PT- ja KT-kaupan tavarantoimittajaraportointi

Yleistä

SOK antaa tavarantoimittajalle mahdollisuuden raportoida omien tuotteidensa myyntiä kuukausitasolla ja ennusteita S-ryhmän tavarantoimittajaraportointijärjestelmästä (Tahti-raportointi, ennusteraportointi).

Mikäli usea henkilö yrityksessä käyttää tavarantoimittajaraportointia, tulee tietoturvasyistä jokaisella olla:

  • henkilökohtaiset käyttäjätunnukset ja salasana

Tavarantoimittajaraportointioikeudesta veloitetaan 25€/käyttäjä/kk ja laskutus tapahtuu kaksi kertaa vuodessa.
 

Tarvittavat asennukset ja käyttöönotto

Vaihe 1.

Asenna Symantec VIP Access -mobiilisovellus älypuhelimeesi asennusohjeen mukaisesti.

Vaihe 2.

Täytä Tavarantoimittajaraportoinnin perustietolomake.

Perustietolomakkeella annetuilla tiedoilla käyttäjälle luodaan ja toimitetaan erilliset tunnukset:

a.) etäyhteyden muodostamista varten käyttäjätunnus (ext-xxxxxxx) ja etäyhteyssalasana (toimitetaan tekstiviestillä numerosta 12147).

b.) tavarantoimittajaraportoinnin käyttöä varten käyttäjätunnus (ext-xxxxxxx) sähköpostilla ja salasana tekstiviestillä Ässätuesta.

Huom! Käyttäjätunnus (ext-xxxxxxx) on sama etäyhteyttä ja tavarantoimittajaraportointia varten, mutta salasana on eri. Kirjautumisen helpottamiseksi tavarantoimittajaraportoinnin salasana kannattaa vaihtaa samaksi kuin etäyhteyden salasana.

Tunnusten toimittamisessa kestää joitain arkipäiviä ja ne tulevat eri tahoilta eri aikaan/päivinä. 
 


Raportoinnin aloittaminen

Kirjaudu etäyhteysohjelmaan ja tavarantoimittajaraportointiin kirjautumisohjeen mukaisesti.
 

Tunnusten poistaminen

Kun henkilökohtaisia tunnuksia ei enää tarvita, tavarantoimittaja vastaa henkilökohtaisten tunnusten poistamisesta täyttämällä Tavarantoimittajaraportointitunnusten poistolomakkeen.

Mikäli käytössä ei ole älypuhelinta

Valitse Tavarantoimittajaraportoinnin perustietolomakkeen valikosta "Ei älypuhelinta käytössä, tilataan Symantec HW Token –laite". Laite korvaa älypuhelimeen asennettavan mobiilisovelluksen.
 

Lisätiedot

Mahdolliset kysymykset ja yhteydenotot ongelmatilanteissa assatuki.partner@sok.fi.

Huom! S-ryhmä ei vastaa raportoinnin kirjautumisongelmista jotka saattavat johtua esim. yrityksen palomuuriestoista.