31.8.2015

Osuuskaupan tiedote 31.08.2015

Radisson Blu Marina Palace viettää vastuullisten tekojen kuukautta

Syyskuu on perinteinen Radisson Blu -hotellien vastuullisten tekojen kuukausi. Maailmanlaajuisesti toteutettavan Responsible Business Action Monthin tavoitteena on lisätä sekä hotellien henkilökunnan, asiakkaiden että yhteistyökumppaneiden tietoisuutta ympäristö- ja yhteiskunnallisista asioista erilaisin teoin ja tapahtumin.

Lisätietoja:
Radisson Blu Marina Palace, hotellipäällikkö Ulla Lähtevänoja, puh. 050 388 3415

Tänä vuonna valtakunnalliseksi tukikohteeksi on valittu HelsinkiMission Nuorten Kriisipiste, joka tarjoaa helposti saatavaa, maksutonta ammattiapua ja tukihenkilöitä 12-29 -vuotiaille nuorille ympäri Suomea. Radisson Blu Marina Palacessa asiakkaat voivat kuukauden aikana lahjoittaa varoja nuorten yksinäisyyttä vastaan muun muassa tekstiviestillä, ostamalla nettikaupasta nuoren "pelastusrenkaan", lisätä haluamansa summan hotelli- tai ravintolaskuunsa tai ostaa tukituotteita.

- Meillä on lisäksi hotellin vastaanotossa lahjoituslipas, johon voi tiputtaa ylimääräiset kolikot. Lisäksi lahjoitamme jokaisesta myydystä hotellimaskotistamme, Yrre-Oravasta, lyhentämättömänä 2 euroa Nuorten Kriisipisteelle. Syyskuun ajan ravintolassamme on tarjolla menu, jonka hinnasta lahjoitamme puolestaan 3 euroa, kertoo hotellipäällikkö Ulla Lähtevänoja.

Radisson Blu Marinan henkilökunta aloittaa vastuullisuuskuukauden tiistaina 1.9.2015 klo 14 omalla vastuullisuustempauksellaan, joka kulkee teemalla "Pidetään ympäristö siistinä". Hotellin henkilökuntaa jalkautuu Aurajoen rantaan jakamaan koiranulkoiluttajille ilmaisia koirankakkapussirullia. Tempaus toteutetaan yhteistyössä Eukanuban kanssa.

- Vaikka vastuullisuus on syyskuussa voimakkaasti esillä, niin meillä Radisson Blu Marina Palace Hotellissa työskennellään vastuullisesti vuoden jokaisena päivänä. Viime talvena meille myönnettiin Green Key -ympäristömerkki, joka tähtää matkailusektorin henkilöstön ja asiakkaiden ympäristötietoisuuden vahvistamiseen. Meillä asiakas voi napata vaikka polkupyörän hotellilta lainaksi autoilun sijaan tai halutessaan vaikuttaa siihen kuinka usein hänen kylpyfroteet tai lakanat vaihdetaan. Henkilökunta vaikuttaa esimerkiksi sekajätteen määrään järkevällä jätteenkäsittelyllä. Lisäksi kiinnitämme huomiota hävikin määrään ja siivouksessa käytetään ympäristöystävällisiä pesuaineita. Vuoden varrella mukaan mahtuu monia muitakin vastuullisuustekoja, kuten päiväkoti-ikäisten tapakoulutusta, vanhusten tapaamista sekä lukuisiin hyväntekeväisyystapahtumiin osallistumista, kertoo hotellipäällikkö Ulla Lähtevänoja.

                     

 

 

 

Uutinen koskee toimipaikkoja:
Radisson Blu Hotels
Katso toimipaikat
Uutinen koskee ketjun Radisson Blu Hotels toimipaikkoja:
S-kanavan sisällöt asiasanalla: Radisson blu marina palace, Vastuullisuus