Med S-gruppen avses handelslag och SOK-koncernen med dess dotterbolag och intressebolag (t.ex. S-Banken). Med samarbetspartner avses företag som till exempel beviljar Bonus och/eller förmåner till ägarkunder, samt företag som samarbetar med S-gruppen, har gemensam marknadsföring eller köper medieexponering av S-gruppen. Se exempel på nationella bonuspartners.
Marknadsföringstillstånden lagras i S-gruppens ägarkunds- och kundregister. Tillstånden lagras även i S-Bankens kundregister, om det finns uppgifter om dig tidigare lagrade där. Uppgifterna ges eller säljs inte vidare.
Marknadsföringstillstånden du ger kan användas för allmän marknadsföring eller inriktning på innehåll som passar dig. Inriktningen baseras på uppgifter som lagras i S-gruppens ägarkunds- och kundregister eller S-Bankens kundregister.
Du kan ta bort marknadsföringstillstånden när som helst, till exempel i S-mobil, i S-användarkontot, i kundtjänst, eller direkt via e-postmeddelanden som du har fått från oss.