28.1.2019

70 000. asiakasomistaja – "Perhekoon kasvaminen ratkaisi liittymisen"

– Mayan syntymän jälkeen kulutuskin kasvoi. On järkevää keskittää ostokset ja ottaa kaikki hyöty omalle perheelle, kiteyttää liittymisensä perusteluja Satakunnan Osuuskaupan 70000. asiakasomistaja porilainen Heljä Lehtimäki.

Asiakasomistajaksi voi liittyä Satakunnan Osuuskaupan toimipisteissä ja verkossa. Nettiliittyminen on helppoa ja käy kätevästi juuri silloin, kun itsellä on aikaa. Yhä useampi liittymishakemus tehdäänkin nykyään verkossa.

Kun puhelin muutama viikko sitten soi, numero oli Heljälle ennestään tuntematon. Vastatako vai ei? Lehtimyyjä vai vakuutuskauppias, hän arpoi mielessään, mutta vastasi kuitenkin.
– Onneksi olkoon. Olet Satakunnan Osuuskaupan 70 000. asiakasomistaja ja haluamme palkita sinut.

Heljä oli lentää pyrstölleen ja äidin iloista hepulia todistivat myös puoliso Yogi Zubaidi ja 9 kuukauden ikäinen Maya-tytär.
– Yleensä en voita mitään, joten ilo oli kahta suurempi, Heljä luonnehtii tunnelmiaan voittosoiton saatuaan. Heljä oli liittynyt asiakasomistajaksi joulukuun alussa kauppareissun yhteydessä.
– Käymme yleensä aina Mikkolan Prismassa. Sieltä saa kaiken kerralla, ja lisäksi laajasta valikoimasta löytyvät myös indonesialaisen puolisoni makumaailmaan sopivat ruokatuotteet ja etenkin mausteet, Heljä perustelee.

Heljän suvussa on maataloustuottajia, ja hän itse katsoo aina tarkasti tuotteiden alkuperän.
– Prismassa on paljon satakuntalaisia tuotteita, arvostan etenkin paikallista lihavalikoimaa.

Mayan syntymä on tuonut uusia tuotteita perheen ostoskärryyn, myös ostosmäärät ovat kasvaneet. Ystävä oli jo aiemmin suositellut S-Etukortin hankkimista, mutta toteutus oli jäänyt.
– Olin yksin kaupassa ja kiertelin kaikessa rauhassa. Lasku oli tavallista isompi, ja se konkretisoi liittymispäätökseni. On järkevää ottaa ostoksista hyöty irti ja alkaa kerryttää Bonusta.

Heljä kehuu liittymisen sujuneet mutkattomasti, ja hän sai yhdellä kerralla kaiken tarvittavan tiedon.
– Uskon jäsenyyden lisäävän keskittämistä entisestään, etenkin isojen hankintojen kohdalla tarjous kysytään taatusti oman ketjun liikkeestä.

Heljä ja Yogi palkittiin monipuolisella hemmottelupaketilla, johon kuuluu teatteripaketti, illallinen Rossossa ja majoitus Original Sokos Hotel Vaakuna Porin ylellisessä sviitissä. Lisäksi lahjaan kuuluu vielä oiva summa ostosrahaa.

12 miljoonaa asiakasomistajille

Satakunnan Osuuskaupan uusi toimintastrategia on valmis, ja toimitusjohtaja Harri Tuomi uskoo vahvaan kasvuun myös vuonna 2018.
– Satavuotisjuhlavuonna 2017 paransimme bonustaulukkoa asiakkaiden hyväksi ja lupasimme kokonaismäärän kasvavan ainakin miljoonalla eurolla. Lunastimme lupauksen, sillä viime vuonna jaoimme Bonuksina noin 12 miljoonaa euroa, Tuomi iloitsee.