ASIAKASTIETO TUO PALVELUUN LAATUA JA MERKITYKSELLISYYTTÄ

1.1.2024 alkaen säilytämme osaa asiakastiedoistasi pidempään.

Vuoden 2024 alusta alkaen ostotietojen ja tiettyjen asiakkuushistoriatietojen säilytysaikaa pidennetään asiakassuhteen keston ajaksi, mikä vastaa kaupan alan yleistä käytäntöä.  

Asiakkaan tarpeet etusijalla

Asiakastiedon avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä osuvampia ja paremmin yksilöllisiin tarpeisiin vastaavia palveluja ja etuja. Hyvä esimerkki tästä on Omat ostot -palvelu, jonka hyötylaskureiden avulla asiakas saa kiinnostavaa tietoa vaikkapa ostostensa kotimaisuusasteesta tai kasvisten osuudesta omassa ostoskorissaan.  

Kun asiakastietoa kertyy pidemmältä ajalta, voimme tunnistaa, analysoida ja ennakoida hitaitakin kulutustrendien muutoksia, mikä ohjaa meitä kehittämään palveluitamme entistä paremmiksi. Maailman viime vuosien tapahtumat ovat radikaalisti muuttaneet kulutuskäyttäytymistä. Pidemmän aikavälin tarkastelu auttaa myös analysoimaan kulutuskäyttäytymistä niin, etteivät tilapäiset muutokset ylikorostu. 

Säilytysajan muutos koskee vain osaa asiakastiedoista 

Tämä muutos koskee vain yllä olevassa taulukossa kuvattujen tietojen säilytysaikaa. Muutoin asiakastietojen säilytysajat pysyvät ennallaan.

  • Sinulla voi olla voimassa oleva asiakkuus S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä kahden eri asiakkuuden, S-käyttäjätiliasiakkuuden ja asiakasomistaja-asiakkuuden, kautta joko samanaikaisesti tai eriaikaisesti.  

    Asiakasomistaja-asiakkuus alkaa osuuskaupan jäseneksi tai asiakasomistajatalouteen liittymisestä ja päättyy asiakasomistajasopimuksen päättyessä henkilön erotessa osuuskaupan jäsenyydestä tai asiakasomistajataloudesta, jolloin myös oikeus S-Etukortin käyttöön päättyy.  

    Käsittelemme asioinnistasi kertynyttä tuotetasoista ostotietoa koko asiakasomistaja-asiakkuutesi voimassa olon ajan. Oikeutettuun etuun perustuva asiakastietojen käsittely analytiikkatarkoituksiin loppuu, kun et enää kuulu asiakasomistajatalouteen eli asiakasomistajasopimuksesi on päättynyt. Poistamme em. tiedon kuuden kuukauden kuluttua asiakasomistaja-asiakkuutesi päättymisestä.  

    S-käyttäjätili-asiakkuus syntyy, kun hyväksyt S-ryhmän digitaalisten palvelujen käyttöehdot eli teet S-käyttäjätilisopimuksen. Käsittelemme S-käyttäjätilillä kirjautuneena tekemiesi ostojen tuotetasoisia ostotietoja koko S-käyttäjätiliasiakkuutesi voimassaolon ajan. S-käyttäjätiliisi perustuva asiakkuus päättyy, kun pyydät tilin poistettavaksi tai et käytä tiliä kahteen vuoteen. S-käyttäjätiliisi liittyvät tuotetasoiset ostotiedot poistuvat asiakkuutesi päättyessä. 

Sinun oikeutesi asiakkaana

S-ryhmä haluaa suojata asiakasomistajiensa ja asiakkaidensa yksityisyyttä sekä tiedottaa aktiivisesti henkilötietojen suojaamisessa noudattamistaan periaatteista. Keräämme S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteriin asiakkaista muun muassa perustietoja ja yhteystietoja, tietoja osuuskaupan asiakasomistajuudesta, käyttöönotetuista palveluista, tietoja ostoista tuotetasolla sekä tietoa asiakkaan asettamista luvista ja kielloista. Käytämme ja säilytämme rekisterissä olevia tietoja tietosuojainformaation mukaisesti.  

