Vanliga frågor

Vad gör jag om jag tappar min telefon eller om den blir stulen? Hur använder jag S-mobil på ett säkert sätt?

Det är säkert att använda S-mobil. Observera dock att du själv ska se till att din smarttelefon förvaras och används på ett säkert sätt. Ladda endast ned appar från säkra källor till din smarttelefon. Försök inte kringgå de tekniska begränsningarna i din telefon.

Om du förlorar den enhet som du är inloggad i S-mobil med eller om det i övrigt finns en risk för eller misstanke om att S-mobil används orättmätigt, ska du kontakta spärrtjänsten för bankkoder och be att tjänsten spärras. Numret till spärrtjänsten för bankkoder är 09 6964 6820 (24 h/dygn, lna/msa). Om du ringer från utlandet, använd numret +358 9 6964 6820.

Om du är inloggad i S-mobil med bankkoder till någon annan bank, kontakta S-gruppens ägarkundstjänst på tfn 010 76 5859 (må–fr 8–20, 0,084 €/min.) och be att tjänsten spärras. Om du ringer från utlandet, använd numret +358 10 76 5859.