13.1.2017

Osuuskaupan tiedote 13.01.2017

Kuhinalla kehitetään Hämeenmaan arkea ja asiakaspalvelua

Osuuskauppa Hämeenmaa otti vuodenvaihteessa käyttöön koko henkilöstölle tarkoitetun mobiilisovelluksen. Kuhina on palvelu, joka auttaa työpaikan arjen parantamisessa ja mahdollistaa ideoiden nopean leviämisen. Sen avulla kehitetään Hämeenmaan asiakaspalvelua ja liiketoimintaa. Pelillisyys on vahvasti mukana, ja käyttäjää palkitaan aktiivisuudestaan hunajalla.

  • Kuhina-mobiilisovellus

    Kuhina-sovellus on nyt kaikkien hämeenmaalaisten ulottuvilla.

Kuhina on osuuskaupan 2700 työntekijän oma, älypuhelimeen ladattava sovellus.
─ Kuhinaan jätetään ideoita ja työhön liittyviä huomioita, kuvan kanssa. Feedissä näkyvät muiden ideat, joita voi kommentoida. Käyttäjäkokemus vastaa tätä päivää, ja mehiläisiin viittaava ulkonäkö on vimpan päälle, kuvailee Hämeenmaan asiakkuusjohtaja Henri Häikiö.

Kuhinan avulla halutaan osallistaa ja kuulla henkilöstöä. Jokaiseen syötettyyn ideaan tulee vastaus, ja käytyihin keskusteluihin reagoidaan johdossa. Myös asiakasnäkökulma on vahva, sillä tavoite on löytää ja luoda ideoita osuuskaupan liiketoiminnan kehittämiseksi.
─ Hämeenmaalla on kymmeniä miljoonia asiakaskäyntejä vuodessa. Näissä kohtaamisissa syntyy paljon oivalluksia. Nyt henkilöstöllämme on helppo ja konkreettinen tapa tuoda näitä esiin. Parhaat ideat saadaan nopeasti kaikkien tietoon ja sitä myötä käytäntöön, Henri Häikiö jatkaa.

Pontimena parempi johtaminen ja kulttuurinmuutos
Kuhina sitouttaa käyttäjänsä pelillisin keinoin ja koukuttaa toimeliaisuudesta kertyvällä hunajalla, jota voi vaihtaa palkinnoiksi. Palvelun ideoivat yhdessä Hämeenmaan henkilöstö ja asiakaskokemuksen strateginen muotoilu- ja ohjelmistoyritys Roger Studio.
─ Kuhinassa on ennen kaikkea kyse johtamisen ja kulttuurin muutoksesta. Valta ja vastuu työn ja toiminnan kehittämisestä siirtyy osin johdolta työyhteisölle itselleen. Päätöksenteko tuodaan lähelle ja läpinäkyväksi. Tämä on täysin uudenlaista johtamis- ja kehittämiskulttuuria, jollaista harvoin suomalaisissa yrityksissä on. Hämeenmaa on tässä edelläkävijä, Roger Studion designjohtaja Milla Sumelius sanoo.

 

Lisätiedot:
Osuuskauppa Hämeenmaa, asiakkuusjohtaja Henri Häikiö, puh. 050 359 6789
Roger Studio Oy, designjohtaja Milla Sumelius, puh. 040 410 4128