USEIN KYSYTTYÄ

Yleiset S-mobiilin ohjeet

Mikä on S-mobiili?

S-mobiili on S-ryhmän asiakasomistajille sekä S-Pankin asiakkaille tarkoitettu mobiilisovellus, joka sisältää asiakasomistajuuteen sekä S-Pankin asiakkuuteen liittyviä palveluja.

Kuka S-mobiilin palvelut tarjoaa?

S-mobiilin palvelut tarjoavat S-Pankki Oy ja Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK). S-Pankki vastaa S-mobiilin pankki- ja sijoituspalvelutoiminnallisuuksista ja SOK Oma kauppa- ja ABC-mobiilitankkaustoiminnallisuuksista.

Miten kirjaudun S-mobiiliin?

Tarvitset ensimmäiseen kirjautumiseen verkkopankkitunnukset. Kun kirjaudut S-Pankin pankkitunnuksilla, saat kaikki S-mobiilin palvelut käyttöösi. Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen saat avattua pankin ja sijoitukset pelkällä verkkopankin salasanalla. Muita osioita voit käyttää ilman salasanaa.

Jos kirjaudut S-mobiiliin muun pankin pankkitunnuksilla, saat käyttöösi Oma kauppa -osion, jossa voit tarkastella muun muassa bonustietojasi, takuukuittejasi, sähköisiä kuittejasi ja sinulle tarjottavia etuja. Sähköiset kuitit näet sen jälkeen kun olet ottanut ne käyttöön S-mobiilissa. Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen sinun ei tarvitse kirjautua palveluun uudelleen.

Miten käytän S-mobiilia turvallisesti?

S-mobiilin käyttö on turvallista. Huolehdi kuitenkin älypuhelimesi turvallisesta säilyttämisestä ja käytöstä. Lataa älypuhelimeesi sovelluksia vain turvallisista lähteistä. Älä kierrä puhelimesi teknisiä rajoituksia.

Jos kadotat laitteen, jolla olet kirjautuneena S-mobiilin tai muutoin ilmenee vaara tai epäilys S-mobiilin oikeudettomasta käytöstä, ota yhteyttä S-Pankin pankkitunnusten sulkupalveluun ja pyydä sulkupalvelua estämään palvelun käyttö. Löydät sulkupalvelun numeron S-mobiilista, tunnuslukutaulukostasi ja osoitteesta www.s-pankki.fi.

Millä puhelimilla S-mobiilia voi käyttää? Voiko sovellusta käyttää myös tabletilla?

S-mobiilia voi käyttää iPhone-, Android- ja Windows-älypuhelimilla ja esimerkiksi Android- sekä iPad-tableteilla. Varmista, että käytössäsi on seuraavat tai uudemmat käyttöjärjestelmät: Android 4.4, iOS 8.0 ja Windows Phone 8.

Toimiiko S-mobiili älykelloissa?

S-mobiili toimii Apple Watchissa. S-mobiilin Apple Watch -sovelluksen käyttöä varten sinun on ladattava ensin älypuhelimeesi S-mobiili-sovellus. Älykellosovellukseen pääset kirjautumaan samalla salasanalla kuin älypuhelinsovellukseenkin. Apple Watch -sovelluksessa käytössäsi ovat Oma kauppa-, S-Pankki-, Sijoitukset- ja ABC-mobiilitankkaus-osio. Voit tarkastella bonuskertymääsi, nähdä tiliesi ja korttiesi käytettävissä olevan saldon, sijoitussalkkujesi yhteenlasketun arvon ja tankata ABC-mobiilitankkauksella.

Mitä voin tehdä S-Pankki-osiossa?

Näet kaikkien samojen tilien, korttien ja salkkujen tiedot kuin S-Pankin verkkopankissakin. Voit muun muassa maksaa laskuja ja tarkastella tulevia laskujasi, seurata tili- ja korttitapahtumia, muuttaa kortin ostorajoja ja käyttöaluetta sekä siirtää rahaa omien tiliesi välillä ilman tunnuslukua.

Mitä voin tehdä Sijoitukset-osiossa?

