Usein kysytyt kysymykset

Mitä minun pitää tehdä, jotta saan Bonusta LähiTapiolan vakuutusmaksuista?

Jos olet jo LähiTapiolan asiakas, sinun tulee rekisteröidä asiakasomistajuutesi LähiTapiolaan. Rekisteröinti onnistuu, kun olet vakuutuksenottajana ja/tai maksajana jossain Bonusta kerryttävässä vakuutuksessa. Jokaisen maksajana toimivan vakuutuksenottajan (= henkilön, jonka nimellä vakuutuslasku lähetetään) tulee rekisteröidä itse asiakasomistajuutensa.

Pitääkö minun tietää rekisteröitymisen yhteydessä S-Etukortin numero?

S-Etukortin numeroa ei tarvita rekisteröinnissä.

Mitä jos perheessämme on useampia vakuutuksenmaksajia? Miten rekisteröimme asiakasomistajuutemme LähiTapiolaan?

Kaikkien maksajien (nimi laskussa) tulee rekisteröidä henkilökohtaisesti asiakasomistajuus LähiTapiolaan, jotta Bonukset kertyvät kaikista vakuutusmaksuista.

Missä voin rekisteröityä?

Voit rekisteröidä asiakasomistajuutesi LähiTapiolaan verkossa, puhelimitse tai LähiTapiolan palvelupisteessä.

Voit rekisteröityä verkossa osoitteessa lahitapiola.fi/bonus (klo 7 – 23 ma-su). Rekisteröinti verkossa edellyttää pankkitunnuksia ja onnistuu kaikkien yleisimpien suomalaisten pankkien tunnuksilla. S-Etukortin numeroa ei tarvita rekisteröinnissä.

Rekisteröityminen puhelimitse onnistuu maksuttomassa palvelunumerossa puh. 0800 123 222 (klo 8-18 ma-pe).

Voit rekisteröityä myös LähiTapiolan palvelupisteessä. Lähimmän LahiTapiolan palvelupisteen tiedot löydät osoitteesta lahitapiola.fi.

Voinko rekisteröidä asiakasomistajuuteni LähiTapiolalle S-ryhmän tai S-Pankin asiakaspalvelupisteessä?

Ei voi. Asiakasomistajuuden rekisteröinti onnistuu verkossa osoitteessa lahitapiola.fi/bonus, LähiTapiolan palvelupisteessä ja maksuttomassa palvelunumerossa 0800-123 222.

Kuka rekisteröi alaikäisen vakuutuksenottajan asiakasomistajuuden (esim. mopovakuutus)?

Alaikäisen täytyy itse hoitaa rekisteröinti puhelinpalvelussa tai LähiTapiolan konttorissa.

Miksi minun pitää rekisteröidä itse asiakasomistajuuteni? Eikö S-ryhmä voi toimittaa tietojani LähiTapiolalle?

S-ryhmä ja LähiTapiola eivät luovuta asiakastietojaan toistensa käyttöön ilman asiakkaidensa lupaa, siksi rekisteröinti pitää tehdä itse. Rekisteröityessään asiakas antaa S-ryhmälle luvan välittää tiedon asiakasomistajuudesta LähiTapiolalle ja LähiTapiolalle luvan välittää tiedot maksettujen vakuutusmaksujen summasta S-ryhmälle Bonuksen maksamista varten.

Miten nopeasti asiakasomistajuuden rekisteröityminen tapahtuu LähiTapiolassa?

Rekisteröityminen tulee voimaan välittömästi. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä puhelimitse maksuttomaan palvelunumeroon 0800 123 222 (klo 8-18 ma-pe) tai käy LähiTapiolan toimipisteellä.

Voinko rekisteröidä asiakasomistajuuteni LähiTapiolalle, jos olen vasta pyytänyt tarjouksen LähiTapiolasta?

Asiakas voi rekisteröidä asiakasomistajuutensa LähiTapiolaan, kun hänellä on voimassa oleva vakuutussopimus tai hänet on merkitty erikseen maksajaksi johonkin Bonusta kerryttävään vakuutukseen.

Mitä vaikutuksia asiakasomistajuuden rekisteröimisellä LähiTapiolaan on?

Rekisteröitymisen yhteydessä S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä tarkistetaan, että henkilö kuuluu asiakasomistajatalouteen ja on siten oikeutettu kerryttämään Bonusta vakuutusmaksuistaan. Asiakkaan maksamat vakuutusmaksut kerryttävät jatkossa asiakasomistajatalouden bonusostokertymää.

Niille LähiTapiolan asiakkaille, joilla on S-Etukortissaan maksuominaisuus (S-Pankin Visa tai Private Label), toimitetaan rekisteröitymisen jälkeen LähiTapiolan yritystunnuksella varustettu uusi S-Etukortti. Uudessa S-Etukortissa on samat maksuominaisuudet kuin vanhassakin kortissa.