Vanliga frågor

Vilka förbättringar har man på sistone gjort i S-mobil?

De senaste updateringarna för S-mobil publicerades den 9.12.2019 (Android). Då gjorde vi de följande förbättringarna:

  • I Min egen butik under Raflaamo finns S-gruppens restauranger
  • Du kan förnya din kod till S-mobil med bankkoder till en annan bank eller mobilcertifikat
  • Många små korrigeringar och förbättringar av användarvänligheten

3.12.2019 (iOS) gjorde vi de följande förbättringarna:

  • I Min egen butik under Raflaamo finns S-gruppens restauranger
  • Du kan förnya din kod till S-mobil med bankkoder till en annan bank eller mobilcertifikat
  • Många små korrigeringar och förbättringar av användarvänligheten

4.11.2019 hämtade vi i Mina Köp -tjänst kalkylatorn för inhemsk ursprung, som visar åt dig den inhemska andelen av dina matinköp.

16.10.2019 gjorde vi de följande förbättringarna:

  • Förmånerna och tipsen i Min egen butik är lättare att hitta
  • Du hittar fler restaurangkedjor när du söker serviceställen
  • Du kan läsa av streckkoder enklare genom att hålla telefonen vågrätt
  • Du ser det totala beloppet av dina betalningar som förfaller per konto
  • Felet som gjorde att kommatecken-knappen inte visades i vissa enheter har åtgärdats
  • Som FIM:s kund kan du granska kapitalförvaltningsrapporter

20.9.2019 hämtade vi i Mina Köp -tjänst kolavtryckskalkylatorn, med den ser du hurdan är din matkorgs kolavtryck.

2.9.2019 (Android) och 16.9.2019 (iOS) gjorde vi de följande förbättringarna:

  • Det finns flera För dig-förmåner, det är lättare att bläddra bland dem och avståndet till närmaste serviceställe visas tydligare
  • Felet som i vissa situationer förhindrat elektroniska kassa- och garantikvitton från att visas har avhjälpts
  • Du kan redigera längden för ditt Spararen-mål
  • I avsnittet Placeringar kan du se portföljens kod, placeringskonton som är kopplade till portföljer och deras saldoprognos
  • I samband med att du bekräftar betalningar kan du via infoikonen se detaljerade uppgifter om alla betalningar
  • Som kund hos FIM får du tillgång till det nya FIM-avsnittet där du kan utnyttja individuella placerings- och kapitalförvaltningstjänster
  • Kompatibiliteten med Android Q har beaktats

25.6.2019 gjorde vi de följande förbättringarna:

  • Du ser de senaste och de närliggande förmånerna med ett enda skärmklick
  • Mina köp och alla kvitton finns närmare till hands
  • Användarvillkoren för appen finns nu lättillgängliga i avsnittet Jag
  • Du kan aktivera S-mobil även med mobilcertifikat och bankkoder till OmaSp (Med S-Bankens bankkoder får du tillgång till S-Bankens tjänster)
  • I fortsättningen kan du lösa in alla eller en del av dina Spararen-investeringar
  • Du kan kontrollera din användarkod till S-Bankens webbank i avsnittet Jag
  • Felet som uppstod när genomförda transaktioner skulle visas bland transaktionsuppgifterna i avsnittet Placeringar har åtgärdats
  • LokalTapiola LemmikkiHelppi, med vilken du har tillgång till en veterinär dygnet runt, året om
  • LokalTapiola HälsoHjälpen, med vilken du kommer till läkarmottagning även hemifrån soffan och samtidigt får du i gång ditt ersättningsärende

Nytt i S-mobilens iOS-version:

  • Nu har den hett efterlängtade funktionen Face ID lanserats! Du kan identifiera dig och även bekräfta order med Face ID

I S-mobilens Android-version också följande förbättringar:

  • Streckkodsläsaren har förbättrats
  • Meddelandefältet i avsnittet LokalTapiola töms nu automatiskt när du går tillbaka från kontaktformuläret
  • I avsnittet LokalTapiola anges nu även landsnumret till Finland i telefonnumren
  • Det totala saldot på konton med dispositionsrätt visas
  • Många ”Det uppstod ett fel-situationer” har åtgärdats

21.5.2019 gjorde vi de följande förbättringarna:

  • Dina inställningar i S-mobil överförs som sådan då du övergår till nya S-mobil och tar den i bruk.
  • Skalorna i kundnöjdhetsenkäten är sinsemellan likadana.
  • Felmeddelandena i S-mobil är klarare än förr.
  • Kontotransaktionerna visas på samma sätt som i webbanken.
  • Beloppet av Bonus som du har samlat uppdateras samtidigt på ingångssidan och på sidan Bonusköp.
  • Korrigering av förfallodagen för nästa lånebetalning.
  • Du kan öppna bilagan till e-fakturor med en Android-telefon.
  • Du kan lagra användarvillkoren på din terminal eller dela dem till en annan terminal då du tar appen i bruk.
  • Under Utbetalda förmåner ser du utom Bonus också de andra förmånerna som betalas ut, t.ex betalningssättsförmån.
  • I svenskspråkiga S-mobil kan du gå direkt till den svenskspråkiga tjänsten Mina inköp.
  • Du kan lösa in förmånskuponger samma dag som de börjar gälla.
  • Öppettidernas visning har förbättrats.
  • Dina kontaktuppgifter visas automatiskt i anknytning till responsen du ger.
  • Du kan öppna appen MobilePay direkt via en länk i S-mobil, om du redan har laddat ned MobilePay.