Usein kysyttyä - Bonus

Mistä voin seurata bonusostojani?
Bonusostoistasi saat tietoa
  • Omalta S-kanavalta
  • S-mobiilipalvelusta
  • S-Pankin verkkopankin kautta
  • S-ryhmän toimipaikkojen S-Etukorttipäätteistä, joita on Sokoksissa, Prismoissa ja S-marketeissa
  • Kuukausittaisesta sähköpostikirjeestä
Omalle S-kanavalle pääset myös S-Pankin verkkopankin kautta.
Mistä saa Bonusta?
Bonusta saa kaikista ostoista S-ryhmän toimipaikoissa Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Kun esität S-Etukorttisi bonustoimipaikan kassalla, kirjautuu Bonuksesi automaattisesti maksutavasta riippumatta. Bonusta saat myös yhteistyökumppaneiltamme.
Miten saan Bonusta laskutuspartnereilta?
Laskutuspartnerit ovat niitä S-ryhmän Bonusta myöntäviä yhteistyökumppaneita, jotka laskuttavat asiakasomistajaa. Bonuksen kertymisen edellytyksenä on rekisteröityminen yhteistyökumppanille. Laskutuspartnereita ovat LähiTapiola, Elisa, Saunalahti, Niemi Palvelut ja Vantaan Energia. Rekisteröityminen tapahtuu ilmoittamalla laskun saajan jäsennumero laskuttajalle. Jäsennumero löytyy aina S-Etukortista, S-Etukortin mukana tulevalta korttisaatteelta sekä asiakasomistajapostin bonuslaskelmalta. Tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen saat laskutuspartnerien nettisivuilta.
Miten perheenjäsenet voivat kerryttää Bonusta?
Kaikille perheenjäsenille kannattaa hankkia omat S-Etukortit iästä riippumatta. Näin koko perheen ostokset kirjautuvat yhteiseen bonusostokertymään. Käteiskortin voit tilata verkkosivuiltamme, soittamalla maksuttomaan numeroon 0800 9 8500 tai käymällä toimipaikassamme. S-Etukortin maksuominaisuuksilla voi tilata verkkopankista tai toimipaikastamme. Lisätietoa S-Pankin verkkosivulta.
Kuinka paljon Bonusta voin saada?
Bonusta maksetaan aina, kun talouden ostot ylittävät 50 euroa kuukaudessa. Bonusta maksetaan 1 – 5 %. Mitä enemmän kertyy ostoja, sitä suurempi on bonusprosentti.
Miten Bonus maksetaan?
Bonus maksetaan suoraan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutiliksi määritellylle tilille S-Pankkiin.
Mitä tarkoittaa tuplabonus?
Tuplabonuskampanja-aikana tehdyistä ostoksista saa kaksinkertaisen Bonuksen. Tuplabonus ei tarkoita, että ostosumma tuplaantuu, vaan ostot kirjautuvat sellaisenaan bonuslaskelmaan ja maksettava Bonus kyseisessä myymälässä tehdyistä ostoista kaksinkertaistuu. Jos esim. bonusprosentti kuukauden yhteenlasketuista ostoista on 5 %, niin tuplabonuksen myöntävästä liikkeestä tehdyistä ostoista saa silloin 10 %:n Bonuksen. Katso tuplabonustaulukko
Voinko tarkastella bonusostojani matkapuhelimella?
Kyllä, S-mobiilipalvelusta näet mm. bonustiedot ja sinulle kertyneen maksutapaedun määrän.
Mistä rinnakkaisjäsen näkee bonuskertymän?
Myös rinnakkaisjäsenet voivat seurata talouden tietoja Omalta S-kanavalta. Kaikki asiakasomistajatalouteen kuuluvat henkilöt näkevät palvelusta koko talouden yhteisen bonuskertymän, maksutapaetukertymän, paljonko on matkaa seuraavaan bonusportaaseen ja erittelyn omista ostotapahtumistaan.
Aiemmin minulle tuli vielä bonusrahoja, kuinka saan Bonuksen jatkossa?
Aiemmin Bonukset maksettiin bonusrahasetelinä. Nykyisin Bonus ja muut etuudet maksetaan asiakkaan etujenmaksutilille. Etujenmaksutilin voit avata Prisman tai Sokos Helsingin asiakaspalvelupisteessä tai jättää yhteydenottopyynnön maksuttomaan numeroon 0800 98500. Toimipaikassa käydessäsi voit samalla tehdä korttitilauksen tilin käyttöä varten. Jatkossa Bonus kirjautuu tilillesi aina kuukauden 10. päivä ja on saman tien käytettävissä.

Lisätietoa.
Miten toimin jos bonusostoni kirjautuu väärälle kuukaudelle?