Säilytämme jatkossa ostotietojasi ja tiettyjä asiakkuutesi historiatietoja koko asiakkuutesi ajan (katso yllä olevasta taulukosta tarkat tiedot).  S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteriin kuuluvana henkilönä sinulla on oikeus tarkistaa, oikaista ja vastustaa tietojesi käsittelyä. Lue lisää oikeuksistasi 

1. Voit halutessasi rajoittaa tietojesi käyttöä  

Jos haluat vastustaa muutoksen kohteena olevien asiakastietojen käsittelyä ja säilyttämistä, voit tehdä sen kieltämällä tuotetasoisen ostotiedon keräämisen ja hyödyntämisen tai tietojesi käyttämisen analytiikkaan ja asiakasryhmittelyyn. Huomaathan, että kielloilla on vaikutuksia S-ryhmän palveluihin kokonaisuutena ja ne rajoittavat myös omaa asiakaskokemustasi S-ryhmän palveluissa.  

Voit hallita tietojasi ja rajoittaa niiden käsittelyä kirjautuneena osoitteessa s-käyttäjätili.fi. Asiakasomistajana voit hallita ja rajoittaa tietojesi käyttöä myös S-Mobiilin Minä -osiossa (Omat tiedot > Kiellot).   

2. Voit pyytää poistamaan asiakastietojasi 

Sinulla on lähtökohtaisesti mahdollista pyytää poistettavaksi tietoja, joiden säilytykseen rekisterinpitäjällä ei ole lakiin perustuvaa säilytysvelvollisuutta. Jos et halua, että käsittelemme henkilötietojasi, voit pyytää poistettavaksi joko osan tai kaikki henkilötietosi. Huomaathan kuitenkin, että jos olet osuuskaupan asiakasomistaja eli jäsen, emme voi poistaa kaikkia tietojasi, koska osuuskuntalaki edellyttää pitämään jäsenluetteloa osuuskaupan jäsenistä ja kirjanpitolaki säilyttämään tositeaineistoa rahatapahtumista. Jos haluat tietojasi poistettavaksi, ota yhteyttä palautelomakkeella (valitse aiheeksi Asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus).

3. Voit tarkastaa asiakastietosi 

Voit tarkastaa, tulostaa ja tallentaa itsellesi kopion tiedoistasi S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä kirjautumalla osoitteessa s-käyttäjätili.fi. Löydät tallennetut tietosi kohdasta Omat tiedot/Rekisteritiedot. Henkilötietojen tarkastaminen edellyttää vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksilla. Voit myös tilata kopion meillä sinusta olevista tiedoista tekemällä tilauksen verkkolomakkeella. Lähetämme näin tilaamasi tiedot sinulle postissa kirjattuna kirjeenä. 

Usein kysytyt kysymykset

  • Voit valita kahdesta vaihtoehdosta:

    1. Sähköinen rekisteriotteen tarkistus (nopein ja helpoin tapa):
      • Kirjaudu henkilökohtaiselle S-käyttäjätilillesi osoitteessa https://s-kayttajatili.fi/.
      • Tunnistaudu palvelussa vahvasti omilla pankkitunnuksillasi.
      • Rekisteriotteesi löydät S-käyttäjätililtä kohdasta “Omat tiedot” ja sieltä “Omat tiedot/Rekisteritiedot”.
    2. Rekisteriotteen tilaaminen postitse:
  • S-ryhmä kerää asiakkaistaan muun muassa tietoja osuuskaupan asiakasomistajuudesta, tietoja käyttöönotetuista palveluista ja ostoista tuotetasolla, asiakkaan osoite- ja yhteistietoja, sekä asiakkaan asettamat lupa- ja kieltotiedot.

  • Sinulla voi olla voimassa oleva asiakkuus S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä kahden eri asiakkuuden, S-käyttäjätiliasiakkuuden ja asiakasomistaja-asiakkuuden, kautta joko samanaikaisesti tai eriaikaisesti.

    Asiakasomistaja-asiakkuus alkaa osuuskaupan jäseneksi tai asiakasomistajatalouteen liittymisestä ja päättyy asiakasomistajasopimuksen päättyessä henkilön erotessa osuuskaupan jäsenyydestä tai asiakasomistajataloudesta, jolloin myös oikeus S-Etukortin käyttöön päättyy.

