Vanliga frågor

Hur får jag ett S-Förmånskort åt mig själv eller för familjemedlem?

Du får S-Förmånskortet då du ansluter dig som ägarkund i ett handelslag.

Anmäl då du ansluter dig till handelslaget alla familjemedlemmar till ditt ägarkundshushåll, så de får var sitt S-Förmånskort. S-Förmånskortet är alltid personligt, så det lönar sig att beställa ett S-Förmånskort med lämpliga egenskaper till alla familjemedlemmar. Då alla familjemedlemmar tillhör samma ägarkundshushåll, bidrar alla inköp till summan av hushållets bonusköp. På så sätt kan man nå en högre bonusprocent; man får Bonus på alla familjemedlemmars inköp, och med S-Förmånskortet får var och en prisförmånerna som tillkommer ägarkunder.

Som huvudmedlem du kan inbjuda vuxen person eller lägga till en minderåring barn i ditt ägarkundshushållet i Oma S-kanava eller på Ägarkundstjänst och S-Banken -servicepunkt (de flesta Prisma och Sokos, vissa S-marketar). Du kan också fylla i ansökan i S-gruppens verksamhetställen. Om du har S-Bankens bankskoder, du kan inbjuda eller lägga till person också per telefon S-gruppens ägarkundtjänst tfn 010 76 5859 må-to kl. 9-20, fr kl. 9-18 (0,084 €/min). Din identitet säkerställs med bankskoder.

Om personer i ägarkundshushållet vill förse sitt S-Förmånskort med betalegenskaper kan ansökan riktas till S-Banken.