Usein kysyttyä - Osoitteenmuutos

Tarvitseeko minun ilmoittaa osoitteenmuutoksesta?
Ei, sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa osoitteenmuutosta. Jos olet tehnyt virallisen muuttoilmoituksen maistraatille, päivittyy uusi osoitteesi meille automaattisesti väestötietojärjestelmän kautta. Muuttoilmoitukset voi tehdä osoitteessa www.posti.fi/muuttoilmoitus/ Jos sinulla on osoitepalvelukielto, sinun täytyy käydä henkilökohtaisesti toimipaikassa päivittämässä osoitetietosi. Huomioi, että asiakasomistajapostin osoitepoiminta tehdään jo alkukuusta, joten seuraava posti voi vielä tulla vanhaan osoitteeseen. Jos olet sopinut postisi kääntämisestä uuteen osoitteeseen, tulee asiakasomistajaposti sinulle noin viikon viiveellä. Mikäli vielä seuraavakin posti tulee vanhalla osoitteella, ota yhteys asiakaspalveluumme, niin tarkistamme osoitetietosi.
Miten toimin jos minulla on osoitepalvelukielto?
Mikäli sinulla on väestötietojärjestelmässä päivityksen esto, on osoitteenmuutos tehtävä henkilökohtaisesti Sokoksen tai Prisman asiakaspalvelupisteessä. Muutoksen tekemisen yhteydessä tarkistetaan henkilöllisyys virallisesta henkilöllisyystodistuksesta. Voit myös ilmoittaa muuttuneen osoitteen sähköpostitse hok-elanto.aop(at)sok.fi. Tarkistamme osoitteenmuutoksen väestötietojärjestelmästä. Mikäli sinulla on S-Pankin pankkitunnukset, voit tehdä osoitteenmuutoksen ottamalla yhteyttä puhelimitse Asiakasomistajapalveluun (010 76 60210 ma – pe 8-20 (0,088 €/min) tai lähettämällä viestin S-Pankin verkkopankissa.
Miten toimin jos muutan ulkomaille?
Päivitämme S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä olevat osoitteet väestötietojärjestelmästä joten osoite päivittyy automaattisesti ulkomaan osoitteeksi eikä asiakasomistajapostia enää lähetetä
Miten toimin jos nimeni muuttuu?
Nimenmuutokset päivittyvät rekisteriimme automaattisesti väestötietojärjestelmästä n. 2 viikon kuluttua nimenmuutoksesta. Kortit eivät uusiudu automaattisesti, vaan ne täytyy tilata erikseen uudella nimellä. Maksuttoman käteiskortin voit tilata sähköisesti sivussa olevan linkin tai toimipaikan kautta. Maksuominaisuuskortti täytyy tilata henkilökohtaisesti toimipaikan kautta. Kortin uusinnasta menee S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu. Mikäli sinulla on väestötietojärjestelmässä päivityksen esto, tulee sinun asioida henkilökohtaisesti S-ryhmän toimipaikassa esim. Prisman tai Sokoksen asiakaspalvelupisteessä, jossa nimenmuutos voidaan ottaa vastaan. Ota mukaasi uudella nimellä varustettu henkilötodistus tai maistraatista saatava virkatodistus.
Kuinka kauan kestää ennen kuin asiakasomistajaposti tulee uuteen osoitteeseeni?
Asiakasomistajapostin osoitepoiminta tehdään jo alkukuusta, joten seuraava posti voi vielä tulla vanhaan osoitteeseen. Jos olet sopinut postisi kääntämisestä uuteen osoitteeseen, tulee asiakasomistajaposti sinulle noin viikon viiveellä. Mikäli vielä seuraavakin posti tulee vanhalla osoitteella, ota yhteys asiakaspalveluumme (010 76 60210 ma – pe 8-20 (0,088 €/min), niin tarkistamme osoitetietosi.
Toimitetaanko asiakasomistajaposti väliaikaiseen osoitteeseeni vaikken ole tehnyt virallista muuttoilmoitusta?
Päivitämme S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä olevat osoitteet väestötietojärjestelmästä. Jos et ole tehnyt virallista muuttoilmoitusta väestörekisteriin ja haluat kuitenkin asiakasomistajapostin väliaikaiseen osoitteeseen tulee sinun asioida henkilökohtaisesti S-ryhmän toimipaikassa esim. Prisman tai Sokoksen asiakaspalvelupisteessä.