Mikäli Bonuksesi on kirjautunut väärälle kuukaudelle, ota yhteyttä asiakasomistajapalveluun. Korjaus voidaan suorittaa vasta kuluvan kuukauden päättymisen jälkeen. Mahdollisen hyvityksen laskemista varten tarvitaan tieto molempien kuukausien toteutuneesta bonuskertymästä. Bonusostoja koskevat selvityspyynnöt on esitettävä vuoden sisällä kyseisestä ostotapahtumasta.
Voiko Bonuksen ohjata muun kuin S-Pankin tilille?
Ei voi. Bonus maksetaan vain S-ryhmän oman rahalaitoksen tilille, eli S-Pankkiin. S-ryhmässä pyritään aina kustannustehokkuuteen, jotta asiakasomistajan saama hyöty olisi mahdollisimman suuri. Bonuksen ohjaaminen muiden pankkien tileille aiheuttaisi ylimääräisiä kustannuksia.
Milloin Bonusta ei saa?
Bonus kertyy yksityishenkilöiden ja heidän taloutensa ostoista. Yrityskortilla maksettaessa tai yrityksille tehdyistä ostoista ei myönnetä Bonusta. Bonusta ei kerry
  • sopimushinnoitelluista tai laskutettavista ostoista
  • välitysmyynnistä, kuten Veikkauksen Online- ja arpamyynnistä ja pääsylipuista
  • matkakorttien latauksista.
  • pullopanttien palautuksista
  • lahjakorttien ostosta
  • tupakkatuotteista
Miksei Bonus kerry pullonpalautuksista?
Pullopantin osuus kirjataan bonusostoksi siinä vaiheessa, kun ostat pullot ja maksat pullopantin. Kun palautat pulloja, hyvitetään panttina ollut summa, joka siis vähennetään ostostesi loppusummasta.
Miksei Bonus kerry lahjakortin ostosta?
Lahjakortin ostaja ei saa Bonusta, vaan Bonuksen saa lahjakortin käyttäjä maksaessaan bonusostoja lahjakortillaan. Kustakin ostosta myönnetään Bonusta vain yhteen kertaan, eikä sitä näin ollen voi myöntää sekä lahjakorttia ostettaessa että sillä maksettaessa. S-ryhmän lahjakorttikauppa
Mikä on Oma S-kanava?
Oma S-kanava on kirjautuneen asiakkaan henkilökohtainen S-kanava. Se on paikka, missä voit seurata etujen, mm. Bonuksen kertymistä sekä hallinnoida omaa asiakkuuttasi. Oma S-kanava palvelee henkilökohtaisella sisällöllä jokaista asiakasomistajatalouteen kuuluvaa. Oman S-kanavan etusivulla näet koosteen ajankohtaisista asiakasomistajaeduista. Vaikuttaminen –osiossa voit ilmoittautua sinua kiinnostaviin asiakaspaneeleihin sekä tarkastella paneelituloksia. Bonus ja ostot –osiossa näet Bonukseen, maksutapaetuun ja muihin rahana maksettaviin etuihin liittyviä tietoja. Täältä löydät myös sähköiset takuukuitit tekemistäsi ostoksista. Voit myös tilata ilmaisen, kerran kuussa lähetettävän bonusviestin puhelimeesi. Omat tiedot ja palvelut –osiossa ylläpidät omaa asiakkuuttasi mm. päivittämällä yhteystietojasi ja tilaamalla uutiskirjeitä. Koska Oma S-kanava on henkilökohtainen palvelu, se edellyttää kirjautumista. Palveluun kirjaudut www.s-kanava.fi-sivun oikeasta yläreunasta S-tunnuksella tai S-Pankin verkkopankkitunnuksilla. Voit myös siirtyä Omalle S-kanavallesi suoraan ilman eri kirjautumista S-Pankin verkkopankista. S-tunnus on henkilökohtainen. Se muodostuu käyttäjätunnuksesta sekä salasanasta, jotka voit itse määritellä.S-tunnuksen voit luoda verkossa kirjautuessasi Omalle S-kanavalle. Aluksi sinun tulee tunnistautua pankkitunnuksillasi (pankkien TUPAS tunnistepalvelu). Tunnistautumiseen voit käyttää seuraavien pankkien pankkitunnuksia: S-Pankki, Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP-Pohjola, POP, Säästöpankki, Tapiola Pankki ja Ålandsbanken. Luomasi S-tunnus liitetään S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä oleviin tietoihisi.
Miten saan Bonusta Elisa Saunalahdelta?
Lue lisää Elisa Saunalahden Bonuksen kertymisestä Elisan nettisivuilta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/s-bonus/
Miten ilmoitan Elisa Saunalahden -liittymän Bonukseen ja milloin Bonus alkaa kertyä?
Kun tilaat Bonukseen oikeuttavan liittymän tarkistamme asiakasomistajuutesi, ja rekisteröinti tapahtuu tässä yhteydessä automaattisesti. Bonusta alkaa kertyä rekisteröitymisen jälkeen alkavalta uudelta laskutuskaudelta. Lisätietoa Saunalahden asiakaspalvelusta.