Usein kysytyt kysymykset

Miksi Bonus maksetaan vain S-Pankin tilille?

Osuuskaupan hallituksen päätöksen mukaisesti rahana maksettavat edut maksetaan S-ryhmän oman rahalaitoksen kautta. Jokaisella asiakasomistajalla pitää olla tili S-Pankissa saadakseen Bonuksen ja muut rahana maksettavat asiakasomistajaedut. Kaikille uusille asiakasomistajaksi liittyville avataan tili S-Pankkiin. Ilman tiliä ei voi saada Bonusta eikä muita rahana maksettavia etuja.

Etujen maksaminen S-Pankin tilille on myös asiakasomistajan kannalta helppoa ja järkevää: Tilille maksettu Bonus ei vanhene eikä häviä ja se kasvaa tilillä korkoa. S-Pankin tili on asiakasomistajalle vuosi- ja kuukausimaksuton.

Miksi Bonusta ei voi ohjata jonkun muun, kuin S-Pankin tilille?

Bonuksen ja muiden rahana maksettavien etujen maksaminen S-ryhmän oman rahalaitoksen tilille on osuuskaupan kannalta selvästi edullisin tapa maksaa asiakasomistajille kertyvät edut. S-ryhmässä pyritään aina mahdollisimman kustannustehokkaisiin prosesseihin, jotta asiakasomistajan saama hyöty voidaan maksimoida. Bonuksen ohjaaminen muiden pankkien tileille edellyttäisi muutoksia järjestelmiin ja aiheuttaisi ylimääräisiä kustannuksia.