24.5.2011

Lehdistötiedote 24.05.2011

Uudistunut S-kanava on entistä asiakaslähtöisempi

S-ryhmän palvelut verkossa yhteen kokoava S-kanava on uudistunut. Päivitetyn ilmeen lisäksi uusi S-kanava lupaa entistä helpompaa ja asiakaslähtöisempää otetta.

  • S-kanavan uudistustyön johtotähtenä on ollut tehdä asiakkaidemme näköinen S-kanava. Tavoitteen saavuttamiseksi asiakkaita on kuunneltu moneen otteeseen uudistusta suunniteltaessa, viimeisen kerran vielä maalis–huhtikuussa tehdyssä laajassa tutkimuksessa, S-kanavan päällikkö Päivi Bergman SOK:lta kertoo.

Tutkimusten perusteella S-kanavalta kaivattiin S-ryhmän palvelutarjonnan, tuotteiden ja etujen entistä selkeämpää esittelyä. Toiveisiin on vastattu palvelujen näkyvyyttä kasvattamalla ja sivuston rakennetta yksinkertaistamalla. Entistä suuremman painoarvon ovat saaneet erityisesti S-ryhmän verkkokaupat ja muut sähköiset palvelut.

  • Uudella S-kanavalla asiakkaan ei tarvitse tuntea S-ryhmän yritysrakennetta tai ketjuja entuudestaan.  Asiakasta puhutellaan suoraan hänen tarpeistaan lähtien: kun käyttäjä tulee sivustolle, häneltä kysytään esimerkiksi "mitä tulit tekemään", mistä avautuu polku S-kanavan suosituimpiin palveluihin. Palveluja voi myös etsiä myös aiempaa monipuolisemmin kartan, paikkakunnan, ketjutyypin tai tiettyjen teemakokonaisuuksien, kuten Ruoka ja juoma tai Koti ja asuminen, kautta, Bergman kertoo.

Uudella S-kanavalla käyttäjä hyötyy muiden käyttäjien tekemisistä: esimerkiksi etusivulla näkyy käyttäjien eniten tekemät haut, kun taas edut on mahdollista järjestää tykätyimmyysjärjestykseen. Uutta on myös se, että S-ryhmän Facebook-sivut näkyvät upotettuina suoraan S-kanavan sisällä.

Verkkopalvelun uudistuminen ei jää tähän, vaan on vasta ensimmäinen askel pitkässä kehityspolussa.

  • Tulevaisuudessa S-kanavaan tulee kirjautumismahdollisuus ja sen myötä entistä yksilöllisempää ja räätälöidympää viestintää. Tulemme panostamaan vahvasti myös erilaisiin vuorovaikutuksellisiin elementteihin, Bergman kertoo.

Mitä mieltä olet uudistuneesta S-kanavasta? Jätä meille palautetta klikkaamalla tästä