3.10.2013

Tampereen Sokoksessa Design on Pop!

Tampereen Sokoksen tavaratalojohtaja Maija Korpela on jo useamman vuoden ajan miettinyt, miten pukeutumisen osastolle saataisiin perusvalikoimasta poikkeavia tuotteita.

Pop up -kauppa toimii niin, että Sokos tarjoa myyntipaikan ja Design On Tampere ry vastaa suunnittelusta ja tuotteistuksesta.  Reilun vuoden aikana nähdään 14 eri suunnittelijan tuotteita.

– Myymme lähiruokaa, joten miksi emme tarjoaisi myös lähivaatteita, Korpela pohti. Niin alkoi Tampereen Sokoksen yhteistyö tamperelaisten suunnittelijoiden kanssa. Sokoksen yhteistyökumppanina on Design On Tampere ry.

Sokoksen pukeutumisen osastot ovat kokonaisuudessaan uudistuneet. Design On Tampereen Pop up -kaupan lisäksi osastoille on saatu kansainvälisiä tuotemerkkejä. Pop up -kauppa toimii niin, että Sokos tarjoa myyntipaikan ja Design On Tampere ry vastaa suunnittelusta ja tuotteistuksesta.  Reilun vuoden aikana nähdään 14 eri suunnittelijan tuotteita. Joka kuukauden ensimmäisenä lauantaina suunnittelija itse on paikan päällä kertomassa tuotteistaan klo 13–16.

– Haluamme tehdä lähivaatteita tunnetuksi myös niille, jotka eivät uskaltaudu pienempiin putiikkeihin. Sokoksessa asioidessa on helppo pistäytyä myös Pop up -kauppaan, Korpela kertoo.

– Olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhön. Saimme vapaat kädet Pop up -kaupan toteuttamiseen. Suunnittelin kaupan miljöön kalusteineen yhdessä Liisa Urrilan kanssa, DOT ry:n toiminnanjohtaja Emilia Kiialainen kertoo.

Lokakuun loppuun asti Sokoksessa nähdään MUKA VA:n vaatteita ja asusteita, jotka ovat materiaalintuotannosta lähtien lähituotteita.

– Tämä on meille mahtava tilaisuus esitellä tamperelaista suunnittelua ja pienempiä vaatemerkkejä, jotka eivät muuten pääsisi esille tällaisiin paikkoihin, Kiialainen kommentoi.  – Olemme saaneet myös uutta asiakasvirtaa, hän jatkaa.

Miten myynti on sitten tässä haastavassa taloudellisessa tilanteessa lähtenyt käyntiin?

–  Tällaiset asiat kiinnostavat aina. Taantuman keskelläkin osa ihmisistä haluaa erottautua persoonallisella pukeutumistyylillä.  Design Pop up on herättänyt mielenkiintoa ja väkeä on käynyt mukavasti, myös uutta asiakaskuntaa, Korpela kertoo. – Myös miesten lähivaatteille olisi kysyntää, hän jatkaa.

Uutinen koskee toimipaikkoja:
Sokos
Katso toimipaikat
Uutinen koskee ketjun Sokos toimipaikkoja:
Ketju: Sokos
S-kanavan sisällöt asiasanalla: Naisten muoti