    Käsittelemme asioinnistasi kertynyttä tuotetasoista ostotietoa koko asiakasomistaja-asiakkuutesi voimassa olon ajan. Oikeutettuun etuun perustuva asiakastietojen käsittely analytiikkatarkoituksiin loppuu, kun et enää kuulu asiakasomistajatalouteen eli asiakasomistajasopimuksesi on päättynyt. Poistamme em. tiedon kuuden kuukauden kuluttua asiakasomistaja-asiakkuutesi päättymisestä.

    S-käyttäjätili-asiakkuus syntyy, kun hyväksyt S-ryhmän digitaalisten palvelujen käyttöehdot eli teet S-käyttäjätilisopimuksen. Käsittelemme S-käyttäjätilillä kirjautuneena tekemiesi ostojen tuotetasoisia ostotietoja koko S-käyttäjätiliasiakkuutesi voimassaolon ajan. S-käyttäjätiliisi perustuva asiakkuus päättyy, kun pyydät tilin poistettavaksi tai et käytä tiliä kahteen vuoteen. S-käyttäjätiliisi liittyvät tuotetasoiset ostotiedot poistuvat asiakkuutesi päättyessä.

  • Asiakastasoiset asiakasryhmittelysi ovat osa henkilötietojasi S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä. Saat tiedon sinulle lasketuista asiakasryhmistä katsomalla omat tietosi S-käyttäjätilillä. Kirjaudu osoitteessa https://s-kayttajatili.fi/  ja navigoi välilehdelle Omat tiedot/Tarkasta rekisteritietosi. Asiakasryhmittelyistä on oma raporttinsa. Voit myös tilata rekisteriotteen verkkolomakkeella osoitteessa https://rekisteriotepyynto.s-kanava.fi/#/start.  Tällöin lähetämme rekisteriotteen tiedoistasi sinulle postitse kirjattuna kirjeenä.

     

  • Henkilötietojasi säilytetään ainoastaan niin kauan, kuin se on tarpeellista. S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä olevalle henkilötiedolle määritelty käsittelyperuste luo raamit säilytysajalle. Lakiin perustuvan henkilötiedon käsittelyn säilytysaika tulee annettuna suoraan laista. Sopimukseen, suostumukseen ja oikeutettuun etuun perustuvan henkilötietojen käsittelyn säilytysaika on rekisterinpitäjän määritettävissä. Näiden tietojen säilytysaikaan vaikuttaa myös tiedon tarpeellisuus virhetilanteiden selvityissä sekä asiakkuuden jatkuvuuden mahdollistamisessa.

    Asiakkaalla on lähtökohtaisesti mahdollisuus pyytää poistettavaksi tietoja, joiden säilytykseen rekisterinpitäjällä ei ole lakiin perustuvaa säilytysvelvollisuutta. Jos et halua, että käsittelemme henkilötietojasi, voit pyytää poistettavaksi joko osan tai kaikki henkilötietosi. Huomaathan kuitenkin, että jos olet osuuskaupan asiakasomistaja eli jäsen, emme voi poistaa kaikkia tietojasi, koska osuuskuntalaki edellyttää pitämään jäsenluetteloa osuuskaupan jäsenistä ja kirjanpitolaki säilyttämään tositeaineistoa rahatapahtumista. Jos haluat tietojasi poistettavaksi, ota yhteyttä:

  • Sinulla on oikeus rajoittaa historioituneen asuinpaikkasi postinumeron käsittelyä lisäämällä asiakastietoihisi Analytiikan ja asiakasryhmittelyjen kiellon. Tämä kielto poistaa asiakastiedoistasi asiakasomistajataloushistorian ja postinumerot, joissa olet asunut sekä bonusostohistoriasi. Se estää myös asiakastietojesi käyttämisen S-ryhmän liiketoiminnan kehittämiseksi tehtävään analytiikkaan sekä profilointiin ja asiakasryhmittelyihin.

    Voit päivittää kiellon:

    • kirjautumalla tietoihisi S-käyttäjätilille
    • asiakasomistajana S-Mobiilin Minä -osiossa (Omat tiedot > Kiellot).
    • asioimalla Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteessä (lähes kaikissa Prismoissa ja Sokoksissa)
    • lähettämällä pyynnön kiellon lisäämisestä palautelomakkeella (valitse aiheeksi asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus)
    • soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 (ma-pe 9-16, mpm/pvm)
  • Emme ole muuttamassa tiedon käyttötarkoituksia emmekä käsittelyperustetta. Ostotiedon keräämisen ja käsittelyn perusteena on tietosuoja-asetuksen määrittelemä rekisterinpitäjän oikeutettu etu.

