10.11.2017

S-ryhmä vahvasti esillä Arena-rekrytointimessuilla

S-ryhmä oli hyvin edustettuna 8.11. Arena-messuilla, Suomen suurimmassa kauppatieteiden opiskelijoiden ja työnantajien tapaamisessa. Ilmassa oli positiivista pöhinää, kun s-ryhmäläiset huippuasiantuntijat – johtajat ja S-Trainee-nuoret – kohtasivat sadoittain tulevaisuuden kykyjä.

Arena-messut:

  • Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ja Hankenin yhdessä järjestämät Arena-messut on vakiinnuttanut asemansa tärkeimpänä työnantajien ja opiskelijoiden välisenä kohtaamispaikkana.
  • Kokoaa vuosittain 60–70 yritystä ja 2000–3 000 opiskelijaa.
  • Lue lisää Arenasta täältä

S-ryhmän ständillä kävi kova kuhina läpi Arena-messupäivän. Paikalla oli kymmenen S-ryhmän johtotason edustajaa sekä useita S-Trainee-ohjelmaan osallistuneita. S-ryhmäläisten huippujengi sekä vilkkaista keskusteluista virinnyt hyvä pöhinä houkuttelivat ständille arviolta tuhat nuorta.

– Johtajat keskustelivat, sparrasivat ja verkostoituivat opiskelijoiden kanssa. Oli upeaa seurata, millaista heittäytymistä johdoltamme löytyi keskustelutuokioihin. Mielenkiinto tutustua oli ehdottomasti molemminpuolista! tapahtumaan osallistunut HR-harjoittelija Janne Lahtinen SOK HR-tiimistä kertoo.

Päivän puheenaiheet kattoivat koko kaupan alan kirjon: vähittäiskaupasta ravintolabisnekseen, markkinoinnista vastuullisuuteen, taloudesta henkilöstön kehittämiseen – ja kaikkea siltä väliltä.

Meillä on mahdollisuudet vaikka mihin

S-ryhmän ständillä korostettiin kaupparyhmän tarjoamia laajoja ja monipuolisia työmahdollisuuksia. "Meillä on mahdollisuudet vaikka mihin" -teema sekä jälleen keväällä käynnistyvä S-Trainee-ohjelma olivat vahvasti esillä.

– Tuleva S-Trainee-haku herätti kiinnostusta opintojaan viimeistelevien joukossa. Meillä oli loistava porukka kertomassa tästä ainutlaatuisesta mahdollisuudesta, sillä meistä monella on S-Trainee-kokemusta joko tutorin, mentorin tai traineen näkökulmasta. Itse aloitin tammikuussa Jollas Instituutin ja SOK:n yhteisenä traineena. Toimin nyt hankintapäällikkönä SOK Vähittäiskaupan ketjuohjauksessa, tapahtumaa S-ryhmän osalta toteuttanut Minna Mikkilä kertoo.

Päivän aikana s-ryhmäläiset kokosivat tiedot noin 50 potentiaalisesta S-Trainee-kandidaatista.

S-ryhmä nuorille tutuksi

– S-ryhmän henkilöstöstä 25 prosenttia, eli noin 10 000 on nuoria alle 25-vuotiaita. Nuoret ovat meille erittäin tärkeä kohderyhmä, jolle haluamme viestiä tuhansista työelämän mahdollisuuksistamme. Arena-messuille ja muihin vastaaviin tapahtumiin osallistuminen on yksi tapa vahvistaa S-ryhmän työnantajakuvaa nuorten keskuudessa, HRD-johtaja Pekka Ruuth kuvailee onnistuneen päivän antia.

– Ständillämme virinnyt hyvä fiilis ja johdon sitoutuminen välittyivät varmasti kaikille mukana olleille, hän kiittää.

 

Ladataan kommentointia...