Takuukuittipalvelu, käyttöehdot ja tietosuoja


Takuukuittipalvelu

Näitä käyttöehtoja sovelletaan asiakkaan käyttöönottamaan Takuukuittipalveluun. Takuukuittipalvelu on S-ryhmän asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouksiin kuuluville (jäljempänä Asiakas) tarkoitettu palvelu. Takuukuittipalvelun tarjoaa Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK).


Palvelun kuvaus

Takuukuittipalvelu on palvelu, joka kerää Asiakkaan S-Etukortin kanssa tekemistä ostoista kertyvät takuukuitit sähköiseen takuukuittiarkistoon. Asiakas voi käyttää Takuukuittipalvelua Omalla S-kanavalla ja S-mobiilissa.


Asiakasrekisteri

Tiedot palvelun käytöstä sekä Asiakkaan takuukuitit ovat S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietoja. Takuukuittipalvelussa olevia kuittien tietoja ei käytetä muihin tarkoituksiin, kuin Takuukuittipalvelun tuottamiseen.


Edellytykset palvelun käyttöönotolle

Takuukuittipalvelun käyttöönottaminen edellyttää, että Asiakas on vahvasti tunnistettu. Palvelun tuottaminen edellyttää Asiakkaan tuotetasoisten ostotietojen ja henkilötietojen käsittelemistä tämän sopimuksen täytäntöönpanemiseksi. Hyväksymällä palvelun käyttöehdot Asiakas hyväksyy tuotetasoisten ostotietojensa näyttämisen palvelussa.

Takuukuittipalvelun voivat ottaa käyttöön kaikki Asiakkaat, joilla on käytössään voimassaoleva, henkilökohtainen S-Etukortti. Kun Asiakas on ottanut palvelun käyttöönsä, tallennetaan kaikista hänen palvelun piirissä olevissa S-ryhmän toimipaikossa tekemistään takuunalaisista ostoista kertyvät takuukuitit Sähköiseen Takuukuittipalveluun, kun oston yhteydessä on käytetty S-Etukorttia. Takuukuittia ei tallennu ostotapahtumista, joiden yhteydessä ei käytetä S-Etukorttia. Takuukuitin muodostuminen ei edellytä ostosten maksamista S-Etukortilla eikä sitä, että kaikista ostoksista kertyisi Bonusta. Asiakas voi selata ja poistaa palvelussa olevia takuukuittejaan S-mobiilissa ja kirjautuneena Oma S-kanava -palveluun.


Sähköisen takuukuittipalvelun tietojen tarkastaminen ja tietojen poistaminen

Asiakas voi tarkistaa sähköisen takuukuittipalvelun sisältämät tiedot ainoastaan tunnistautuneena sähköisesti S-kanavalla tai S-mobiilissa.

Asiakkaalla on oikeus poistaa lopullisesti sähköisen takuukuittipalvelun sisältämät tiedot poistamalla tiedot kuittikohtaisesti.


Toimipaikat, joissa Takuukuittipalvelu on käytössä

Takuukuittipalvelu on käytössä seuraavien S-ryhmän ketjujen Suomen toimipaikoissa: S market, Prisma, Sale, Stockmann Herkku, Sokos, Sokos Emotion ja Kodin Terra. Takuukuitin tallentuminen edellyttää, että Asiakas esittää S Etukorttinsa kaupan kassalla maksaessaan ostoksiaan. Takuukuittia ei tallennu verkkokaupassa tehdyistä ostoista.


Palvelun käyttöönotto

Asiakas ottaa Takuukuitinpalvelun käyttöön joko S-mobiilissa tai kirjauduttuaan Omalle S-kanavalle. Palvelun käyttöönottaminen edellyttää Asiakkaan vahvaa tunnistautumista joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kun Asiakas ottaa Takuukuittipalvelun käyttöönsä, palveluun tuodaan kaikki hänelle S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteriin kertyneet takuukuitit.

Takuukuitit kertyvät palvelun käyttöönottaneelle Asiakkaalle kaikilla Asiakkaan henkilökohtaisilla S-Etukorteilla.


