29.10.2018

Herkku-hurmiota ilmassa – Bistro ja Preps nousivat hiteiksi

Keskiviikkona Helsingin keskustan Stockmannin alakerrassa avautunut Suomen ensimmäinen Food Market sai lentävän lähdön. HOK-Elannon omistamassa Food Market Herkussa kävi avauspäivästä sunnuntaihin mennessä yli 36 000 asiakasta. Tämä on 60 prosenttia enemmän edellisviikkoon verrattuna.

Ota Food Market Herkku Facebookissa seurattavaksesi, niin tiedät mitä Herkussa tapahtuu
https://www.facebook.com/foodmarketherkku/

Tsekkaa myös Herkun verkkosivut
https://foodmarketherkku.fi

 

 

 

 

– Vaikuttaisi siltä, että onnistuimme siinä, mitä tavoittelimme. Uusi tarjonta toimii: pizzauunit ovat paistaneet levypizzaa täydellä höökillä, smoothiekoneet ovat surranneet ja Bistron kokeilla eivät ole päivän tunnit meinanneet riittää herkkuannosten taikomiseen. Avauksen jälkeisinä päivinä täällä oli paikoin jopa hurmoksellinen tunnelma, Food Market Manager Milli Teivaala Helsingin keskustan Herkusta kuvaa.

Herkku-hurmos näkyi myös myynnissä. 25-paikkainen Bistro oli loppuviikon ja viikonlopun ajan täynnä asiakkaita. Sieltä myytiin yli 1 000 annosta, joista suosituimmaksi nousi huippukokki Eero Vottosen reseptillä tehty kalakeitto á la Vottonen.

– Bistro tarjoaa ravintolaelämyksen keskellä kauppaa ja myös inspiraatiota kotikokkaukseen. Kokit valmistavat annokset asiakkaiden edessä ja näin kuka tahansa voi ottaa oppia annosten valmistukseen. Koska raaka-aineet ovat Herkun tuotteita, voi annoksia valmistaa myös kotona, konseptia kehittänyt valikoimapäällikkö Sari Miettunen SOK:lta kertaa Bistron toimintalogiikkaa.

Uudesta kasviskeitaasta Fresh Barista myytiin liki 1 000 smoothieta ja lähes 2 000 pulloa vastapuristettua appelsiinimehua. Supersuosioon nousseet, ravintolatasoiset Preps-valmisruoat myytiin loppuun moneen kertaan. Suosituimmiksi Prepseiksi nousivat Lohi & Lämminperunasalaatti, nautafile & Spianata ja Scampi Tom Yam. Suosikkiaterioita valmistettiin tyhjentyneisiin hyllyihin myymälässä jatkuvalla syötöllä.

– Asiakkaiden innostus on henkilökunnalle parasta mahdollista kiitosta. Samaan aikaan meidän pitää muistaa, että varsinainen tulikoe on menestyä pitkällä tähtäimellä. Siihen ei yhden viikon onnistuminen auta. Päämääränä on kehittää Herkkua tästä eteenpäin aina vain paremmaksi joka päivä, yhdessä asiakkaiden kanssa, Milli Teivaala painottaa.

Vaikka vasta keskustan lippulaivamyymälä on remontoitu, näkyvät Food Market -konseptin valikoimamuutokset myös muissa pääkaupunkiseudun Herkuissa sekä Turussa ja Tampereella. Isommat remontit muissa Herkuissa ovat edessä myöhemmin.