4.11.2008

Osuuskaupan tiedote 04.11.2008

Satakunnan Osuuskaupalla jo 50 000 asiakasomistajaa

Satakunnan Osuuskauppa perustettiin vuonna 1917, ja tuolloin allekirjoitetussa Satakunnan Osuuskaupan sopimuskirjassa mainitaan osuuskaupan tarkoitukseksi jäsenten taloudellisen toimeentulon helpottamisen ja myyntiliikkeen harjoittamisen jäsenten yhteiseksi eduksi. Tänäkin päivänä osuuskaupalla on samat tavoitteet; toiminnan päämääränä on etujen ja palvelujen tuottaminen asiakasomistajille.

   Asiakasomistajakehitys on Satakunnan Osuuskaupassa ollut huimaa; vuoden 2000 alussa asiakasomistajia oli 21 407, ja nyt vajaa kahdeksan vuotta myöhemmin siis jo 50 000. Tähän on päästy asiakasomistajien palveluja ja etuja kehittämällä. Ravintolatoiminta on laajentunut viime vuosina mm. ravintola Amarillon avauksella v. 2005, ABC Kiikoinen avattiin v. 2006, Buffa- ja Fiesta!-ketjut on tuotu Poriin ja tämän vuoden marraskuussa Poriin avataan ravintola Torero. Myös market- ja tavaratalokaupan saralla on tapahtunut paljon: S-markettien lukumäärä on lisääntynyt muutaman vuoden sisällä viidellä (Paratiisinmäki ja Lukkarinsanta Porissa, Merikarvia, Kankaan-pääntori, Noormarkku), Prisman laajennus valmistui tämän vuoden keväällä ja Kodin Terra avautuu ensi vuonna. Pienten lähikauppojen verkostoa on myös kehitetty; uusina myymälöinä on avattu tänä vuonna Sale Sampola ja Sale Vanha-Ulvila, lisäksi Luvialla avataan joulumyyntiin uusi Sale-myymälä, jonka oheen tulee myös ABC-jakelimo. Viime vuonna aloittanut S-Pankki on sekin lisännyt asiakasomistajien etuja mm. kilpailukykyisillä tilikoroillaan. Satakunnan Osuuskaupan työntekijämäärä on myös noussut 2000-luvulla huimasti; alle viidestäsadasta työntekijästä noustaan tämän vuoden loppuun mennessä Kodin Terran rekrytoinnin valmistuttua noin tuhanteen työntekijään.

    Satakunnan Osuuskaupan 50 000. asiakasomistaja on Jetta Marila Porista. Hän kertoo olleensa pitkään toisen kaupparyhmän asiakas, mutta liittyneensä Satakunnan Osuuskaupan asiakas-omistajaksi tekemänsä hintavertailun vuoksi. Hintavertailu osoitti, että laajat valikoimat ja edulliset hinnat yhdistettynä ostoksista kertyvään Bonukseen tekevät osuuskaupan asiakasomistajuuden Jetalle kannattavimmaksi vaihtoehdoksi. Jetta otti myös heti S-Etukortin aktiiviseen käyttöön ostosten maksamisessa.

   50 000. asiakasomistaja palkittiin 50 000 sentillä sekä hotelliviikonlopulla Sokos Hotel Vaakunassa Porissa.