7.6.2019

Yhdessä asiakkaiden kanssa

Satakunnan Osuuskaupan ravintolat, hotelli ja liikennemyymälät elävät ajassa uudistuen jatkuvasti. Toiminnan kehittämisessä ovat mukana sekä oma henkilökunta että asiakkaat.

Majoitus- ja ravitsemistoimialalla sekä liikennemyymäläkaupassa on viime vuosina tehty merkittäviä investointeja. Niiden tavoitteena on kehittää palveluja ja lisätä asiakastyytyväisyyttä entisestään. Original Sokos Hotel Vaakunassa vasarat ovat paukkuneet kolme vuotta, kun talo on käynyt läpi kokonaisvaltaisen remontin. Kaikki ravintolat, kokoustilat ja huoneet on uudistettu. Asiakkaat ovat jo kiitelleet tilausravintola Satakunnan, joka toimii myös aamiaisravintolana, valoisaa ja avaraa ilmettä. Lopullisesti hotellin remontti valmistuu alkusyksystä, kun Vaakuna täyttää 80 vuotta. Merkkipäiviään viettää tänä vuonna myös 20-vuotias Rosso. Viimeisin uudistusten aalto käynnistyi juuri Rossosta kolme vuotta sitten. Mikkolan Prisma Ravintolamaailma sai uuden ilmeen maaliskuussa. Sisustus on nyt raikas ja tyylikäs sekä sisältää rohkeita värejä ja elementtejä. Ravintolamaailmassa herkkuja tarjoilevat edelleen suosittu Pizza&Buffa, Presso ja Hesburger.

Mukana siellä missä tapahtuu

Satakunnan Osuuskauppa on toimialueensa markkinajohtaja niin hotelli-, ravintola- kuin polttonestekaupassa. Tavoitteenamme on edelleen kasvaa kannattavasti. Haluamme luoda kiinnostavuutta uudistamalla yksiköitämme ja tuomalla markkinoille trendikkäitä liikeideoita, toimialajohtaja Pekka Kakko kertoo. Kuuman kesän 2018 hitti Porissa oli yhdessä muiden ravintolayrittäjien kanssa kaupungin keskustassa toteutettu laaja terassialue. Pekka Kakko lupaa, että jatkoa seuraa myös tänä vuonna.

Olemme mukana kaikissa maakunnan suurtapahtumissa, kuten Pori Jazzissa, Suomi Areenalla ja Porisperessä. Järjestämme myös omia tapahtumia, teemaviikkoja ja pop up – tempauksia. Pub Winstonin pienpanimojuhlat toteutamme tänä vuonna jo seitsemättä kertaa.

Toiveita kuunnellaan

Vuonna 2018 Satakunnan Osuuskauppa päivitti strategiansa. Yhtenä tavoitteena on ottaa niin oma henkilökunta kuin asiakkaat entistä enemmän tiiviimmin mukaan toiminnan kehittämiseen. Yhteisövaikuttaminen määriteltiin sekin yhdeksi tärkeäksi tavoitteeksi.

Olemme aina pyrkineet kuuntelemaan asiakkaidemme toiveita ja tarpeita herkällä korvalla. Nyt pystymme hyödyntämään tässä myös digitaalisuutta edelläkävijöinä. Näin pääsemme entistä välittömämpään vuorovaikutukseen asiakkaidemme kanssa, Kakko toteaa. Hiljattain Rossossa, Torerossa ja Amarillossa kyseltiin asiakkailta Facebookissa ja myös perinteisesti kupongeilla toiveita lounastarjoilun kehittämiseksi. Torerossa ja Pub Winstonissa asiakkaat ovat päässeet myös kehittämään juomavalikoimia.

Joskus pienet toiveet voivat olla pieniä, mutta kaikkiin reagoimme mahdollisimman nopeasti. Hotellissa aamiaispöytään esimerkiksi kaivattiin sipulia, ja se sinne lisättiin. ABC-liikennemyymälöissä marketvalikoimaa on täydennetty asiakkaiden palautteiden ja toiveiden perusteella.