Voit tarkastella rahastosijoituksiasi, seurata rahastojen kehitystä, myydä ja ostaa rahastoja sekä aloittaa Bonuksesi säästämisen rahastoon.

Vakuutukset

Miten saan Vakuutukset-osion käyttööni?

Voit ottaa Vakuutukset-osion käyttöösi, jos olet täysi-ikäinen ja S-ryhmän asiakasomistaja. Saat osion käyttöösi menemällä Vakuutukset-osioon ja valitsemalla Ota käyttöön.

Mitä voin tehdä Vakuutukset-osiossa?

Vakuutukset-osiossa voit

  • tarkastella omia vakuutuksiasi
  • tarkastella vakuutuslaskujasi
  • siirtää vakuutuslaskun eräpäivää
  • laskea Vakuutukset-osiossa myytävien vakuutusten hinnan laskurilla
  • ostaa Älyhenkivakuutuksen
  • tehdä puhelimitse vahinkoilmoituksen suoraan korvauspalveluun
  • tarkistaa vakuutusmaksuista kertyneen S-ryhmän Bonuksen 12 viime kuukauden ajalta
  • soittaa suoraan sinua palvelevaan LähiTapiolan toimipisteeseen tai lähettää viestin LähiTapiolan verkkopalveluun
  • tarkistaa, missä sinua lähin LähiTapiolan toimipiste sijaitsee
  • tutustua muihin LähiTapiolan sinulle tarjoamiin etuihin ja palveluihin
Mihin otan yhteyttä, jos Vakuutukset-osio ei toimi tai tarvitsen apua sen käytössä?

Voit ottaa yhteyttä LähiTapiolan asiakaspalveluun. Löydät yhteystiedot Vakuutukset-osion alareunasta.

Mistä voin lukea Vakuutukset-osioon liittyvät käyttöehdot?

Voit tutustua käyttöehtoihin tästä.

ABC-mobiilitankkaus

Mikä ABC-mobiilitankkaus on?

ABC-mobiilitankkauksen avulla voit maksaa polttoaineostoksesi ABC-asemalla muutamalla näpäytyksellä. Maksaminen on helppoa ja nopeaa, sillä osto veloitetaan suoraan palveluun ilmoittamaltasi S-Etukortti Visalta. Voit lisäksi tarkistaa reittiohjeet sinua lähimmälle ABC-asemalle ja seurata autosi polttoaineenkulutusta.

Miten saan ABC-mobiilitankkauksen käyttööni?

Valitse S-mobiilissa ABC-mobiilitankkaus-välilehti. Valitse Ota käyttöön ja etene palvelun sinulle antamien ohjeiden mukaisesti.

Miten ABC-mobiilitankkaus toimii?

Pääset mobiilitankkaamaan seuraavasti:

  1. Aja ABC-mobiilitankkausasemalle.
  2. Avaa S-mobiili ja valitse ABC-mobiilitankkaus-osio.
  3. Valitse puhelimestasi mittari, josta haluat tankata. ABC-mobiilitankkaus tunnistaa automaattisesti, millä asemalla olet.
  4. Tankkaa auto. Maksu veloitetaan automaattisesti palveluun ilmoittamaltasi S-Etukortti Visalta.

Varmista, että sekä puhelimesi käyttöjärjestelmä että S-mobiili-sovellus ovat päivitettyinä viimeisimpään versioon. Valitse S-mobiilissa ABC-mobiilitankkaus-välilehti. Valitse Ota käyttöön ja etene palvelun sinulle antamien ohjeiden mukaisesti.

Mihin otan yhteyttä, jos tankkaaminen ABC-mobiilitankkauksella ei onnistu?

Ota yhteyttä S-ryhmän asiakasomistajapalveluun numeroon 010 76 5858, ma-pe klo 8-20 (0,088 €/min).

OTA S-MOBIILI KÄYTTÖÖN

1

Lähetä viesti LATAA numeroon 18313.

2

Lataa sovellus saamasi linkin kautta.

3

Ota sovellus käyttöön S-Pankin verkkopankkitunnuksilla.

HERÄSIKÖ KYSYMYKSIÄ?

Vastauksia löydät täältä.