Vanliga frågor

Vad bör du göra om du inte har lyckats uppdatera S-mobil med den nya versionen?

Övergången till den nya versionen av appen kan medföra belastning. Belastningen framkommer i form av tillfälliga störningar när du aktiverar appen. Därför är det bra att senare försöka aktivera den på nytt. Du kan också försöka byta från Wi-Fi till mobilnät eller tvärtom, om nedladdningen inte lyckas.

Det är också bra att läsa leverantörens instruktioner i appbutiken, t.ex. Google Play Butik på https://support.google.com/googleplay/answer/7513003?hl=sv och AppleStore på https://support.apple.com/sv-se/HT207165.

Vid behov kan du frigöra utrymme i enheten, t.ex. genom att ta bort appar eller bilder eller genom att tömma cacheminnet i inställningarna för Play Butik (-> lagringsutrymme). Detta kan du göra på olika sätt beroende på vilken telefonmodell du har, t.ex. i Nokia-telefoner: Inställningar -> Lagring -> Andra appar -> Google Play Butik, eller i Samsung-telefoner (A3): Inställningar -> Enhetsvård -> Lagring. Och klicka sedan på ”Frigör lagringsutrymme genom att radera oanvända data ...”.