    Olemme viestineet muutoksesta asiakkaille eri keinoin, sähköpostilla, S-mobiilissa sekä verkkosivuillamme.

    Sinulla on oikeus vastustaa niiden tietojen käyttämistä, joiden säilytysaikaa on pidennetty. Voit vastustaa tuotetasoisen ostotiedon käsittelyä lisäämällä asiakastietoisisi tuotetasoisen ostotiedon käsittelyn eston.

    Voit vastustaa myös asiakastietojesi käyttöä analytiikkaan ja asiakasryhmittelyjen laskentaan, lisäämällä asiakastietoihisi analytiikan ja asiakasryhmittelyjen kiellon. Kun päivität tietoihisi edellä mainitun kiellon, emme enää käsittele tietojasi analytiikka- ja profilointitarkoituksiin. Tiedoistasi poistuu tällöin myös

    • yli 5 vuotta sitten S-Etukortillasi kirjatut ostot kivijalassa ja digitaalisessa palvelussa kirjautuneena tekemäsi ostot
    • tiedot yli 5 vuotta sitten maksetuista Bonuksista ja saamistasi eduista
    • Asiakasomistajataloustietosi, joihin kuuluminen on päättynyt yli 5 vuotta sitten
    • Asuinpaikkasi postinumerotiedot, jotka ovat olleet osoitetietonasi yli 2 vuotta sitten
    • Asiakasryhmät ja luokittelut

    Voit rajoittaa asiakastietojesi käyttöä:

    • kirjautumalla tietoihisi S-käyttäjätilille
    • asiakasomistajana S-Mobiilin Minä -osiossa (Omat tiedot > Kiellot).
    • asioimalla Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteessä (lähes kaikissa Prismoissa ja Sokoksissa)
    • lähettämällä pyynnön kiellon lisäämisestä palautelomakkeella (valitse aiheeksi asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus)
    • soittamalla S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 (ma-pe 9-16, mpm/pvm)
  • Datan avulla voimme kehittää palveluita, jotka helpottavat asiakkaidemme arkea, auttavat arjen asioinnissa ja taloudenpidossa. Tiedon perusteella pystymme kehittämään osuvampia valikoimia myymälöihimme. Datan avulla voimme myös räätälöidä asiakasviestintäämme kullekin asiakkaalle ajankohtaisemmaksi. Tavoitteena on tarjota asiakkaille oikeanlaisia palveluita oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

    Yksi esimerkki arkea helpottavista palveluista on Omat ostot -palvelu, jonka laskureilla voit helposti tarkistaa ostoskorisi kotimaisuusasteen, kasvisten osuuden, hiilijalanjäljen tai vaikkapa ostettujen muovipussien määrän.

    Toinen esimerkki on S-mobiilissa ja S-käyttäjätilillä tarjottava henkilökohtainen kuittiarkisto, jonne kerätään S-käyttäjätili -sopimuksen perusteella asiakasomistajan kuittitiedot automaattisesti.

  • Asiakkaana sinulla on aina oikeus saada kopio asiakastiedoistasi ja voit halutessasi myös kieltää tarkan ostotiedon keräämisen. Huomaathan kuitenkin, että kiellon annettuasi et voi enää käyttää tarkkaa ostotietoa tarvitsevaa Omat ostot -palvelua. Lisäämällä asiakastietoihisi Analytiikan ja asiakasryhmittelyjen kiellon, ei asiakastietojasi enää käsitellä analytiikka- ja asiakasryhmittelytarkoituksiin. Tiedoistasi poistuu tällöin myös

    • yli 5 vuotta sitten S-Etukortillasi kirjatut ostot kivijalassa ja digitaalisessa palvelussa kirjautuneena tekemäsi ostot
    • tiedot yli 5 vuotta sitten maksetuista Bonuksista ja saamistasi eduista
    • Asiakasomistajataloustietosi, joihin kuuluminen on päättynyt yli 5 vuotta sitten
    • Asuinpaikkasi postinumerotiedot, jotka ovat olleet osoitetietonasi yli 2 vuotta sitten
    • Asiakasryhmät ja luokittelut

