25.1.2008

Lehdistötiedote 25.01.2008

25.1.2008 S-ryhmä tehostaa sähköisten palveluidensa seurantaa

Yli 80 digitaalista palvelua pyörittävä S-ryhmä tehostaa sähköisten palveluidensa seurantaa. Yhteistyökumppanikseen S-ryhmä valitsi Snoobin.

Yritysten panostukset sähköisiin palveluihin ja markkinointiin sähköisissä kanavissa ovat kasvaneet voimakkaasti viime vuosina. Samalla on kasvanut tarve arvioida sähköisten palveluiden hyödyllisyyttä, investointien onnistumista ja markkinoinnin tehokkuutta verkossa.

Sähköistä palvelutarjontaansa vahvasti kehittänyt S-ryhmä otti harppauksen kohti tehokkaampaa seurantajärjestelmää valitsemalla Snoobin ryhmän yhteiseksi ratkaisuksi. Tavoitteena oli löytää ratkaisu, jossa yhdistyy selkeä liiketoimintalähtöinen raportointi, koko ryhmään sopiva toimintamalli, vahva suomalainen tukiorganisaatio ja raportoinnin helppokäyttöisyys. Kansainvälisen tarjouskilpailun perusteella Snoobi osoittautui parhaiten S-ryhmää palvelevaksi vaihtoehdoksi.

– Tuotteen lisäksi meidät vakuutti Snoobin kotimainen osaaminen ja ammattimainen tukiorganisaatio. Heiltä saamme parhaan valtakunnallisen tuen, kehityspäällikkö Jaakko Sävilammi SOK Verkkoliiketoiminnasta perustelee.

Liiketoimintalähtöisyys on avainkysymys sähköisten palveluiden mittaamisessa. Yritys pystyy tekemään liiketoimintansa kannalta tärkeitä päätöksiä eksaktin tiedon avulla. Uusien ratkaisujen ansiosta myös markkinointipanostusten arviointi on entistä helpompaa ja tarkempaa.

– Ratkaisumme avulla yritys voi ohjata tehokkaasti esimerkiksi hakukonemarkkinointia ja muita sähköisiä markkinointitoimenpiteitä, kuvailee verkkoliiketoiminnan mittaamisen asiantuntija Pekka Koskinen Snoobista.

Pientoimijasta markkinajohtajaksi

Snoobi on noussut nopeasti Suomen johtavaksi sähköisten palveluiden seurannan asiantuntijaksi.

– Vuonna 2007 Snoobista tuli Suomen suosituin kaupallinen analytiikkaratkaisu. Nyt tehdyn Snoobin historian suurimman sopimuksen jälkeen asemamme markkinajohtajana on kiistaton, arvioi Snoobin toimitusjohtaja Jukka Ropponen.

Nopea kasvu on heijastunut yritysprofiiliin. Muutama vuosi sitten Snoobia luonnehdittiin pieneksi ohjelmistoyhtiöksi. Nyt se on kasvanut palvelutaloksi, jonka toiminnassa asiakaspalvelu, tuki- ja myyntitoiminnot ovat ajaneet teknologian edelle.

Omaa liiketoimintaa kehitetään jatkuvasti ja kansainväliset markkinat siintävät jo snoobilaisten mielissä. IT-alalle tyypillinen kasvun mukanaan tuoma vauhtisokeus ei ole iskenyt Snoobiin.

– Pidämme nykyisistä asiakkaistamme huolta, emmekä anna kasvun häiritä nykyasiakkaiden palvelemista. Snoobille on tärkeää huolehtia sekä pk-sektorista että suuryrityksistä, linjaa Ropponen

Lisätietoja:  

SnooBI Oy, toimitusjohtaja Jukka Ropponen, p. 0400-423 910, e-mail: jukka.ropponen@snoobi.com

SOK Verkkoliiketoiminta, kehityspäällikkö Jaakko Sävilammi, p. +358 (0)1076 80287, e-mail: jaakko.savilammi@sok.fi

Snoobi on sähköistä liiketoimintaa tukeva tietotekniikan palvelutalo. Sen arvioitu liikevaihto vuonna 2008 on 2,7 miljoonaa euroa ja se työllistää 30 henkeä.

S-ryhmä on suomalainen osuustoiminnallinen kaupparyhmä.  S-ryhmän liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, auto- ja autotarvikekauppa sekä maatalouskauppa. Lisäksi S-ryhmään kuuluvat hankinnan ja logistiikan organisaatiot Inex Partners Oy, Intrade Partners Oy ja polttonesteiden hankintayhtiö NEOT. Vuoden 2007 lopulla avautui myös S-Pankki. Vuonna 2006 ryhmän myynti oli lähes 10 miljardia euroa. S-ryhmä työllistää noin 36 500 henkeä.