Vanliga frågor

Vem kan ta garantikvittotjänsten i bruk och var?

Garantikvittotjänsten kan tas i bruk av alla kunder som hör till i ett ägarkundshushåll. Tjänsten tas i bruk i Oma S-kanava eller i S-mobil. Garantikvittona börjar lagras i tjänsten så snart du har aktiverat den elektroniska garantikvittotjänsten genom att godkänna användarvillkoren. Ibruktagandet av tjänsten kräver stark autentisering. Garantikvittona, som man får för inköp med S-Förmånskortet av varor med garanti på verksamhetsställen i kedjorna S-market, Prisma, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra, Sokos, Emotion och ABC med S-Förmånskortet, arkiveras därefter automatiskt i elektroniskt format. Tillsvidare får man inte elektroniska garantikvitton på S-gruppens webbutiker eller på S-gruppens verksamhetsställen utomlands.

I Oma S-kanava och S-mobil ser du garantikvittona på varor som du själv har köpt med ditt eget S-Förmånskort, inte t.ex. sådana som andra familjemedlemmar har köpt, eftersom garantikvittotjänsten är personlig.