Usein kysyttyä

Mikä on S-tunnus? Ja miten saan sen käyttööni?

En pääse kirjautumaan verkkopalveluun, koska olen unohtanut salasanani. Mistä saan tilattua uuden salasanan?

Miten kirjaudun Oma S-Card-verkkopalveluun?

Saanko asiakasomistajaedun, esim. halvemman kampanjahinnan, ilman fyysistä S-Etukorttia, jos en maksa ostosta MobilePayllä? Riittääkö, että näytän MobilePayssä aktivoidun Bonuksen?

En ole muistanut aktivoida Bonusta MobilePayhin, voinko kuitenkin saada Bonusta ostoista ja maksaa MobilePaylla?

Yritin aktivoida Bonuksen MobilePayhin, mutta se ei onnistu, minua pyydetään vain ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun?

Olen aktivoinut Bonuksen MobilePayhin, mutta en saanut Bonusta ostoksista?

Kuinka saan Bonusta MobilePayllä tehdyistä ostoista?

Mistä voin varmistaa, että olen saanut MobilePay ostoistani Bonusta?

Missä S-ryhmän toimipaikassa voin maksaa MobilePaylla?

Mitä puhelinta voi käyttää MobilePay-maksamiseen?

Mistä tiedän, että puhelimeni MobilePay-sovellus on maksuvalmiudessa?

Miten vaihdan maksukorttia MobilePaylla ennen kassalla maksamista?

Yritän maksaa MobilePaylla siihen tallentamallani yrityskortilla, mutta en pysty valitsemaan yrityskorttia maksutavaksi. 

MobilePay:n käyttöehdoissa kerrotaan lukitulta näytöltä maksamisesta. Miksi en ole onnistunut maksamaan näin?

Voinko valita MobilePay-sovelluksen kieleksi ruotsin?

Miten voin olla varma siitä, että MobilePaylla hyväksyn kassalinjan takaosassa vain omat ostoni?

Mitä tapahtuu, jos näppäinlukko menee päälle kesken MobilePayn ostosten teon MobilePaylla?

Voinko tehdä käteisnoston kassalla MobilePaylla?

Miten MobilePay toimii, jos puhelinnumeroni vaihtuu? Mitä minun pitää tehdä?

 Jos puhelinlaitteeni vaihtuu, miten saan MobilePayn siihen käyttööni?

Kuinka ison summan voin maksaa MobilePaylla?

Voiko MobilePayssa olevaa kuittia käyttää tositteena reklamaatiotilanteissa?

MobilePayn maksutapahtuma epäonnistui. Mistä se voi johtua?

Mikä on Omat ostot -palvelu?

Miksi Omat ostot -palvelussa on vain yhdeltä vuodelta ostotietoja?

Voinko nähdä ostosteni kotimaisuusasteen Omat ostot -palvelun avulla?

Miksi Omat ostot-palvelun tuoteryhmänimet ja tuotenimet eivät ole aina selkeät? Esim. tuotteen nimi saattaa olla kokonaan isoilla kirjaimilla tai tuotenimestä ei selviä tuotteen valmistaja.

Miksi Omat ostot -palvelun käyttöönotto vaatii vahvan tunnistautumisen? 

Näkyykö Omat ostot -palvelussa kaikkien S-ryhmän ketjujen ostot?

Näkyykö Omat ostot -palvelussa talouden muiden henkilöiden ostotiedot?

Voinko estää tuotetasoisten ostotietojen keräämisen?

Voinko kerätä Bonusta vaikka en antaisi lupaa tuotetasoisen tiedon käyttämiseen?

Olen luopunut paperikuiteista, mutta haluaisin kuitenkin yksittäisestä ostoksesta paperikuitin. Miten toimin?

Miten sähköiset takuukuitit siirtyvät takuukuittipalveluun? Pitääkö minun tehdä jotain?

Mistä takuukuittipalvelussa on kyse?

Miten voin ilmoittautua Ässäraatiin?

Mistä tunnistan, että saamani viesti on S-ryhmältä?

Olen saanut S-ryhmän ketjun nimissä huijausviestin. Miten minun tulee toimia?

Mitä liikkeellä olevia huijausviestejä S-ryhmän ketjujen nimissä on tiedossanne?

