25.9.2019

Satakunnan Osuuskauppa järjestää lähiruokatuottajille tuoteinnovaatiokilpailun uusien lähiruokatuotteiden löytämiseksi

Satakuntalainen lähiruoka on rakkaudella suunniteltu ja tuotettu. Omien kylien kätköissä keksitty ja intohimolla tarjolle aseteltu, oman kaupan hyllylle nostettu. Se on hyvien satakuntalaisten yhteistyöllä rakennettu ja oman maakunnan hyvinvointia ja ympäristöä vaalien valmistettu. Satakuntalainen lähiruoka maistuu ja tuo hyvinvointia alueelle, ihmisille ja yrityksille.

Kaikkiaan Satakunnan Osuuskaupalla on noin 100 lähiruokatuottajaa. Satakunnan Osuuskaupan määrittelyn mukaan lähiruoka on Satakunnan maakunnan alueella valmistettua tai jalostettua ruokaa. Jalostetussa ruuassa pääraaka-aine pitää olla suomalaista alkuperää. Vuoden 2018 aikana lähiruuan myynti jatkoi edelleen kasvua ja on kaikkiaan noin 17 % koko Satakunnan Osuuskaupan ruuan myynnistä.

"Haluamme mahdollistaa pienimmille lähiruokatoimijoille mahdollisuuden innovoida uusia tuotteita kaupan valikoimiin. Olemme valmiit tukemaan kilpailussa pärjänneitä tuottajia siten, että saamme koemarkkinointierän meidän myymälöihin myyntiin, asiakas siis lopulta päättää tuleeko tuotteista menestys. " toimialajohtaja Kaartinen kertoo.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Satakunnan lähiruokatoimijat, joiden liikevaihto on alle 10 miljoonaa euroa vuodessa. Kilpailun tuoteinnovaatioesitykset tulee palauttaa 31.10.2019 mennessä valikoima- ja tilanhallinta suunnittelija Jani Rannalle (jani.ranta@sok.fi). Kilpailun tuomaristo koostuu Satakunnan Osuuskaupan ja Foodwestin henkilöistä. Toteutuskelpoiset tuoteinnovaatio huomioidaan ja lopulliset valinnat tehdään tämän vuoden loppuun mennessä.

Lisätietoja:
toimialajohtaja Jussi Kaartinen
market- ja tavaratalokauppa, Satakunnan Osuuskauppa
jussi.kaartinen@sok.fi
050 388 3045