Vanliga frågor

Vad är garantikvittotjänsten egentligen?

Garantikvittotjänsten är ett elektroniskt garantikvittoarkiv därifrån kvittona inte försvinner och där de förblir läsbara. Garantikvittotjänsten gör det enklare att förvara, arkivera och använda garantikvitton. Du kan granska endast din egna garantikvittoinformation i tjänsten. Garantikvittotjänsten är personlig. Därför visas garantikvittona endast i arkivet tillhörande för den person vars S-Förmånskort har använts vid köpet. Tjänsten erbjuds alla personer som tillhör ägarkundshushåll. Därför bör alla familjemedlemmar själva ta i bruk tjänsten genom att logga in på Oma S-kanava personligen.

Garantikvitton, som du får i anknytning till bonusköp, arkiveras automatiskt så snart du har aktiverat tjänsten i Oma S-kanava eller i S-mobil. Ibruktagandet av tjänsten kräver stark autentisering. Garantikvittodata förmedlas till tjänsten för köp av produkter med garanti på följande kedjor: S-market, Prisma, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra, Sokos, Emotion och ABC. Tillsvidare får man inte elektroniska garantikvitton för inköp på S-gruppens webbutiker eller verksamhetsställena i utlandet. Man kan kolla garantikvittona i S-mobil och i Oma S-kanava. I Oma S-kanava kan man också skriva ut garantikvittona.