S-ryhmältä ennätyssumma Roosa nauha -keräykseen

S-ryhmä keräsi asiakkaidensa kanssa Roosa nauha -kampanjalla yli 450 000 euroa rintasyöpätutkimuksen hyväksi. Suomalaiset ostivat S-ryhmän kaupoista yli 187 000 Michael Monroen suunnittelemaa nauhaa kampanja-aikana syys-lokakuussa 2016.

Nauhamyynti kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna huimasti: nauhoja myytiin 50 000 kappaletta enemmän kuin vuonna 2015. Kokonaisuudessaan Syöpäsäätiön järjestämä Roosa nauha -keräys tuotti 1,8 miljoonaa euroa.

− Olemme todella kiitollisia keräykseen osallistuneille suomalaisille sekä yhteistyöyrityksillemme. Julkisen tutkimusrahoituksen pienentyessä Syöpäsäätiön tuen merkitys syöpätutkijoille kasvaa koko ajan. Lahjoitusvaroja tarvitaan enemmän vuosi vuodelta, toteaa Syöpäsäätiön varainhankintapäällikkö Helena Hulkko.

Rintasyöpä on Suomen yleisin syöpä. Siihen sairastuu noin 5 000 naista vuodessa, ja sairastuneiden määrä kasvaa jatkuvasti. Roosa nauha -kampanjalla edistetään suomalaista rintasyöpätutkimusta ja tuetaan sairastuneita ja heidän läheisiään. Jo 14 kertaa järjestetyllä keräyksellä vaikutetaan siihen, että yhä useampi rintasyöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa.

S-ryhmä on ollut mukana Roosa nauha -keräyksessä muutaman vuoden ajan. Pääpaino yhteistyössä on nauhamyynnissä, johon S-ryhmä tarjoaa kattavan myymäläverkostonsa. Mukana nauhaa myymässä olivat Prismat, S-marketit, Salet, Alepat, ABC-liikennemyymälöiden marketit sekä Sokos ja Emotion.

Kuva: Jussi Vierimaa

S-ryhmän vuosikatsaus CSS