Palvelun poistaminen käytöstä

Asiakas voi ottaa Takuukuittipalvelun pois käytöstä S-mobiilissa tai kirjautuneena Omalle S-kanavalle. Palvelun poistaminen käytöstä lopettaa Asiakkaalta Takuukuittipalvelun ja estää uusien takuukuittien kertymisen. Jos Asiakas ottaa Takuukuittipalvelun myöhemmin uudestaan käyttöön, palautetaan Asiakkaalle Takuukuittipalveluun kaikki hänelle aiemmin kertyneet takuukuitit ajanjaksolta, jolloin Asiakkaalla on ollut Takuukuittipalvelu käytössä.


Palvelun toiminta

Asiakas voi hallinnoida Takuukuittipalvelua S-mobiilissa ja Omalla S-kanavalla (ottaa palvelun käyttöön, lopettaa palvelun, selata ja poistaa takuukuittejaan). Takuukuittipalvelun käyttöönottanut Asiakas saa takuunalaisesta ostoksestaan takuukuitin Takuukuittipalveluunsa viimeistään ostoa seuraavana päivänä. Takuukuittipalvelu on Asiakkaan henkilökohtainen palvelu. Takuukuittikuittipalveluun ei voi lisätä takuukuitteja jälkikäteen. Palvelun käyttöönottaneen Asiakkaan takuukuitteja ei poisteta. Asiakas voi halutessaan poistaa itse takuukuitteja.


Takuukuittipalveluun sovellettavat muut ehdot

Näiden ehtojen lisäksi palveluun sovelletaan S-ryhmän asiakasomistajajärjestelmän sääntöjä. Takuukuittipalvelu on asiakasomistajaetu ja palvelun käyttö edellyttää asiakasomistajatalouteen kuulumista. Asiakkaan oikeus palveluun lakkaa, kun kuuluminen asiakasomistajatalouteen lakkaa.


SOK:n vastuu palvelusta ja sen sisällöstä

SOK pidättää oikeuden muuttaa palvelua ja sulkea perustelluista syistä sen milloin tahansa osittain tai kokonaan. Häiriöt tai katkokset verkkoyhteyksissä saattavat vaikuttaa palvelun tietojen ja sisältöjen ajantasaisuuteen ja näkyvyyteen. SOK ei vastaa siitä, jos Asiakkaalle ei virhetilanteen vuoksi pystytä tuomaan takuukuittia palveluun. SOK varaa oikeuden näiden käyttöehtojen muuttamiseen. SOK ei vastaa takuukuitteihin liittyvästä henkilötietojen käsittelystä siinä tilanteessa, että Asiakas itse lähettää omia takuukuittejaan palvelusta.


Asiakkaan vastuu ja tietojen oikaisu

Asiakkaan tulee tarkistaa, että takuukuitit hänen asioinnistaan palvelun piiriin kuuluvissa toimipaikoissa kertyvät Takuukuittipalveluun. Asiakkaan tulee reklamoida mahdollisista takuukuittipuutteista ensisijaisesti joko siihen toimipaikkaan, josta tehdystä ostosta ei ole tullut takuukuittia ja toissijaisesti S-ryhmän asiakaspalvelupisteeseen.

Asiakkaan tulee säilyttää huolellisesti laitetta, jolla hän on kirjautuneena S-mobiiliin ja salasanaansa ja käyttäjätunnustaan, joilla hän voi kirjautua Omalle S-kanavalle, jotta ulkopuolisilla ei ole mahdollisuutta päästä tarkastelemaan Asiakkaan takuukuitteja.

Asiakkaan on mahdollista lähettää omia takuukuittejaan Takuukuittipalvelusta palvelun ulkopuolelle.


Palveluntarjoajaa koskevat tiedot

Yrityksen nimi:
Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK)
Centrallaget för Handelslagen i Finland (SOK)

Y-tunnus: 0116323-1
Kotipaikka: Helsinki, Suomi
Postiosoite: PL 1 00088 S-RYHMÄ
Käyntiosoite: Fleminginkatu 34 00510 HELSINKI
Puhelin: 010 768 011



Oikeuspaikka ja sovellettava laki

Palvelusta aiheutuvat riitaisuudet käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa taikka sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä Asiakkaalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa. Palveluun sovelletaan Suomen lakia.

Asiakkaalla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetun toimistoon.