Mikä on Tankkausbonus ja miten se kertyy?

Mistä polttoaineista saa Tankkausbonusta?

Miten Tankkausbonus näkyy asiakasomistajalle?

Mistä näen bonustilanteeni nyt ja jatkossa?

Milloin Tankkausbonuta alkoi kertyä?

Vaikuttavatko muissa S-ryhmän toimipaikoissa tehdyt ostokset saamaani Tankkausbonuksen määrään?

Lasketaanko tankkausostot mukaan bonusostojen yhteissummaan, jonka perusteella määritellään kuukauden bonusprosentti?

Monissa S-ryhmän toimipaikoissa on Bonusta tuplana -päiviä, koskeeko se myös tankkausostoja?

Vaikuttaa tankkausostojen bonusmallin uudistus muihin etuihin, kuten maksutapaetuun?

Saavatko yritykset Tankkausbonusta?

Mistä tiedän kuinka monta senttiä per litra saan Tankkausbonusta?

Miksi osuuskaupoilla on erilaisia bonustaulukoita? 

Millä maksutavoilla S-ryhmän toimipaikoissa voi maksaa?

Onko S-ryhmässä lähimaksu käytössä?

Voinko kirjata Bonukset S-Etukortilla lähilukua käyttäen ja maksaa ostokset toisella maksukortilla?

Voiko S-ryhmässä maksaa mobiilimaksulla?

Missä toimipaikoissa voi maksaa lounasseteleillä tai muilla työnantajan tarjoamalla lounasedulla?

Tupakkatuotteista ei enää vuoden 2017 alusta alkaen makseta Bonusta. Miksi?

Aikooko S-ryhmä digitalisoida myös Yhteishyvä-lehden? 

Mitä bonuslaskelman yhteydessä ilmestyneille etukupongeille tapahtuu? Ilmestyvätkö ne jatkossa?

Miten Bonusten tarkistus S-Etukorttipäätteeltä toimii?

Miksi S-ryhmä luopuu paperisesta bonuslaskelmasta? 

Miten voin seurata Bonuksen kertymistä? 

S-mobiili ilmoittaa uusista sähköisistä kuiteista puhelimen ilmoitusten avulla. Miten ilmoitukset voi kytkeä pois päältä?

Miten toimin, jos sähköinen kassa- tai takuukuitti ei olekaan mennyt arkistoon vaikka olisi pitänyt? 

Miten löydän lähimmän S-Etukorttipäätteen, jossa voin käydä päivittämässä S-Etukortti Visani tiedot paperikuitittoman asioinnin aktivoimiseksi?

Katoavatko kuitit jos sähköisen kassakuittipalvelun ottaa pois käytöstä? Mitä tapahtuu, jos palvelun ottaa uudestaan käyttöön?

Voiko sähköisen kassakuitin lähettää S-mobiilista esimerkiksi sähköpostilla eteenpäin?

Rasittavatko S-mobiiliin kertyvät kuitit puhelimen muistia? 

Voinko ladata kuittiarkistosta sähköisten kuittien tiedot koneluettavassa muodossa, jotta voisin tehdä esim. perheen ruokamenojen seurantaa?

Kuinka kauan sähköiset kassakuitit säilyvät arkistossa?

Miten sähköisiä kassakuitteja voi tarkastella?  

Näkeekö asiakasomistajatalouden pääjäsen kuittiarkistossa kaikki asiakasomistajatalouden kassakuitit? 

Kuinka nopeasti kuitti siirtyy sähköiseen kassakuittiarkistoon?

Voiko sähköisestä kassakuittiarkistosta poistaa yksittäisiä kuitteja? 

Mistä ostoista kassakuitit kertyvät sähköiseen kassakuittiarkistoon?

Edellyttääkö sähköinen kassakuittipalvelu sitä, että maksan ostokseni S-Etukortilla?

Miten paperiton kassa-asiointi ja sähköinen kassakuittiarkisto eroavat toisistaan?

Miten asiakas voi ottaa sähköisen kassakuitin käyttöön? 

Mitä tarkoittaa mobiilibonus?

Miten mobiilibonuksen saa käyttöön?

