Usein kysytyt kysymykset

Mihin ilmoitan osoitteenmuutoksen / nimenmuutoksen?

S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä olevat nimi- ja osoitetiedot päivitetään automaattisesti väestötietojärjestelmästä. Jos olet tehnyt virallisen nimenmuutoksen tai muuttoilmoituksen maistraattiin, niin pääsääntöisesti sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa siitä meille.

Automaattinen tietojen päivitys ei kuitenkaan ole mahdollista, jos sinulla on väestötietojärjestelmässä asiakasrekisterin päivityskielto tai turvakielto, tai asiakastietosi meillä ovat puutteelliset (esim. henkilötunnus puuttuu). Tällöin voit toimia seuraavasti:

  1. Jos et ole S-Pankin asiakas, voit ilmoittaa muuttuneen osoitteesi meille viestillä, soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min) tai Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä (useimmat Prismat ja Sokokset, valikoidut S-marketit). Tarkista lähin tästä.

  2. Pankkiasiakkuuteen tehtäviin asiakastietojen muutoksiin tarvitaan vahva tunnistus. Jos olet S-Pankin asiakas ja sinulla on S-Pankin verkkopankkitunnukset, voit tehdä osoitteenmuutoksen lähettämällä viestin S-Pankin verkkopankissa tai soittamalla S-Pankin asiakaspalveluun puh. 010 76 5800 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Jos sinulla ei ole S-Pankin verkkopankkitunnuksia, voit ilmoittaa muuttuneen osoitteesi Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteellä. Toimipaikassa tehtävän muutoksen yhteydessä henkilöllisyys tarkistetaan virallisesta henkilöllisyystodistuksesta.

Huomaathan, että nimesi muuttuessa tulee sinun itse tilata S-Etukortti uudella nimellä. Uuden käteiskortin voit tilata kätevimmin Omalla S-kanavalla. Jos kortissasi on maksuominaisuuksia, voit tilata uuden kortin S-Pankin verkkopankissa joko kortin tiedoissa tai viestillä. Maksukortin uusimisesta veloitetaan S-Pankin palveluhinnaston mukainen maksu.

Sähköpostiosoitteen sekä matkapuhelinnumeron voit päivittää itse Omalla S-kanavalla tai S-mobiilissa.