3.10.2019

Ruokakaupan palvelut paranevat

Satakunnan Osuuskauppa huolehtii siitä, että laadukkaita ruokakauppoja löytyy joka puolelta maakuntaa. Ajankohtaisimmat myymälähankkeet toteutetaan Vanha-Ulvilassa ja Luvialla.

Pidämme kaikki myymälämme ajanmukaisina ja kilpailukykyisinä ja avaamme lisäksi lähivuosina uusia ruokakaupan yksiköitä, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Jussi Kaartinen lupaa. Myynnin kasvattaminen, markkinaosuuden lisääminen ja verkoston laajentaminen ovat tärkeitä tavoitteita osuuskaupan hiljattain päivitetyssä strategiassa. Pyrimme kannattavaan kasvuun, joka saavutetaan hyvän asiakastyytyväisyyden kautta.

Uusi Sale Vanha-Ulvilaan

Lähiajan tärkeimmät marketkaupan verkostohankkeet ovat uuden Sale myymälän rakentaminen Vanha-Ulvilaan sekä Sale Luvian muuttaminen S-marketiksi. Vanha-Ulvilassa rakennustyöt ovat jo käynnissä, ja valmista Kaartinen lupaan jouluun mennessä. Haluamme palvella asiakasomistajiamme Ulvilassa nykyaikaisessa ja modernissa myymälässä tutun henkilökunnan voimin. Myymälää suunniteltaessa asiakkaiden toiveita on kuunneltu. Uudessa Salessa on mm. kahviautomaatti, ja nopea asiointi onnistuu pikakassan kautta.

Nykyaikaisen lähimyymälän palveluvarustukseen kuuluvat myös asiamiesposti ja smartpostiautomaatti Veikkauksen palveluita unohtamatta. ABC-mittarikenttä löytyy jatkossakin totutusta paikasta. Asiointia helpottaa sekin, että tontille tulee peräti 40 uutta parkkipaikkaa.

Luvian Salesta kuoriutuu S-market

Luvian Sale muuntuu vuoden 2020 alkupuolella S-marketiksi. Koko muutosprosessin ajan kauppa ja ABC-mittarikenttä pysyvät auki. Kaikki nykyaikaiset Sale Luvian työntekijät jatkavat S-marketin palveluksessa. Muutoksen jälkeen Satakunnan Osuuskaupalla on 10 S-markettia ja 10 Sale-myymälää. Haluamme, että Luvialaiset – niin paikkakuntalaiset kuin kesäasukkaat löytävät läheltään laadukkaan ja valikoimiltaan monipuolisen ruokakaupan. Erityisesti tuoretuotteisiin on luvassa lisää tarjontaa. Tavoitteenamme on myös halpuuttaa luvialaisten ostoskoria entisestään, Jussi Kaartinen perustelee muutosta.

Luvian S-marketista tulee miljööltään ja myymäläkalusteiltaan uusimman S-market –konseptin mukainen yksikkö. Värimaailma on raikas. Sinistä ja keltaista on aiempaa vähemmän. Tilalle tulee harmaata, mustaa, valkoista ja puuta. Molemmat uudet marketit toteuttavat Satakunnan Osuuskaupan vastuullisuustavoitteita. Niissä pyritään mahdollisimman tehokkaaseen energiakulutukseen. Uudet kylmälaitteet ja –kalusteet käyttävät nykyaikaista, energiatehokasta ja ympäristöystävällistä hiilidioksidilla toimivaa kylmätekniikkaa. Myös maalämpöä hyödynnetään. ja Vanha-Ulvilan katolle tulevat aurinkopaneelit.