Spärra förlorat kort

Om ett betalkort försvinner, ska du genast spärra det!

Om du förlorar ett S-Förmånskort med betalegenskaper, ska du omedelbart ringa spärrtjänsten för kort. Spara numret i mobiltelefonens minne. Numret står till din tjänst dygnet runt varje dag. Ditt ansvar för eventuellt missbruk av kortet upphör vid tidpunkten för anmälan.

Spärrtjänstens telefonnummer:

  • Samtal från Finland: 020 333
  • Samtal från utlandet: +358 20 333

Ett nytt kort med betalegenskaper som ersätter det spärrade kan du beställa så här:

  • Skicka ett meddelande via S-Bankens webbank.
  • Ring S-Bankens Kundtjänst, tfn 010 765 810 (må–fr kl. 8–20, samtalskostnad 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min) Förbered dig på att identifiera dig med dina bankkoder.
  • Besök något av S-gruppens kundtjänstställen – de finns på Prisma och på de största Sokosvaruhusen och S-marketenheterna. För det nya kortet debiteras en avgift enligt S-Bankens servicetariff.

Om du förlorar ditt kontantkort, alltså ett S-Förmånskort utan betalegenskaper, kan du beställa ett nytt så här:

  • Besök något av S-gruppens kundtjänstställen – de finns på Prisma och på de största Sokosvaruhusen och S-marketenheterna.
  • Ring S-gruppens ägarkundstjänst (010 76 5859, må-fr kl. 8–20 0,088 €/min).