24.9.2013

Osuuskaupan tiedote 24.09.2013

Lapset päivittivät Rosson ruokalistaa

Rosso-ravintolat kutsuivat suomalaislapset tammi–helmikuussa 2013 järjestettyyn lasten jälkiruoka-annoksen suunnittelukilpailuun. Vastauksia ja jälkiruokatoiveita saapui noin 700 ympäri Suomea. Ehdotuksissa korostuivat annoksen herkullisuus ja hauska ulkonäkö. Valtakunnalliseksi voittaja-annokseksi valittiin turkulaisen Hilkka Lappalaisen Ohukaisunelma. Annos ilmestyi Rosso-ravintoloiden lasten ruokalistalle syyskuussa viikolla 38.

–Annoskisa on erinomainen ja hauska tapa selvittää tärkeän kohderyhmämme toiveita. Kisan aiheeksi valikoitui lasten toiveesta jälkiruoka. Tämä kertoo siitä, että perheissä on terveellisen ruoan ohella myös joskus lupa herkutella, kertoo Rosso Brand Manager Merja Helistö. –Jälkiruoka oli kisan aiheena ensimmäistä kertaa. Erityisen mielenkiintoista kisassa oli se, että ehdotuksista suuri osa sisälsi pannukakkuja, ohukaisia ja jäätelöä. Perinteiset jälkiruoat ovat siis edelleen lasten kestosuosikkeja, hän jatkaa.


Paikalliseksi voittajaksi valittiin Anise Vauhkonen

Popcornsuklaapirtelö-niminen jälkiruoka-annos voitti kilpailun Tampereella. Anise Vauhkonen ja hänen perheensä saavat palkinnoksi herkullisen illallisen Rossossa. Rosso-ravintolat järjestävät lapsille ruoka-annoksen suunnittelukilpailun joka toinen vuosi uuden ruokalistan ilmestymisen alla. – Anisen annos erottui joukosta herkullisuudellaan. Popcornidea oli hauskasti keksitty, Rosso Koskipuiston ravintolapäällikkö Lasse Haapa kertoo.

Valtakunnallinen voittaja-annos päätyi Rosso-ravintoloiden ruokalistalle. – Tervetuloa meille maistamaan koko kilpailun voittanutta Hilkan Ohukaisunelmaa, Lasse kehottaa.


Lisätietoja:
Lasse Haapa, Rosso Koskipuiston ravintolapäällikkö, puh 010 7672374
 

S-kanavan sisällöt asiasanalla: Lapset, Ravintolat