. Muutettuaan Saloon vuonna 1997 hän aloitti työt Mariankadun Nesteellä. Sieltä Tuula siirtyi Halikon Prisman infoon vuonna 2003, jossa hän on työskennellyt koko SSO:lla oloaikansa. 
 
Tuula on ollut S-Pankin toiminnassa mukana alusta lähtien, ja kuvailee vuosien aikana tapahtuneiden muutosten tehneen työstä monipuolisemman. 
 
– Asiakkailla on hyvinkin monimutkaisia asioita, ja asiakaskohtaaminen saattaa joskus kestää pari tuntia. Se on kyllä parasta tässä työssä, kun pystyy auttamaan asiakasta, ja ongelma saadaan ratkaistua, kertoo Tuula.
 
– Meidän on myös oltava ajan tasalla siitä, mitä omalla kylällä tai jopa maailmalla tapahtuu. Tapahtumat saattavat muuttaa myös työpäivän kulkua, mikä tekee työstä monipuolista, Tuula sanoo. 
 
Tuulasta huokuu palvelualttius ja reipas tapa tehdä töitä. Omistautuminen työlle on auttanut häntä eteenpäin uralla, ja hän on voinut luoda niin asiakkaalle kuin itselleen hyvän olon onnistuessaan auttamaan asiakasta ongelmatilanteissa.
 
– Haluaisin, että asiakkaiden olisi helppo tulla kysymään meiltä neuvoa, ja pankkimme koettaisiin ihmisläheiseksi, toivoo Tuula.
 
Sofia Mamia

Sofia on SSO:n vieraileva reportteri. 

Mikä SSO?

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on yli 70 000 asiakasomistajan oma kauppa, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita, hyviä palveluja ja pysyvää edullisuutta Lohjan ja Salon seutukunnilla yhteensä 8 kunnan alueella. Palvelemme monella eri monella eri alalla: toimialueeltamme löytyy ruokakauppoja, ravintoloita, liikennemyymälöitä sekä rautakauppoja. Lisäksi meillä on oma auto- sekä maatalouskauppa. 

 

SSOduunissa