11.4.2018
1 kommentti

S-ryhmällä Suomen vastuullisin ruokakauppa, hotellit ja pankki

S-ryhmän ketjut pärjäsivät jälleen hyvin Pohjoismaiden laajimmassa kestävän kehityksen bränditutkimuksessa (Sustainable Brand Index). Suomalaiskuluttajat arvioivat Prisman, Sokos Hotellit ja S-Pankin oman toimialansa vastuullisimmiksi toimijoiksi.

Vuosittain Pohjoismaissa suoritettavassa tutkimuksessa lähes 40 000 kuluttajaa arvioi brändejä sen mukaan, kuinka vastuullisina kuluttajat niitä pitävät. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään 1000 yli 16-vuotiasta henkilöä. Brändien lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita.

- Tänä vuonna kautta linjan on nähtävissä, että kulutustrendeissä niin ilmastoasiat kuin kestävä kuluttaminen korostuvat, kertoo Sustainable Brand Indexin toimitusjohtaja Erik Hedén.

Kun kuluttajat listasivat omasta mielestään vastuullisimpia brändejä, nousivat S-ryhmästä oman toimialansa kärkeen Prisma, Sokos Hotellit ja S-Pankki. Kun kaikki tutkitut toimialat niputettiin yhteen, arvioitiin S-ryhmän Kotimaista-tuotesarja toiseksi vastuullisimmaksi suomalaiseksi brändiksi.

- Arvopohjamme kannustaa vastuulliseen toimintaan ja olemme kiitollisia siitä luottamuksesta, jonka asiakkailtamme saamme. Paras paikka elää -vastuullisuusohjelman yhtenä tärkeimmistä tavoitteista on auttaa asiakkaitamme vastuullisissa valinnoissa, kertoo SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä.

Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen- ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen kymmeneen periaatteeseen.

Lue lisää S-ryhmän vastuullisuustyöstä:

paraspaikkaelaa.fi
S-ryhmän vuosi ja vastuullisuus 2017

Lisätietoja:

S-ryhmän vastuullisuusjohtaja Lea Rankinen p. 0107682453