    Kiellon antamiseen sinulla on useita vaihtoehtoja:

    • voit lisätä itse kiellon tietoihisi kirjautumalla S-käyttäjätilille
    • asiakasomistajana S-Mobiilin Minä -osiossa (Omat tiedot > Kiellot).
    • voit asioida Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteessä (lähes kaikissa Prismoissa ja Sokoksissa)
    • voit lähettää pyynnön kiellon lisäämisestä palautelomakkeella (valitse aiheeksi asiakasomistajuus, S-Etukortti ja Bonus)
    • voit soittaa S-ryhmän asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 (ma-pe 9-16, mpm/pvm)
  • S-ryhmä ei koskaan myy asiakastietoja ulkopuolisille. Käsittelemme henkilötietoja aina vastuullisesti ja ainoastaan ennalta määriteltyihin tarkoituksiin.

    Emme luovuta asiakastietoja yhteistyökumppaneille muuta kuin asiakkaan nimenomaisella suostumuksella. Yhteistyökumppanit voivat kuitenkin kohdentaa markkinointiaan myös asiakasomistajien toteutuneen ostokäyttäytymisen perusteella, mutta tällöinkin suoramarkkinointi toteutetaan ilman asiakastietojen luovuttamista yhteistyökumppanille.

Sanasto

  • Asiakasomistaja on S-ryhmän asiakasomistajajärjestelmään kuuluvan osuuskaupan henkilöjäsen.

  • Asiakasomistajatalous muodostuu yhteistä bonusostokertymää kerryttävistä henkilöistä. Asiakasomistajatalous muodostetaan osuuskaupan asiakasomistajaksi liittyneen henkilön ympärille, jota kutsutaan pääjäseneksi. Pääjäsen voi kutsua henkilöitä asiakasomistajatalouteen tai poistaa siitä henkilöitä ilmoittamalla asiasta osuuskaupalle.
  • Henkilö, joka on kutsuttu kerryttämään Bonusta ja muita etuja asiakasomistajaksi liittyneen henkilön ympärille muodostettuun asiakasomistajatalouteen. Jokainen asiakasomistajatalouteen liittyvä solmii sopimuksen liittymisestä asiakasomistajatalouteen ja S-ryhmän asiakasomistajajärjestelmään sekä hyväksyy siihen liittyvän henkilötietojensa käsittelyn S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä. Alaikäisten lastensa osalta sopimuksen solmii lapsen edunvalvoja.
  • Sinulla voi olla voimassa oleva asiakkuus S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä kahden eri asiakkuuden, S-käyttäjätiliasiakkuuden ja asiakasomistaja-asiakkuuden, kautta joko samanaikaisesti tai eriaikaisesti.   

    Asiakasomistaja-asiakkuus alkaa osuuskaupan jäseneksi tai asiakasomistajatalouteen liittymisestä ja päättyy asiakasomistajasopimuksen päättyessä henkilön erotessa osuuskaupan jäsenyydestä tai asiakasomistajataloudesta, jolloin myös oikeus S-Etukortin käyttöön päättyy.   

    Käsittelemme asioinnistasi kertynyttä tuotetasoista ostotietoa koko asiakasomistaja-asiakkuutesi voimassa olon ajan. Oikeutettuun etuun perustuva asiakastietojen käsittely analytiikkatarkoituksiin loppuu, kun et enää kuulu asiakasomistajatalouteen eli asiakasomistajasopimuksesi on päättynyt. Poistamme em. tiedon kuuden kuukauden kuluttua asiakasomistaja-asiakkuutesi päättymisestä.   

    S-käyttäjätili-asiakkuus syntyy, kun hyväksyt S-ryhmän digitaalisten palvelujen käyttöehdot eli teet S-käyttäjätilisopimuksen. Käsittelemme S-käyttäjätilillä kirjautuneena tekemiesi ostojen tuotetasoisia ostotietoja koko S-käyttäjätiliasiakkuutesi voimassaolon ajan. S-käyttäjätiliisi perustuva asiakkuus päättyy, kun pyydät tilin poistettavaksi tai et käytä tiliä kahteen vuoteen. S-käyttäjätiliisi liittyvät tuotetasoiset ostotiedot poistuvat asiakkuutesi päättyessä. 