Missä puhelimissa mobiilibonus toimii?

Missä kaikissa toimipaikoissa on käytössä mobiilibonus?

Pitääkö minun avata S-mobiilisovellus, jotta mobiilibonuskirjaus onnistuu?

Mistä tiedän, että mobiilibonuskirjaus kännykällä onnistui?

Puhelimeeni on aktivoitu lähimaksaminen, voinko silti kirjata Bonuksen ostoista samalla puhelimella?

Miksi Mobiilibonus-palvelu tarjotaan vain Android-laitteisiin?

Mistä näen, onko minulla käytössä mobiilibonus?

Mistä Silmäasemalla saa Bonusta?

Mihin asiakasrekistereihin tallennetaan tiedot, jotka annan asiakasomistajaksi liittymisen yhteydessä?

Miksi verkossa asiakasomistajaksi liittymisessä kysytään kansalaisuuteen, verotusmaahan ja syntymämaahan liittyviä tietoja?

Minulla on jo tili S-Pankissa, joten avataanko minulle uusi tili liittymisen yhteydessä?

Pitääkö verkossa liittyjän maksaa osuusmaksua?

Kuka voi liittyä verkossa asiakasomistajaksi?

Miksi uudessa S-Etukortissani on LähiTapiolan logo?

Mistä johtuu, että en ole saanut Bonusta vakuutusmaksuistani, vaikka olen rekisteröinnyt asiakasomistajuuteni LähiTapiolaan?

Miten Bonus kertyy vakuutusmaksuista ja milloin se maksetaan? Mihin mennessä maksetut vakuutusmaksut ehtivät seuraavan kuukauden bonusostokertymään?

Mitä minun pitää tehdä, jotta saan Bonusta LähiTapiolan vakuutusmaksuista?

Mistä vakuutuksista voin kerryttää Bonusta?

Näenkö rekisteriotteellanne kaikki S-ryhmässä minusta olevat tiedot?

Mitä teen, jos huomaan asiakastiedoissani virheitä?

Milloin ja mistä voin tarkistaa, että tekemäni ostot on huomioitu bonusostokertymään?

Mistä voin tarkistaa lahjakortin saldon ja voimassaoloajan?

Saanko lahjakortin ostamisesta Bonusta?

Voiko lahjakortteihin ladata lisää arvoa?

Voiko polttoaineostoksia maksaa lahjakortilla?

Voiko lahjakortin muuttaa käteiseksi?

Pitääkö lahjakortti käyttää yhdellä kertaa?

Kauanko lahjakorttini on voimassa?

Mistä Oralin palveluista saa Bonusta? Miten Bonus kertyy?

Mitä asiakasomistajuus tarkoittaa?

Miten voin liittyä asiakasomistajaksi?

Mikä on osuusmaksu ja miksi se pitää maksaa?

Kuka saa Bonusta?

Miten pitää toimia kun haluan siirtyä toisen osuuskaupan asiakasomistajaksi?

Mitä tietoja S-ryhmä kerää minusta ja ostoistani?

Mihin asiakasomistajista kerättyä tietoa käytetään?

Miten hyödyn asiakastietojeni keräämisestä?

Miten saan tiedon S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä olevista henkilötiedoistani?

Miten voin estää minulle lähetettävän markkinoinnin?

Missä voin ylläpitää yhteystietojani ja markkinointilupiani?

Mihin ilmoitan osoitteenmuutoksen / nimenmuutoksen?

Miksi osoitteeni ei ole päivittynyt osoitteenmuutoksen jälkeen? 

Mikä on Oma S-kanava?

Mikä on S-tunnus ja miten saan sen käyttööni?

Missä voin käyttää S-tunnusta?

Unohdin S-tunnuksen salasanan/käyttäjätunnuksen. Voinko luoda uuden S-tunnuksen unohdetun tilalle?

Voinko vaihtaa S-tunnukseni käyttäjätunnuksen ja salasanan?

Mikä on Asiakasomistajan tunnistuspalvelu ja missä voit käyttää sitä?

Mistä löydän jäsennumeroni tai asiointinumeroni?

Mikä on asiakastunnus (ent. saldopäätetunnus)?

Mistä saan asiakastunnuksen (ent. saldopäätetunnus)?

