Vanliga frågor

Vad bör du göra om du inte har lyckats uppdatera S-mobil med den nya versionen?

Övergången till den nya versionen av appen kan medföra belastning. Belastningen framkommer i form av tillfälliga störningar när du aktiverar appen. Därför är det bra att senare försöka aktivera den på nytt. Om nerladdningen inte börjar kan du försöka med att stänga av VPN eller genom att växla mellan Wi-Fi och mobilt nätverk eller vice versa.

Det är också bra att läsa leverantörens instruktioner i appbutiken, t.ex. Google Play Butik på https://support.google.com/googleplay/answer/7513003?hl=sv och AppleStore på https://support.apple.com/sv-se/HT207165.

Vid behov kan du frigöra utrymme i enheten, t.ex. genom att ta bort appar eller bilder eller genom att tömma cacheminnet i inställningarna för Play Butik (-> lagringsutrymme). Detta kan du göra på olika sätt beroende på vilken telefonmodell du har, t.ex. i Nokia-telefoner: Inställningar -> Lagring -> Andra appar -> Google Play Butik, eller i Samsung-telefoner (A3): Inställningar -> Enhetsvård -> Lagring. Och klicka sedan på ”Frigör lagringsutrymme genom att radera oanvända data ...”.