5.2.2018

Lähiruoan myynti Satakunnan Osuuskaupassa kasvoi 7 %

Lähiruoan myynti Satakunnan Osuuskaupan päivittäistavarakaupan myymälöissä kasvoi 7 %. Satakunnan Osuuskauppa vietti viime vuonna 100-vuotisjuhlavuottaan. Yksi näkyvimmistä juhlavuoden tuote-eduista oli osuuskaupan juhlavuoden ilmeellä brändätty ruokatuotesarja, joka oli myynnissä kaikissa Satakunnan Osuuskaupan ruokakaupoissa. Ruokatuotesarja koostui pääosin lähiruokatuotteista, kaikki tuotteet olivat suomalaisia.

- Tämä juhlavuoden ruokatuotesarja oli yksi iso taustatekijä sille, että Satakunnan Osuuskaupan lähiruoan myynti kasvoi viime vuonna 7 %, kertoo toimialajohtaja Jussi Kaartinen. Samaan aikaan osuuskaupan päivittäistavarakaupan kasvu oli 2,5 %. Euroissa mitattuna lähiruokatuotteiden myynnin arvo nousi melkein 2 miljoonaa.

- Satakunta on todellinen ruokamaakunta, ja meillä on lähes kaikissa myymälöissä erinomainen paikallinen vihannesten ja kasvisten valikoima. Mm. porilainen Nams-tomaatti on löytänyt hienosti paikkansa satakuntalaisten ostoskorista. Hyvin onnistunut marjakausi lisäsi varsinkin mansikan menekkiä myymälöissämme. S-ryhmän valtakunnallinen Satokausi-kampanjointi näkyi myös Satakunnan Osuuskaupan kauppojen myynnissä positiivisena tekijänä, taustoittaa Jussi Kaartinen.

Testasimme isoimmissa S-marketissamme onnistuneesti osuuskauppamme omaa Oma Kööki -tuotesarjaa valmiiden salaattien ja nopean syömisen tuotteissa. Tämän vuoden aikana Oma Köökin tuotteet löytyvät yhä useammasta myymälästä. Tuotteet valmistetaan pääosin paikallisista raaka-aineista ABC Tikkulan keittiön yhteydessä.

Vuoden 2018 aikana jatkamme hyvää yhteistyötä paikallisten tuottajien ja elintarviketeollisuuden kanssa. Tavoitteenamme on edelleen kasvattaa lähiruokatarjontaa ja tuoda se vielä näkyvämmin esille ja helpommin löydettäväksi myymälöissämme.

Ketju: Prisma, S-market, Sale