Kuka voi käyttää S-Etukorttipäätettä (ent. saldopääte)?

Mikä on Bonus?

Mistä kaikkialta saa Bonusta?

Miten Bonus maksetaan ja miten voin käyttää niitä?

Miksi Bonusta ei voi ohjata jonkun muun, kuin S-Pankin tilille?

Mitä tarkoittaa Bonus tuplana?

Miksei S-ryhmän lahjakortin ostamisesta saa Bonusta?

Miksei Bonus kerry pullonpalautuksista?

Saako kaikista ostoista Bonusta Kodin Terrasta?

Kuka saa S-Etukortin? Miten S-Etukortin voi saada?

Mitä ominaisuuksia S-Etukortissa voi olla?

Mitä S-Etukortilla voi tehdä?

Miten saan S-Etukortit perheenjäsenilleni?

Miten poistan rinnakkaisjäsenen taloudestani?

Kuinka kauan S-Etukortti on voimassa?

Mitä teen, jos S-Etukorttini katoaa?

Miten saan oman S-Etukortin, kun olen aiemmin kerryttänyt Bonuksia äidilleni/isälleni/entiselle puolisolleni?

Paljonko S-Etukortti maksaa? 

Voinko maksaa ostoksia S-Etukortin käteiskortilla? 

Miten saan uuden S-Etukortin kadonneen tai vioittuneen tilalle?

Miten Bonusta saa S-Etukortilla?

Mistä löydän asiakastunnukseni (ent. saldopäätetunnus)?

Mitä maksutapaetu tarkoittaa?

Kuka voi saada maksutapaetua?

Kuinka voin saada maksutapaetua, kun haluan säästää Bonuksen?

Mistä tuotteista voin saada sähköisen takuukuitin?

Toimiiko takuukuittipalvelu kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa?

Mistä Vantaan Energia tuotteista saa Bonusta?

Haluan saada sähköstä Bonusta, miten toimin?

Olen jo Vantaan Energian asiakas, mutta minulla ei ole Bonussähkö-sopimusta. Voinko vaihtaa nykyisen sopimukseni Bonussähkö-sopimukseen?

Minulla on tällä hetkellä sopimus toisen sähköyhtiön kanssa, miten vaihdan sopimukseni Vantaan Energia Oy:n Bonussähkö-sopimukseen?

Millä Bonussähkö on tuotettu?

Mistä kaikesta Bonussähkön sähkölaskulla saa Bonusta?

Olen maksanut yhteistyökumppanin (LähiTapiolan, Saunalahden tai muun) laskun ajallaan, miksei Bonusta näy? 

Voivatko muut perheenjäseneni nähdä ostamani tuotteet takuukuittipalvelussa?

Miksi en näe takuukuittitietoja perheenjäsenieni tekemistä ostoista takuukuittipalvelussa?

Miten asiakastietoihin voidaan yhdistää ostotietoja?

Menetänkö takuukuittitietoni, jos eroan asiakasomistajuudesta tai asiakasomistajataloudesta?

Jos poistan jonkun takuukuitin palvelusta tai otan takuukuittipalvelun kokonaan pois käytöstä, katoavatko sähköiset takuukuittitiedot kokonaan?

Mikä on S-Tili?

Kuka voi avata S-Tilin?

Onko S-Tilistä kuluja asiakkaalle?

Mistä näen S-Tilini tapahtumat ja saldon?

Myydäänkö osoitetietojani muille yrityksille?

Sähköpostiosoitteeseeni lähetettiin tutkimuskysely, vaikka en ole antanut markkinointilupaa sähköpostiini. Miksi?

Missä S-Pankki toimii?

Voiko S-Etukortilla nostaa rahaa pankkiautomaatista?

Miten saan maksutapaetua?

Mistä voin tarkistaa vakuutuksista kertyneet Bonukset?

Kuka voi ottaa takuukuittipalvelun käyttöönsä ja missä?

Miksi Bonus maksetaan vain S-Pankin tilille?

Kuka voi saada S-Business -kortin?

Mistä S-Business -korttia voi hakea?

Saako Karlasta autonhuollon ajaksi sijaisauton?

