8.9.2008
2 kommenttia

Lehdistötiedote 08.09.2008

8.9.2008 NetPosti osaksi S-Pankin verkkopankkia

S-Pankki tarjoaa uudenlaisen tavan hoitaa sähköiset laskut

S-Pankki ja Itella ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Itellan sähköinen asiointipalvelu, NetPosti, liitetään kiinteäksi osaksi S-Pankin verkkopankkia.

"NetPostin kautta pystymme tuomaan verkkopankkiin täysin perinteisten paperilaskujen näköiset sähköiset laskut. Lisäksi verkkopankkiin on tuotavissa muutkin sähköiset asiakirjeet, kuten esimerkiksi palkkalaskelmat. Tämä tekee verkkopankistamme entistä monipuolisemman", sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Ylihurula uskoo sähköisten laskujen käyttämisen yleistyvän huomattavasti, kun laskujen tiedot ovat jatkossa yhtä helposti luettavissa kuin paperiversioissakin.

Itellan konsernijohtaja Jukka Alhon mukaan yhteistyö yhdistää verkkopankkiasioinnin ja sähköisen asiaviestinnän, ja sujuvoittaa näin arkisten asioiden hoitamista.

"Kuluttajat voivat hoitaa samassa palvelussa koko laskuprosessinsa laskun vastaanottamisesta maksamiseen ja arkistointiin saakka. On hienoa, että S-Pankki kehittää verkkopankkiaan näin ennakkoluulottomasti ja täysin uudella tavalla", Alho toteaa.

Ylihurulan mukaan Itellan vahva panostus sähköisen asioinnin kehittämiseen ja kyky hallita isoja asiakasmääriä sekä NetPostin käyttäjiltä saatu positiivinen palaute tekivät yhteistyön aloittamisesta helppoa.

Yhteistyön myötä S-Pankin asiakkaat voivat liittää verkkopankkiinsa sähköisen, älykkään arkiston.

"Tärkeät asiaviestit, kuten laskut, vakuutussopimukset, palkka- ja takuukuitit ovat maksuttomasti ja järjestelmällisesti arkistoituna yhdessä paikassa verottajan vaatimusten mukaiset kuusi vuotta", toteaa johtaja Antero Sarèn Itellan NetPosti-palvelusta.

Lisätietoja:
Johtaja Antero Sarèn, NetPosti-palvelut, Itella Oyj, puh 040 826 8649, antero.saren@itella.com
Toimitusjohtaja Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100 tai 050 388 3800, pekka.ylihurula@sok.fi

S-Pankki Oy on SOK:n (Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta) 100 %:sti omistama tytäryhtiö. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin 1 000 S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelimitse S-Pankki asiakaspalvelun kautta. S-Pankilla on tällä hetkellä yli 1,9 miljoonaa asiakasta, joista lähes 550 000 käyttää verkkopankkia. Lisätietoa osoitteesta www.s-pankki.fi.