24.4.2019

Solo Sokos Hotel Paviljonki ehdolla World Luxury Hotel Awards-kilpailussa

Paviljonki nominerad i tre kategorier på hotellbranschens Oscarsgala

  • Solo Sokos Hotel Paviljonki World Luxury Hotel Awards 2019

Solo Sokos Hotel Paviljonki har åter nominerats i tre olika serier i tävlingen World Luxury Hotel Awards. Paviljonki har tidigare, 2015 och 2017, fått pris i en av världens mest ansedda tävlingar inom hotellbranschen.

 

World Luxury Hotel Awards har beskrivits som hotellvärldens Oscarsgala. Målet är att inspirera och belöna förstklassiga hotell som har satsat på inramning, serviceutbud och servicenivå, och därför gått från bra till enastående. För hotell i lyxklass räcker inte grundläggande service. Ribban ligger uppenbart högre inom bland annat individuellt hänsynstagande av kunden, överraskningsmoment och gästfrihet. 

 

Nominering i tre kategorier

– Vi är nominerade i kategorierna Luxury City Hotel, Luxury Modern Hotel och Luxury Design Hotel i tävlingen World Luxury Hotel Awards 2019. Vi fick priser inom de här tre kategorierna senast för två år sedan, berättar hotelldirektör Linda Rastela.

Paviljonki är med i tävlingen för tredje gången. World Luxury Hotel Awards-priset hamnade i Jyväskylä första gången 2015 när Paviljonki vann kategorierna Finlands Best Luxury Hotel och Best Luxury Design Hotel.

Hotellen som deltar i tävlingen representerar toppen inom turistbranschen världen över. I tävlingskategorierna bedöms hotellen efter land, världsdel samt globalt inom bland annat innovativitet, design, restaurangutbud, servicekvalitet och hållbar utveckling.

 

Kunderna föreslår och röstar

På World Luxury Hotels Awards-galan medverkar över 1 000 kandidater som väljs ut baserat på kundrapporter. Kunderna får även rösta på vinnarna.

– Det känns oerhört roligt att kunderna upplever att deras besök hos oss är värda en belöning på så här hög nivå. Hoppas vi får många röster från kunderna i juli och kan ta hem priset till Jyväskylä igen i oktober, säger Linda.

Vid det slutliga valet vägs nätrösterna mot åsikterna hos en internationell jury bestående av fackpersoner inom turistnäringen. Jurymedlemmarna övernattar på hotellen antingen officiellt eller som "mysteriegäster" innan de gör sina val.

 

Kundmöten avgör

Solo Sokos Hotel Paviljonki har även varje år placerat sig bland Finlands bästa hotell på TripAdvisors lista Travellers Choice Top 25. Dessutom har Paviljonki behållit sin förstaplats inom kundnöjdhet i Sokos Hotel-kedjan sedan invigningen för hela sju år sedan.

Linda berättar att hon ofta får frågan vad framgångarna egentligen beror på.

– Jag upprepar mig själv genom att konstatera att det är tack vare vår personal och den unika servicekultur som de har tagit fram. Vi har ett fantastiskt team där man uppskattar och förstår innebörden av såväl de egna som arbetskamraternas insatser. Alla medarbetare jobbar passionerat och helhjärtat för kundservice. Prisbelönta kundupplevelser sker i individuella möten genom autenticitet, närvaro och säkerställande av att gästerna trivs i alla lägen 24/7, säger Linda.

 

Erkännande inspirerar fortsatt arbete

Såväl nomineringarna som priserna inspirerar hotellpersonalen att utveckla och utvecklas ytterligare.

– All kundfeedback är oerhört viktig för vårt team. Erkännanden innebär att arbetet har gett utdelning. Det sporrar och inspirerar till att fundera på vad vi mer kan göra för våra kunder. Konkurrensen blir tuffare och nya hotell öppnas. Därför kan vi inte stanna upp. Vi är stolta över de priser vi har vunnit men vill inte för ett ögonblick ta dem för givna, säger Linda.

 

 

Uutinen koskee toimipaikkoja:
Sokos Hotels
Katso toimipaikat
Uutinen koskee ketjun Sokos Hotels toimipaikkoja:
Kedja: Sokos Hotels