Säilyykö autossa takuu, jos huollan sen Karla monimerkkihuollossa?

Saako Karlan autohuollosta Bonusta?

Kuuluuko Karla S-ryhmään?

Kuinka nopeasti autohuolto pystytään Karlassa tekemään?

Paljonko autohuolto maksaa Karlassa?

Huolletaanko Karlassa kaikkia merkkejä?

Haluamme ottaa Elisa Saunalahden–liittymät koko perheelle ja kerryttää Bonusta. Miten toimimme?

Olen ottanut Bonusta kerryttävän Elisan Saunalahti-liittymän, mutta en kuitenkaan ole saanut Bonusta. Mistä johtuu?

Miten voin ilmoittaa Elisan Saunalahti -liittymän Bonukseen ja milloin Bonus alkaa kertyä?

Mistä ei kerry Bonusta Elisalla?

Minulla on jo Saunalahti-liittymä, miten vaihdan sen Elisan Saunalahti 4G Bonusta kerryttävään liittymään? 

Miksi kaikista Saunalahti-liittymistä ei saa Bonusta?

Voiko kuka tahansa saada Bonusta Elisan Saunalahti 4G-liittymästä?

Mistä Bonusta saa Elisan Saunalahti –liittymissä?

Miksi minun on valittava osuuskauppa, myymälä tai paikkakunta ennen kuin pääsen selaamaan tuotteita ja niiden hintoja?

Tuotteen kuva Kodinterra.fi-verkkopalvelussa ei vastannut valmistajan sivuilla olevaa vastaavan tuotteen kuvaa. Mistä on kyse?

Miksi saman tuotteen hinta voi vaihdella eri Kodin Terroissa?

Miten nopeasti uutuustuotteet päivittyvät Kodinterra.fi-verkkopalveluun?

Miksi kaikki Kodin Terran valikoimaan kuuluvat tuotteet eivät näy Kodinterra.fi-verkkopalvelussa?

Miksi tuotetta ei ole Kodin Terrassa, vaikka se oli Kodinterra.fi -verkkopalvelussa?

Onko Kodinterra.fi:stä löytämäni tuote varmasti saatavilla myymälästä?

Jos löydän Kodinterra.fi-verkkopalvelusta tarvitsemani tuotteen, joka ei kuulu lähimmän Kodin Terra -myymälän valikoimaan, voiko se tilata tuotteen minulle?

Voiko Kodinterra.fi -verkkopalvelusta ostaa tuotteita?

Laajeneeko Kodin Terra ketju muualle/onko Kodin Terroja tulossa lisää?

Voiko Kodin Terrassa tehdä Tax Free -ostoksia?

Onko Kodin Terralla tarjota luottoa asiakkaille?

Voiko Kodin Terrassa maksaa tuotteen etukäteen ja noutaa se myöhemmin?

Voiko Kodin Terraan soittaa ja varata tuotteita?

Minkälaiset palautusoikeudet Kodin Terrassa on?

Voiko Kodin Terrasta lainata/vuokrata peräkärryä/pakettiautoa kuljetuksiin?

Voiko hoitaa S-Pankki-asioita Kodin Terrassa?

Onko mitään huolto-/asennuspalveluita, joita asiakkaat voivat Kodin Terran kautta hankkia?

Mitkä tuotteet ovat varasto- ja mitkä tilausmyynnissä (toimitusmyynnissä)?

Onko keittiösuunnittelua saatavilla?

Onko puutarhasuunnittelua saatavilla?

Kuuluuko esim. kuljetus- tai asennuspalvelu samaan pakettiin jonkun tuotteen ostohinnan kanssa, vai ostetaanko kaikki erikseen? Ja onko yleensä tarjolla kuljetus- tai asennuspalvelua?

Miksi Kodin Terrassa ei tuotteiden hinnoista neuvotella/anneta alennuksia?

Mihin tuoteryhmiin Kodin Terran valikoima painottuu?

Onko Kodin Terrassa keittiömyyntiä ja kenen valmistajan keittiöitä Kodin Terra myy?

Mitä palveluita Kodin Terrasta saa?

Mistä löydän Kodin Terran tuoreimmat ilmoitukset?

Missä voin käyttää S-Etukorttipäätettä?