  • Henkilötietoja ovat esimerkiksi etunimi, sukunimi, henkilötunnus, puhelinnumero tai palvelun käytöstä kertyvä tieto. Henkilötietoa ovat kaikki tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan henkilöön liitettävissä olevat tiedot.

  • Henkilötietojen käsittelyä ovat kaikki henkilötietoihin kohdistuvat toimet esimerkiksi kerääminen, tallentaminen, muokkaaminen, luovuttaminen, korjaaminen tai niiden poistaminen.

  • Henkilötietojen käsittely edellyttää aina laista löytyvää käsittelyperustetta. Peruste on määritettävä ennen käsittelyn aloittamista. Henkilötietojen käsittelyperuste voi olla esimerkiksi sopimus, suostumus tai rekisterinpitäjän oikeutettu etu.

  • Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on määritettävä selkeästi ennen käsittelyn aloittamista. Henkilötietoja saa kerätä vain tiettyjä, nimenomaisia ja laillisia tarkoituksia varten. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset on yksilöitävä, dokumentoitava ja kerrottava rekisteröidyille. Henkilötietojen käyttötarkoituksena voi olla esimerkiksi asiakkaan perustietojen ylläpito ja sopimuksen mukaisten palvelujen toteuttaminen.

  • Henkilötietojen luovuttamisella tarkoitetaan sitä, kun rekisterinpitäjä antaa laillisin perustein henkilötietoja kolmannelle osapuolelle, käytettäväksi tämän omiin tarkoituksiin. Henkilötietojen luovuttamisesta informoidaan tietosuojaselosteessa.

  • Henkilötietojen käsittelijä on taho, joka toimii rekisterinpitäjän lukuun ja avustaa rekisterinpitäjää tietojenkäsittelyssä sopimukseen ja rekisterinpitäjän ohjeistukseen perustuen. Käsittelijällä voi olla esimerkiksi pääsy henkilötietoihin tuki- tai ylläpitotehtävää toteuttaessaan.

  • Rekisterinpitäjä on taho, joka vastaa henkilötiedon käsittelystä eli määrittelee muun muassa miten henkilötietoja kerätään, käytetään ja suojataan. Rekisterinpitäjän vastuulla on myös toteuttaa rekisteröidyn oikeudet ja muut lain rekisterinpitäjälle asettamat vaatimukset.

  • Kun rekisterinpitäjä käsittelee henkilötietoja, sen on toteutettava asianmukaiset toimenpiteet rekisteröityjen tietosuojaoikeuksien toteuttamiseksi. Sen on myös helpotettava rekisteröidyn oikeuksien käyttämistä. Tietosuoja-asetuksen mukaan rekisteröidyllä on oikeus esimerkiksi saada tietoa henkilötietojensa käsittelystä, saada tutustua tietoihinsa, oikaista tietojaan, vastustaa käsittelyä tietyissä tilanteissa sekä pyytää tietonsa poistettaviksi. Rekisteröity ei kuitenkaan voi käyttää kaikkia oikeuksia kaikissa tilanteissa. Tilanteeseen vaikuttaa esimerkiksi se, millä perusteella henkilötietoja käsitellään.

  • Rekisteröity on yksittäinen henkilö, jonka henkilötietoja rekisterinpitäjä käyttää ennalta määriteltyihin käyttötarkoituksiin. Rekisteröitynä voit esimerkiksi käyttää palvelujamme asiakkaanamme tai olla S-ryhmän työntekijä.

  • Tietosuojaseloste on käyttämämme termi henkilötietojen käsittelyn informaatiolle.

  • GDPR tulee sanoista General Data Protection Regulation (yleinen tietosuoja-asetus). Se on henkilötietojen käsittelyä sääntelevä asetus, jota alettiin soveltaa kaikissa EU-maissa keväällä 2018. Tietosuoja-asetus antaa suojan henkilötiedoillesi ja keinoja hallita tietojesi käsittelyä.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Tavoitat asiakasomistajapalvelun numerosta 010 76 5858 (ma–pe klo 9–16, mpm/pvm) tai palautelomakkeen kautta.