Vanliga frågor

Vad gör jag om jag tappar min telefon eller om den blir stulen? Hur använder jag S-mobil på ett säkert sätt?

Det är säkert att använda S-mobil. Observera dock att du själv ska se till att din smarttelefon förvaras och används på ett säkert sätt. Ladda endast ned appar från säkra källor (Google Play och Apple AppStore) och se efter datasäkerheten i din telefon.

Om du förlorar den enhet som du är inloggad i S-mobil med eller om det i övrigt finns en risk för, eller misstanke om, att någon missbrukar din S-mobil, ska du kontakta spärrtjänsten för bankkoder och be att tjänsten spärras. Numret till spärrtjänsten för bankkoder är 09 6964 6820 (24 h/dygn, lna/msa). Om du ringer från utlandet, använd numret +358 9 6964 6820. Om bankkoderna spärras, spärras S-mobil i alla registrerade enheter. Alternativt kan du även spärra enbart S-mobil i en viss enhet. Då ska du logga in på nytt med lösenordet till S-Bankens webbank på enheten i fråga. Du kan spärra S-mobil i en viss enhet genom att gå till webbanken och fliken Inställningar/S-mobil eller genom att du loggar in dig på S-mobil på en annan enhet: Jag / Identifiering / Inaktivera.

Om du är inloggad i S-mobil med bankkoder till någon annan bank, kontakta S-gruppens ägarkundstjänst på tfn 010 76 5859 (må-to kl. 9-20, fr kl. 9-18, 0,084 €/min.) och be att tjänsten spärras. Om du ringer från utlandet, använd numret +358 10 76 5859.