Noin 40 S-ryhmän toimipisteen katolle asennetaan aurinkopaneelit vuoden sisällä. Pohjoismaiden suurimman katoille asennettavan aurinkosähköjärjestelmähankkeen myötä S-ryhmästä tulee Suomen suurin aurinkosähkön tuottaja. Hanke tukee osaltaan kaupparyhmän uutta, kunnianhimoista ilmastotavoitetta vähentää päästöjä miljoona tonnia.
S-ryhmä lähtee rautakauppa- puutarha- ja sisustuskisaan uusin asein. Uuden ajan rautakaupan lippulaivoissa eli Kodin Terroissa rohkaistaan suomalaisia aloittamaan remontti kohti unelmien kotia pienin suurin muutoksin.
Kansainvälinen MKG Hospitality-ON on jälleen nimennyt Radisson Blun Euroopan johtavaksi Upper Ups-cale -hotelliketjuksi. Radisson Blu on johtava hotellibrändi kokonsa ja kattavuutensa puolesta. Ketjuun kuuluu 186 hotellia ja lähes 45 000 hotellihuonetta pääkaupungeissa, lentokenttien läheisyydessä ja suuris-sa lomakohteissa. Radisson Blu on pitänyt johtopaikkaa vuodesta 2010 lähtien.
Vastikään Suomen vastuullisimmaksi valitussa hotelliketjussa kerätään vaikka kumisaappaita niitä tarvitseville lapsille. Sokos Hotelleissa tehdään vuoden varrella paljon sosiaalisia vastuullisuustekoja, joilla halutaan vähentää yhteiskunnallista eriarvoisuutta. Vastuullinen hotelli on omassa lähiyhteisössään myös kestävä yhteistyökumppani.
Suomen Radisson Blu Hotellit panostavat asiakkaan yksilölliseen hyvinvointiin ja vähentävät tarjoamansa ruoan ympäristövaikutuksia. Oman kehon kuunteluun sekä Satokausikalenteriin perustuva uudistunut Brain Food -kokousruokavalio yllättää, luo hyvää oloa ja antaa yksilöille mahdollisuuden tehdä kestäviä valintoja ruokailun kautta.
S-ryhmän tammi–maaliskuun veroton vähittäismyynti kasvoi 3,9 prosenttia ja oli 2 667 miljoonaa euroa. Kasvua oli erityisesti kotimaan päivittäistavarakaupassa. Sekä isot marketit että pienemmät myymälät olivat vahvassa vedossa.
Järjestyksessä toiset Unen SM-kisat järjestettiin 5.-6.4. Radisson Blu Seaside Hotelissa. Kilpailujen näyttämönä toimivat jälleen hotellin uniikit Double King -huoneet. Kaksi King Size -kokoista vuodetta rinnakkain sisältävät huoneet on suunniteltu tarjoamaan poikkeuksellista nukkumismukavuutta ja elämyksellisyyttä ryhmille, lapsiperheille sekä kovassa kasvussa olevalle aasialaiskohderyhmälle.
Kotimaisten pienpanimoiden oluet nousevat paraatipaikoille Prismoissa ja S-marketeissa. Tarjolle tulee kymmenittäin uusia oluita. Uusia palveluita ja inspiraatiota oluenystäville tuo myös yhteistyö oululaisen startupin, Pint Pleasen kanssa. Pint Please -sovellus tuo paikalliset olutsuositukset, -arviot ja tiedot ajankohtaisista tuotteista suoraan käyttäjälle.
Aamiaislautaselle päätyy hotellissa sellaisia herkkuja, joita kotona ei syödä, kuten jäätelöä ja paahdettua pekonia. Sokos Hotels selvitti asiakaskyselyllä, mikä suomalaisille asiakkaille on hotelliaamiaisella tärkeintä. Vastauksia saatiin facebookin kautta lähes 16 000.
Aivojen perustehtävä on oppiminen: tiedon etsiminen ja käsittely sekä fiksujen päätösten tekeminen. Monesti ajattelemme oppimisen tapahtuvan koulussa, vaikka todellisuudessa myös kauppareissumme on täynnä opiskelua.
S-ryhmän ruokakauppojen hävikki on vähentynyt 17 prosenttia vuodesta 2014. Laskua kiihdytti viime vuonna erityisesti punalaputettujen elintarvikkeiden ilta-ale.
Sokos Hotellien parhaat asiakaspalveluteot, päälliköt sekä asiakkaat onnellisimmaksi tehneet hotellit palkittiin Jyväskylässä.
Tapoja käyttää Bonusta on monia: tunnistimme asiakasdatamme perusteella neljä keskeisintä bonustelijaryhmää. Monella suomalaisella on S-Tilillään pieni "lottovoitto" piilossa.
Mämmi on mielipiteitä jakava pääsiäisherkku. Monille ehdoton klassikko, joillekin inhokki. Mutta missä mämmiä syödään paljon, missä ei juurikaan? Onko Mämmi-Suomi kahtiajakautunut? Totuus on selvinnyt. Tässä listaukset: Mämmi-Suomi topit ja flopit, olkaa hyvä.
SOK vetää pois markkinoilta 250 gramman pakkauksessa myytyjä Rainbow Jogurttirahkoja. Takaisinveto koskee tuotteita EAN-koodilla 7340011461319. Parasta ennen -päiväykset purkeissa ovat 24.3.2018, 31.3.2018, 7.4.2018 ja 14.4.2018. Tuotteen on valmistanut saksalainen DMK GmbH.
Nielsenin myymälärekisteri kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuuden kasvaneen viime vuonna 0,5 prosenttiyksikköä. Osuus on nyt 45,9 prosenttia. Asiakaskäyntien määrä S-ryhmän ruokakaupoissa kasvoi viime vuonna yli 10 miljoonalla.
Helsingin keskeisimmällä paikalla sijaitseva, vuoden 1952 olympialaisiin avautunut hotelliklassikko uudistuu. Original Sokos Hotel Vaakunan kaikki huoneet, huonekerrokset sekä hotelliaula uudistetaan talon alkuperäinen henki säilyttäen. Työt aloitetaan huhtikuussa 2018, ja ne valmistuvat alkuvuodesta 2019.
S-ryhmä rekrytoi tänä keväänä 14 uutta traineeta eri toimialoilleen. S-Trainee-ohjelma on väylä ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille nuorille S-ryhmän tulevaisuuden avaintehtäviin.
Haastajana marketmeikkien myynnissä ollut Prisma on aloittanut kirin. Miss Beauty London -meikkisarjan lanseeraus marraskuussa käänsi myynnin nousuun. Nyt kierroksia lisätään glitterillä ja kansainvälisistä verkkokaupoista tutun suosikkisarja MakeUp Revolutionin lanseerauksella.